Tepat pada jam 1.00 petang,Luthfi sampai di tempat yang dikatakan Erin. Dia mencari kelibat Erin di sana tetapi hampa,dia tiada.
Maybe tak sampai kagi kut? Duga nya.
Dia duduk di meja yang kosong yang agak jauh dari susuk ii tubuh di sana. Semenyara menunggu Erin sampai,dia memesan hot chocolate dan custard pudding. Makana yang kedua famous di cafe itu selain crepe.
15 minit telah berlalu. Namun batang hidung Erin pun dia tak nampak!
Dia memutuskan untuk pergi dari situ tetapi tiba ii kerusi di depannya ditarik sehingga mengeluarkan bunyi.
"I'm late. Sorry Mr. Luthfi jalan jammed tadi"
Kata Erin. Perempuan kan...
Luthfi duduk kembali.
"It's okay. Aku baru je sampai" Tipu nya. Erin yang mendengar itu tersengih lebar. Ni semua salah Calvin! Dia paksa anak buahnya untuk membuat calar di kereta lamborghni kesayanganya. Tak cukup dengan itu,boleh pulak Calvin ni pergi pancitkan tayar belakang. Pergi bawak bengkel. Apa yang dia tak puas hati pun aku tak tahu.
"Helow" Luthfi melambaikan tangannya kepada Erin apabila dia menanyakan pelbagai soalan dan Erin masih diam tak berkutik.
"Ha? Oh? Erm ok apa dia. Sorry aku teringat pulak arwah mak ayah aku" Kata Erin serba salah
"Oh ok. So,huh. Apa plan kau yang nak kata semalam. Kelmarin kau beria-ria nak kata itu ini,nak bincang itu ini tapi aku rasa macam tak wujud pun kau dekat sini" Sindir Luthfi pedas. Memang tak dinafikan oleh Erin sendiri,dia memang terasa dengan kata ii Luthfi sebentar tadi.
" Ouh, ok. So plan kita...bla bla bla bla " arahan Erin diterima pantas dari Luthfi. Dia mengganguk banyak kali.
"Ok aku setuju"
"Btw makana kau ni biar aku yang belanja. Sebagai tanda maaf sebab lewat mungkin?" Kata Erin. Luthfi mengganguk. Setelah itu mereka bangun serentak dan berjabat tangan laku mengikut haluan masing masing. Erin ke kaunter dan Luthfi pulanh seperti tiada apa ii berlaku antara dia dan Erin.
.....
"Arghhhhhhh!!!" Bergema seluruh ruangan bilik itu apabila Balqis menjerit kuat.
"Ish!! Macam mana dia boleh tahu!!! Arghh!!!!" Habis berselerak di dalam bilik itu. Macam longkang pecah ha macam tu lh tapi aku un x th canne.
"Anas ni pun satu! Kenapa lah bodoh sangat anak buah aku ni!!" Bebel nya.
Prang!
Bingkai gambar yang berada di atas meja soleknya terjatuh. Balqis berhenti dari perbuatannya lalu dia bergegas ke arah frame itu.
Sebaik sahaja di mengambil dia terkaku. Gambar dirinya dan arwah kekasihnya. Dia memandang sayu wajah itu. Dengan perlahan lahan dia berjalan di setiap sudut di dalam biliknya sambil memegang frame itu di dadanya.
"Argh!Pergi mampus lah kau orang tua. Nasib baik kau dengan betina tu dah mati. Boleh lah aku kutip blake harta kau. Tapi anak kau pulak kacau aku. Menyesal aku tak bunuh dia tu. Btw,rancangan I hampir berjaya. Anak u akan mati dan I boleh ambil semua harta peninggalan u. Syarikat,rumah,tanah and macam ii lagi lah. Haih,kesian betul I tengok u. Kalau u nak tahu I ni rapat dengan u just for money. Tak lebih dari tu dan TAK AKAN lebih dari tu. Siapa aje yang tak nak duit? Zaman sekarang,duit ialah segala galanya. I nak anak u meringkup dalam penjara and I NAK dia merayu,melutut minta maaf depan I. But,tak sangka pulak yang anak u boleh pergi sejauh tu. I pun tak sangka. Apatah lagi u dan isteri u kan? And,I nak ucapkan terima kasih kerana u telah meringankan beban I untuk rmpas harta u. Sebagai tanda hormat I...." Balqis berhenti tepat di depan unggun api. Llu dia mencampak frame itu ke dalam api itu.
"Bye bitch"
Dengan jalan catwalk, dia melangkah keluar dari biliknya itu.
Luthfi yang kebetulan berjalan di depan bilik Balqis terus mengeluarkan telefonnya dan merakamkan aksi Balqis itu. Untung sahaja pintu itu tidak rapat jadi dia boleh melihat jelas perbuatan terkutuk ketuanya. Apabila Balqis berjalan keluar,dia menyorokkan diri di tepi rak buku yang saiznya lebih besar. Lalu menghantar video itu kepada bos barunya iaitu Erin.
........
Erin yang kebetulan selesai memakai baju selepas mandi,terus membuka wasap apabila mendengar mesej masuk.
Nama Luthfi ditekan lalu menekan butang start apabila Luthfi menghantarnya satu video dengan caption 'Perkembagan untutk hari ni'
Hatinya panas apabila melihat perbuatan Balqis. Kata ii nya sungguh pedih untuk dirinya akui.
Dia memasukkan telefon pintarnya itu ke dalam poket seluar lalu keluar dari biliknya dan merapati pintu bilik Training yang berada di tingkat ats skali rumahnya.
lepaskan tekanan.
______________________________________________
🙆♀️❤️
YOU ARE READING
She's My Maid (c)
Teen FictionCOMPLETED BOOK 1: She's My Maid Siapa sahaja yang tak kenal dengan Black Rose? Sebuah kumpulan mafia yang terkuat dan digeruni oleh semua. Erin. Seorang gadis yang cantik dan mempunyai perwatakan yang berbeza. Erin juga adalah usahawan yang berjaya...