"Malam ni Dato' Amri ada buat majlis hari jadi anak dia" Kata Erin. Semua anak buah Erin sedang berehat selepas melakukan seni tadi.
"Jadi?" Kata seorang perempuan yang memakai hoodie kelabu. Bella.
"Aku nak korang protect rumah tu. Kalau rumah tu kene serang kita buat plan A dulu" Terang Erin.
Dato'Amri adalah abang kandung kepada Dato'Amin. Memandangkan Datin Filzah iaitu isteri kepada Dato'Amin tidak dapat mengandung,maka hanya keluarga Dato'Amri sahaja yang dapat melakukan majlis seperti ini. (Harap faham readers😶)
"Aku dan Bella sahaja yang masuk dalam rumah agam tu. Yang lain ikut posisi masing-masing"
Mereka mengganguk.
Let's kill this love
Yeah yeah yeah--Bunyi lagu Let's Kill This Love nyanyian Blackpink menghentikan perbualan mereka semua. Erin melihat Bella. Bella melihat telefon I-Phone nya. Oh,ada orang call.
Butang hijau ditekan. Bella menyuruh mereka diam.
"Helo," sapa Bella.
"Weh, Ella. Markas dekat Italy kene serang do!" Sapa seorang lelaki di dalam talian.
Bella terbangun. Semua mata memandang ke arah dia. Bella memasang speaker.
"Siapa yang serang?"
"Manalah aku tahu. Tapi yang pasti bukan Eagle"
"Macam mana kau tahu bukan Eagle"
"Sebab diorang pakai hoodie hitam lambang naga. Aku sempat tangkap seko je dari diorang. Lunyai kut aku rasa"
Tit!
Talian dimatikan oleh Calvin. Bella memandang Calvin lalu mengangkat kening tanda 'pehal?'
Calvin faham isyarat itu memuncungkan bibirnya ke arah Erin yang senyap berehat sambil menutup matanya.
"Siapa yang call??" Tanya Erin. Dia memejamkan matanya lalu membuka semula. Matanya berubah warna hitam.
"Feric"
"Er--" Kata-kata Bella terhenti apabila Jayden memotong.
"Kate" potong Jay.
"Selepas selesai masalah dekat sini terus balik rumah dekat Italy. Aku nak jumpa bangsat tu" kata Kate lalu beredar dari situ.
"Eh kejap. Kau tak jawab lagi soalan aku tadi" Pintas Bella.
" Silent Devils" Balas Kate lalu menyambung langkahnya.
"New Enemy ke??" Tanya Calvin.
"Ya" Balas Jay lalu pergi menaiki tangga.
Bella dan Calvin memandang satu sama lain lalu mengangkat bahu.
........
"Bos" sapa seorang perempuan yang memakai pakaian ketat paras peha.
"Jadual aku apa esok?" Kata seorang lelaki sambil memakai kotnya.
"Esok bos ada mesyuarat dengan syarikat E.K Holdings pada pukul 3.30. Lepastu pukul 8.00 bos ada dinner dengan Sally. Lepastu pukul 9.00 bos kene pergi rumah Dato'Amri untuk majlis hari jadi Lia" Terang Dalila a.k.a. PA bosnya iaitu Michael.
"Siapa yang buat temu janji pukul 8 tu?" Tanya Michael hairan.
"Tadi Cik Sally datang sini masa bos pergi lunch. Dia suruh saya buat temu janji jadi saya ikut jelah" Kata Dalila jujur.
YOU ARE READING
She's My Maid (c)
Teen FictionCOMPLETED BOOK 1: She's My Maid Siapa sahaja yang tak kenal dengan Black Rose? Sebuah kumpulan mafia yang terkuat dan digeruni oleh semua. Erin. Seorang gadis yang cantik dan mempunyai perwatakan yang berbeza. Erin juga adalah usahawan yang berjaya...