Episode 119:Selamat Tinggal Doktor

15 3 48
                                    

Rayyan tiba di rumah...

Kedua Bodyguard Rayyan juga sudah tiba di rumah.Masing-masing bersiap sedia untuk memberi laporan kepada Dato' Rayhan.

Pintu rumah dibuka kedua pengawal peribadinya itu.Rayyan masuk ke dalam rumahnya.

"Daddy dengan mummy mana?" -Rayyan

"Dato ada urusan di luar.Datin ada di dalam biliknya." -Pembantu rumah itu mengambil beg di tangan Rayyan.

"Saya masuk ke bilik dulu.Jangan panggil datin.." -Rayyan

"Baik,Tuan Rayyan." -Pembantu rumah

Rayyan naik ke tangga diikuti kedua pengawal peribadi itu.

Pintu bilik dibuka kedua pengawal peribadi itu.

"Terima kasih." -Rayyan

Rayyan melangkah masuk ke dalam biliknya.Pintu biliknya itu ditutup mereka.

"Tak pernah-pernah Tuan Rayyan ucap terima kasih.." -Bodyguard 1

"Budak perempuan tu betul-betul merubah Tuan Rayyan lah.." -Bodyguard 2

Rayyan melompat ke atas katilnya berbaring.Dia tersenyum memejamkan matanya.

'Selesai pun.. Dapat jugak aku pergi ke majlis tu..' ~desis Rayyan

Rayyan tersenyum perlahan mengingat kejadian-kejadian sekolah tadi.

Rayyan_Flashback.

"Hayra,saya.. dah nak pulang.. Terima kasih sebab awak sudi meluangkan masa dengan saya hari ni.. Saya.. gembira sangat.." -Rayyan

"Sama-sama.. Saya pun gembira dapat luangkan masa dengan awak hari ni.. Tapi.. saya rasa lebih baik awak pulang sekarang.." -Hayra tersenyum

"Saya harap awak tabah dan terima seadanya kalau perkara tu memang terjadi.." -Hayra

"Rayyan,kita kena hargai orang di sekeliling kita.. Sebab kita tak tahu bila mereka akan pergi.." -Hayra

"Err.. saya dah kena pulang..
Hayra,terima kasih.." -Rayyan tersenyum memandang Hayra.

"Sama-sama,Rayyan.." -Hayra tersenyum memandang Rayyan.

"Bye.." -Rayyan

"Bye.." -Hayra tersenyum

Rayyan mula berjalan pergi bersama Firash,Mukriz dan kedua pengawal peribadi itu.

"Be my princess Hayra." -Rayyan perlahan

End_Flashback.

"Be my princess Hayra." -Rayyan tersenyum membuka matanya.

'Bunga Dahlia.. Bunga Lavender.. Eh tak tak.Bunga Dahlia.. Bunga Ros...' ~desis Rayyan tersenyum terbayangkan Hayra yang memegang bunga Dahlia.

"Eh,gambar petang tadi.. Mesti coach dah send dalam group.." -Rayyan bangun duduk.

Dia segera bergerak ke sisi katilnya.Telefonnya segera dicapai di atas rak bersebelahan katilnya itu.

"Eh.. baju ni.." -Rayyan melihat pakaian pesakit miliknya berlipat yang ditukar dengan doktor peribadi pagi tadi.

Rayyan terdiam memandang ke arah lampu tidur kaca di atas rak itu pula.

"Doktor.. Rayyan dah pergi ke majlis tu untuk doktor.." -Rayyan tersenyum memegang pakaian itu dengan tangan kanannya.

Tangannya seperti tersentuh sesuatu yang keras dan berbucu.Rayyan segera memasukkan tangannya ke dalam pakaian berlipat itu.

Duyung DelimaWhere stories live. Discover now