1 Ay Sonra:
Sabah yine işe gitmek için uyandım. Eskiden çok yorluyordum ama şimdi elim o kadar alıştı ki o kadar hızlı yapıyorum ki hiç yorumluyorum.
Uras'ı halen gitmesi için ikna etmeye çalışıyorum ama bir türlü olmuyor. Gitmek istemiyor. Bu gün akşam artık babası ile konuşacağım ve onu iş için buradan çağırmasını isteyeceğim.
İş yerine geldiğimde yine güler yüzümü takındım ve herkese selam vererek içeriye girdim.
Hemen iş başı yaptım çünkü bulaşıklar yığılmıştı bile. O kadar çok müşteri geliyordu ki dakikada bir bulaşık birikiyordu. Hızlıca işe koyuldum.
Bulaşıklar bittiğinde paydos verdik ama bu sefer yemek yemek yerine Peri'ye bakıcı aramaya başladım. İnternetten bulduğum herkese teker teker bakıyordum. Parton Ömer bey her öğlen yaptığı gibi bu gün de mutfağa geldi.
Herkesi yemek yerken görünce benim yanıma geldi.
Ömer:Sen neden yemek yemiyorsun?
Umay: Şey Peri'ye bakıcı atıyordum Ömer bey.
Ömer: Bakıcı mı? Sen şimdi git yemeğini ye yarın sabah saat 7'de bakıcı evinde.
Umay:Ciddi misiniz?
Ömer:Tabiki de. Abimin çocuklarına bakan bir kadın vardı. Yengem eve geri dönünce bakıcı işi bıraktı. Şimdi boşta bana da iş aradığını söylemişti.
Umay:Güvenilir mi?
Ömer: Kendisine ben kefil bile olurum.
Kafasımı sallayıp teşekkür ettim. Telefonumu bırakıp bir şeyler atıştırmak için masaya geçtim. Masada insanlar biraz gergindi nedenini pek anlayamadım. Yanımda oturan bayan garsona "Ne oldu?" Diye sordum.
Garson:Erkek çalışanlardan ikisi bahşiş için kavga etti.
Umay:Sen ciddi misin?
Evet anlamında kafasını salladı. İkisi birbirlerini yiyecek gibi bakıyordu. Yan yana oturdukları için ikisinin de kafası birbirine dönüktü.
Ayağa kalktım Ömer bey de dahil herkes ne yapacağıma bakmaya başladı. Gidip ikisinin de omzuna dokundum.
Umay:Madem birbirinizi öldürecek gibi bakmaya kararlısınız o zaman bakmayı kesin ve yapın hadi.
Garson:Neyi yapalım.
Gidip elime bir adet bıçak aldım ve soran kişinin eline verdim.
Umay:Öldür onu!
Çocuk bana şaşkınca bakmaya başladı. Önce ne diyeceğini bilemese de sonrasında"5 kuruş bahşiş için birini öldürmem" dedi. Kafamı salladım ve bıçağı alıp diğerine verdim. "Sen öldür onu" dedim. O da kafasını hayır anlamında salladı.
Umay: Beş kuruş bahşiş için birbirinizi öldürmüyorsunuz ama kavga edip kalbinizi koruyun kırıyorsunuz. Ve bazen kalpteki kırıklar ve dargınlıklar ölümden daha beterdir. Madem öldürmek istemiyorsunuz o halde sarılın ve barışın. Bir daha da para için asla kimseyi üzmeyin çünkü para kağıt parçasından başka bir şey değil. Değerli ama insanlardan daha değerli değil.
İkisinin de suratı düzeldi hatta gülümsemeye başladılar. İkisi de birbirinden özür dileyip erkekçe el sıkıştılar. Yerlerine oturduktan sonra bende gidip yerime oturdum.
Takrar bulaşığa geri döndüğümde ikisinden biri yanıma gelip teşekkür etti. 5 dakika sonra diğeri de gelip teşekkür etti.
Güler yüz ile halledilmeyecek hiçbir şey yoktur.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
EVİMDEKİ ŞEKER HIRSIZI (TAMAMLANDI)
Genç KurguHayata bir yetimhanede adım atan Umay kardeşi ile birlikte bir aile tarafından evlatlık alınır. Ama başlarına hiç olmayacak şeyler gelmeye başlar. Umay'ın karşısına çıkan zengin ve şımarık bir adam yüzünden Umay'ın hayatı daha fazla zehir olmaya baş...