Bab 54

321 11 0
                                    

Selesai membuat bayaran, mereka menuju ke Rinkate's butik.

Keadaan yang sesak menyukarkan Michael mencari tempat parking. Setelah beberapa kali berpusing di tempat yang sama, akhirnya ada jugak parking yang kosong. Dengan pantas Michael menekan pedal minyak.

"Dah sampai"

"Yeayyyy jomm shopping!! " jerit Erin bahagia. Michael tersenyum melihat telatah Erin yang seperti kebudak-budakan.

"Oii sabarlah dulu pendek. Ko tu lah macam budak. Nanti van putih culik kau canne"

"Ko tu jalan lambat. Cepatlah sikit"

"Memang perempuan pun"

Michael memegang pinggang Erin. Erin tidak kisah walaupun mata ii gedik sedang mengumpat mereka.

Kaki kanan melangkah masuk. Butik itu dipenuhi oleh para pelanggan.

"Weh..cantik gila siot" kata Erin. Dia menunjukkan baju itu ke Michael.

"Cantik tak? " tanya Erin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Cantik tak? " tanya Erin.

"Cantik"

"Tapi tema kita ape? "

"Ikut sayang lah. Aku ikut je"

"Kalau masa pertunangan kita nanti boleh warna white diomand. Orang lain yang hadir majlis kita warna bebas. Boleh tak? "

"Habistu masa majlis kahwin kita nanti nak pakai tema apa pulak? "

"Warna hitam. Kau rasa ok tak? "

"Dua ii cantik. Kalau macam tu aku ikut je lah. Aku tak pandai sangat bab ii pilih warna ni. Tapi kalau bab anak ii blh lh haha"

"Kau nak jemput siapa majlis nanti?" palau Erin.

"Aku jemput kawan aku je. Saksi aku pulak, pak saudara aku. Mak angkat aku dengan ibu hidayah"

"Saksi aku kawan ii aku je. Pstu aku jemput anak ii buah aku sekali dengan pekerja aku 10 orang"

"Kalau macam tu selesai dah masalah pertama kan? "

"Haah. Sekarang ni kita kena selesaikan masalah kedua iaitu cari baju!!! " tempik Erin tetibe. Michael menutup mulut Erin.

.......

"Mika..... " panggil Erin meleret.

"Ya?"

"Cantik tak dua gaun ni? "

"Aku pilih gaun ni pakai majlis tunang nanti"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Aku pilih gaun ni pakai majlis tunang nanti"

"Sesuai dengan tema white diomand kita"

"Kalau gaun ni pakai masa kahwin boleh tak?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Kalau gaun ni pakai masa kahwin boleh tak?"

"Boleh je kalau kau nak. Tapi kita nak buat dekat mana? "

"Tunang nanti kita buat dekat mansion aku  je. Perkahwinan pulak aku tempah hotel 5 bintang"

"Boleh tahan jugak idea kau ni"

"Ok. Selesai masalah kedua dan ketiga. Sekarang kita kena selesai kan masalah yang kkeempa, kelima dan keenam"

"Aik? Apa dia? "

"Aksesori pakaian aku. Pastu pakaian kau tak cari lagi Ann. Yang keenam kita pilih. Siapa yang nak bayar"

"Aku separuh kau separuh "

"Ok beres. Dah jom kita pergi dekat rak sana"

Skip

Selesai membayar semua pakaian, mereka melangkah keluar dari butik itu.

"Kau ada nak pergi mana ii tak lepasni? "

"Pergi watson kejap boleh? "

"Boleh"

.......

Erin mengambil sebuah bakul yang terletak bersebelahan dengan kaunter lalu pergi ke belakang. Michael tidak ikut sekali. Dia akan menunggu di luar watson sehingga Erin selesai.

Erin mengambil perfume kegemarannya iaitu Miss Dior. Dia mengambil 3 kotak. Disebabkan dia tidak suka sangat dengan makeup, jadi dia hanya mengambil eyeliner, lipbalm, liptint dan bedak sahaja. Selesai memilih, Erin pergi membuat bayaran.

"Mika? " panggil Erin setelah selesai membuat bayaran.

"Ish, kata tunggu dekat luar tapi batang hidung pun tak nampak ni" Bebel Erin. Dia mengeluarkan telefon lalu menghubungi Michael.

"Assalamualaikum, mika kau ada dekat mana"

"Waalaikummussalam. Aku ada dekat kedai cincin ni. Sebelah watson je tak jauh pun"

"Ouh. Kau tunggu dekat sana aku pergi"

"Ok"

.......

"Saya ambil cincin ni satu set ya" kata Michael kepada penjual itu. Penjual itu membungkus dua kotak baldu yang berisi cincin yanh dibeli Michael.

"Terima kasih"

"Sama ii"

......

"Apa tu? "

"Cincin lah sayang"

"Nak tengok"

"Tak boleh. Masa perkahwinan nanti baru untuk boleh tengok hehehe"

"Yela ii. Dah jom hantar aku"

"Jom"

_____________________________________________

Done. Vote/komen❤💬

She's My Maid (c)Where stories live. Discover now