50.BÖLÜM

150 19 0
                                    

1 sene sonra:

Artık her şey bir şekilde yoluna girdi. Babam beni aramaktan yada aileme zarar vermekten vazgeçti. Uras'ın tehdidi tam manası ile bir senedir işe yarar durumda çalışıyordu. Yada bunu sağlayan Uras'ın tehdidi değil babamın uğraşmak istememesiydi.

Bunu tabiki de babam ile konuşmadan bilemem. Zaten pek de merak ettiğim bir şey değil. Burada rahatım yerinde hiç kimse ile muhatap olmak zorunda da kalmıyorum. Bu yüzden mutluyum.

Tek canımı sıkan olay Berke. Mahkeme uzayıp da uzadı ve şu anda tutuksuz yargılanıyor. Bu yüzden içimde biraz endişe olsa da mahkemenin bir şekilde sonuçlanacağı belli. Ama bu gün ama yarın.

Nihayetinde yine işe geldim. Sabah artık iş yerine dolmuş ile gelmek yerine kestirme yollardan koşu yaparak geliyorum. Hem sağlığım için hem de annemin yemeklerinden dolayı kilo almamak için güzel bir şey.

Yine nefes nefese içeriye girdim. Alnımın terini yanımdaki havlu ile sildim ve mutfağa geçtim.

Önlüğümü giyecekken bulaşık yıkayan başka bir insanın olduğunu gördüm. Gerçekten de şaşırdım. Çünkü burada sadece bir tane bulaşıkçı çalışabilir. Yanına gidip sormak yerine önlüğü oraya bırakıp Ömer beyin yanına gittim. Kovuldum da bana mı haber vermedi. Yada kovulduysam nedeni ne?

Odasının kapısını ne kadar sinirli olsamda tıkladım. Hemen ardından bir komut beklemeden içeriye girdim. Sinir beynimden çıkıyordu ama sakinleştim. Eli ile koltuğu işaret etti.

Sinirli gibi gözükmemek için yavaşça gittim ve sakince oturdum.

Umay:Yeni bir bulaşıkçı almışsınız.

Ömer:Evet bir problem mi var?

Umay:Hani bulaşıcı benim ya ondan sordum. Orada iki kişinin çalışabileceği bir alan yok.

Ömer:Evet çünkü bulaşıkta artık o çalışacak. Sen bulaşıktan kovuldun çünkü...

Umay: Evet! çünkü ne?

Ömer: Çünkü artık garsonsun ve maaşının %25'i daha fazla para alacaksın.

Umay:Siz ciddi misiniz?  Peki neden bunu yaptınız?

Ömer: Çünkü böyle olması gerekiyordu. Sorgulama hadi bakalım işinin başına.

Kafamı onaylar anlamda sallayıp gülümsedim. Heyecandan kapının kolunu ilk seferde çeviremesem de sonrasında açtım ve hemen çıktım.

Garson olmuştum ve daha fazla para alacaktım. Ömer bey neden böyle bir şey yaptı bilmiyorum ama çok güzel bir şey yaptı. Ona gerçekten minnettarım.

Hızlıca garsonların bölümüne gidip kendime bir önlük seçtim. Elime tepsiyi aldım ve ise başladım. Herkesin bundan haberi olduğu için hemen bana siparişleri verip masalara yollamaya başladılar. Garson olduğumdan en son benim haberim oldu.

Yüzüme güler yüzümü takmaya gerek yoktu çünkü zaten gülüyordum. Bu olay beni o kadar mutlu etti ki içimdeki kahkahaları akşama saklıyorum.

O masa bu masa derken bayağı bir bahşiş topladım. Müşterilerin neredeyse hepsi ilk defa bu kadar hızlı hizmet aldıklarını ve ilk defa bu kadar güler yüzlü bir garson gördüklerini söyleyip durdu.

Bahşişleri kumbaraya atmak için gittiğimde Ömer bey beni durdurdu.

Ömer: Bahşişler senin. Yemeklerin parası kumbaraya.

Umay:Nasıl yani ama zaten siz bana para veriyorsunuz.

Ömer:Hep böyledir bu. Bahşiş garsonundur.

EVİMDEKİ ŞEKER HIRSIZI (TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin