Maria pergi ke syarikat E. K Holdings. Apabila Erin pergi ke Itali,Calvin mengambil alih sementara tempat Erin. Manakala butik di Indonesia,dia menyuruh orang kepercayaannya iaitu Liza menjaga butik itu.
Liza adalah seorang pembantu rumah pada waktu dahulu. Dia dipecat akibat dituduh merampas suami orang oleh isteri majikannya sendiri. Liza adalah anak yatim piatu. Tiada tempat tinggal kerana sering dihalau. Liza menjadi pengemis pada usia 16. 2 tahun dia menjadi pengemis dan sering dibuli oleh samseng jalanan.
Pada usia 19,liza dipaksa berkahwin dengan seorang anak Dato' iaitu Luqman. Hanya bertahan sebulan,mereka bercerai kerana Luqman curang di depan mata Liza sendiri. Liza dibuang keluarga Luqman dan hidup merepat di tepi jalan.
Akibat kesihan, Maria mengambilnya bekerja dengannya. Selain menjadi PA nya,Maria juga mengambil Liza sebagai adik angkat kerana beza umur Maria dan Liza hanya setahun.
Tok Tok Tok
Maria mengetuk pintu bilik Calvin. Maria melangkah masuk apabila Calvin mengarahnya masuk.
"Yow Calvin" Sapa Maria.
"Eh,Ria, kau buat ape kat sini?"
"Aku nak disscuss something lah dekat kau"
Calvin mengjongketkan kening kanan nya.
"Ape?" Calvin berhenti menaip di laptop. Matanya tekun memandang Maria.
"Aku nak tanya siapa Aisy?" Tanya Maria. Calvin terlopong. Ha sudah.
"Dari mana kau dengar nama tu?" Tanya Calvin hairan.
"Dari budak aku" balas Maria. Calvin mengeluh. Maria memandang pelik Calvin. Dah kenape? Aku ada buat salah ke?
"Aisy tu ex aq a.k.a. anak buah Silent Devil. Adik Luhtfi"
Maria mengganguk. Dia sudah tahu segala-galanya dari Calvin. Dia pun nak ikut Erin pergi Itali tapi pondan ni larang dia.
"So?" Tanya Maria.
"So ape?" Calvin bertanya semula. Maria mengeluh. Lambat sangat budak ni 'tangkap'
"Kenape kau putus dengan dia?"
"Erin yang suruh". Maria menepuk perlahan bahu Calvin berkali ii.
"Tabah ye wahai kaum adam bernama Calvin"
"Dah ii. Malas pulak aku nak buat drama. Ni dah pukul 1.30. Kau taknak lunch ke nyah?"
Maria berkata sambil melihat jam tangannya."Kau blanje" Calvin memandang Maria. Maria mengeluh. Gadai je lah. Calvin tersengih lalu keluar pergi ke restorant yang berada di sebelah syarikat 'nya'. Maria hanya mengikuti langkah Calvin. Dah lah gaji belum dapat hm....
(Skip)
Erin dan Bella memasuki ke dalam kedai Watson untuk membeli beberapa peralatan alat solek sebagai hadiah hari jadi untuk Maria minggu depan.
"Rin,aku rasa kita kena plan awal ii lh" Bella memberikan cadangan. Erin yang tengah sibuk memilih barang itu memandang ke arah Bella.
"Sebab banyak sangat cawangan yg kau ade. Indonesia,Itali,Canada,Pahang"(yg lain auto x ingt. Mls nk check blk so biarkan aje k?)
Erin menggaru kepalanya yang tidak gatal. 'Betul jugak minah ni cakap' getus hati Erin.
"Yang tu aku tahu lah.. Tp,buat mase ni,aku tkkan bg th orang ape plan aku"
'Kate je lh tk fikir lg' Getus hati Bella. Erin meninggalkan lalu berjalan ke arah kaunter untuk membuat bayaran.
Selepas mereka membuat bayaran,mereka pergi ke kedai Layna Dessert.
Seorang pelayan mendekati mereka."order" Kate pelayan itu.
"Two tiramisu and two gelato plis" Erin membuat pesanan. Pelayan itu berlalu pergi.
"Ella,aq nak kau cari maklumat pasal Balqis"
Bella mengganguk."Malam ni aku tak balik rumah" Erin berhenti bercakap apabila pelayan tadi berjalan ke arah mereka sambil membawa pesanannya tadi.
"Tq" Ucap Bella kepada pelayan itu. Pelayan itu tersenyum lalu berlalu pergi.
"Kenapa pulak?" Bella berkata sambil tangannya menyuap kek tiramisu sedikit demi sedikit. Takkan nak sumbat semua kan.
"Adalah"
_______________________________________________
Hambar? Sorry.
Tak best? Sorry.
Typo?sorry.I do my best 😊
YOU ARE READING
She's My Maid (c)
Ficção AdolescenteCOMPLETED BOOK 1: She's My Maid Siapa sahaja yang tak kenal dengan Black Rose? Sebuah kumpulan mafia yang terkuat dan digeruni oleh semua. Erin. Seorang gadis yang cantik dan mempunyai perwatakan yang berbeza. Erin juga adalah usahawan yang berjaya...