Bab 9

506 27 1
                                    

Tok!Tok!Tok!

Bunyi ketukan pintu mengejutkan Michael yang fokus membuat kerjanya.

"Masuk" Arah Michael dingin.

"Hai baby" Kata Sally. Pen yang dipegang Michael diletakkan di atas meja.

"Kau nak apa datang sini? " Tanya Michael pada Sally.

"Alah..I saje aje datang sini jenguk tunang I" Balas Sally manja. Dia cuba memegang tangan Michael tetapi Michael mengelak.

"Dah lah Sally,kau pergi baliklah. Aku ada kerja lagi yang nak selesaikan"

"Apa kata kalau I teman you? Lagipun dah malam ni"Kata Sally.

"Sebab dah malam lah aku nak cepat selesaikan kerja ni" Balas Michael menyampah. Dia melihat pakaian yang dipakai Sally. Skirt hitam parah peha dan baju yang agak ketara.(author tak tahu nak cakap apa)

"Kan aku ada beli dress labuh tu kat kau? Kenapa tak pakai?" Sally membuat muka baby face. Tapi bagi Michael muka tu macam babi face (jangan kecam😪mood author tak okay so pakat hentam sajala)

"Panaslah dress tu. I tak suka" Balas Sally.

Michael membuat muka menyampah. Tahun depan pun tak siap lagi kerja aku ni. Getus hati Michael.

"Kau pergi balik lah Sally. Sian ke mak bapak kau tu dekat rumah tunggu kau balik"

Walaupun Sally itu tunangnya dia langsung tidak mengambil peduli tentang Sally. Lagipun pertunangan mereka diaturkan oleh ibu bapa mereka  sendiri. Michael tahu yang Sally itu ingin memikat dia. Erm sorry,hati Michael sudah tertutup untuk semua wanita diluar sana disebabkan kecurangan kekasihnya dahulu. Intan.

"Awal lagilah I nak balik. Mommy and daddy I mana ambik kisah pasal I." Balas Sally berani.

"Aku cakap balik!" Jerkah Michael. Terhinjut bahu Sally. Menggigil badannya tetapi dikawal sebaik mungkin.

"Tak nak. I nak tidur sini" Balas Sally. Michael  memegang leher Sally kuat. Sally berdecit.

"Kan aku dah cakap. Kalau kau tak drnhar cakap aku macam tu lah jadinya" Genggaman dilepaskan. Sally memegang lehernya. Sakit. Michael memandang Sally tajam.

"Baik kau pergi balik sebelum aku buat lebih dari tu" Sally yang ketakutan terus mengambil beg tangannya lalu keluar dari bilik itu. Michael senyum smirk. Nasib kau Sally. Getus hati Michael. Dia menyambung kembali kerjanya yang tertangguh.

.......

Erin melepaskan tembakan kepada 3 orang lelaki berhoodie hitam dihadapannya.

Bang!Bang!Bang!

Tepat mengenak kepala. Headshot.

Markas mereka telah diserang oleh Silent Devils. Nasib baiklah Bella bagitahu. Walaupun Bella hacker,dia juga pandai berlawan. Bukan kaleng ii.

"Nah Bella" Erin melemparkan sepucuk pistol Beretta. Bella menangkap lalu melepaskan tembakan.

Bang!Bang!

Dua tembakan dilepaskan mengenai kedua-dua belah kaki seorang lelaki yang berbadan tegap. Bella melepaskan tumbukan pada muka lelaki itu. Lelaki itu jatuh.

Jay dan Feric juga berada di situ menolong Erin dan Bella. Jumlah anak buah Silent Devils bukannya sikit. Banyak. Dalam...300-900 macam tu. Tapi leader diorang hanya menghantar 100 anak buah mereka.(harap faham😶)

Feric dikepung oleh 4 orang lelaki yang memegang pistol.

Bang!Bang!Bang!Bang!

4 tembakan dilepaskan Bella. Feric tersenyum manis ke arah Bella. Bella tidak membalas malah menyibukkan diri dengan musuh nya itu.

Anak buah Erin juga membantu mereka. Hanya tinggal 10 orang sahaja lagi. Mereka menyerahkan tugas itu ke anak buah Erin pula.

Bang!Bang!Bang!

3 tembakan dilepaskan oleh Hawani, salah seorang anak buah yang paling dipercayai Oleh Black Rose.

Bang!Bang!

2 tembakan dilepaskan oleh Aziemah. Juga salah seorang anak buah dipercayai Erin. Aziemah dan Hawani telah dilatih oleh Linda.(jangan lupa Linda🤧)

Seni pertahankan diri,hacker,dan menembak. Macam serba boleh ha gituwww.

"Mantap lah korang!" Jerit Jayden. Aziemah memandang Jayden lalu membuat gaya.

Selepas selesaikan semua anak buah Silent Devils,Erin mengarahkan semua anak buahnya keluar dan menjarakkan diri dari markasnya itu.

1,2,3

BOOM!!

Markas Erin dijilat api. Bella,Jayden dan Feric membulatkan mata.

"Macam mana kau tahu?" Tanya Jayden.

"Wani bagi tahu tadi" Balas Erin bersahaja. Wani adalah singkatan bagi nama Hawani. Manakala Aziemah sebagai Imah.(harap faham)

"Bella,aku nak kau detect semua bangunan lama. Aku nak jadikan markas baharu. Hanya kita berenam je yang tahu pasal ni." Kata Erin lalu berlalu pergi menaiki motorbikenya. Diikiti juga Jayden dan Bella. Manakala Feric menaiki kereta BMW. Wani dan Imah pula menaiki motorbike waisuku(eje saloh royak deh)

..........

"Yow Ria,lama tak jumpa. Makin cantik eh kau sekarang ni" Puji Calvin apabila melihat Maria yang membawa bagasinya.

"Ofcourse lah. Maria mana pernah tak cantik" Kata Maria sambil mengibas rambutnya. Calvin tersenyum padahal dalam hati menyumpah habis-habisan. Puji tak ikhlas.

"Aku laparlah. Boleh masakkan untuk aku tak?" Tanya Calvin kepada Maria. Maria menggeleng.

"Aku mana pandai masak. Kau pergi makan dekat restoran Erin je" Cadang Maria. Selain syarikat,Erin juga mempunyai resort,butik dan  restorant sendiri.

Calvin tersenyum mendengar cadangan Maria. Pergi restorant Erin tak payah bayar pun takpe.

'Jimat duit aku' Calvin tersenyum.

"Oklah. Tq Beb"

"Wc"

......

Skip.( Restorant Erin)

Calvin pov...

Aku memarkinkan kereta aku lalu keluar dari 'perut' kereta. Aku berjalan dan membuka pintu restorant itu.

Aku memandang ke kiri dan ke kanan. Seperti biasa,restorant Erin dipenuhi oleh orang ramai.

Aku mencari meja kosong. Selepas menjumpai,aku terus duduk di kerusi lalu memanggil waiter.

"Ya Encik" Sapa Dayana ramah. Dayana ialah pekerja yang diambil oleh Erin ketika Dayana hampir diculik oleh Ah Long. Ibu Bapa Dayana meminjam sebanyak RM90000. Akibat tidak mempunyai duit untuk dibayar,mereka menjual Dayana dengan harga yang tinggi.

"Encik?" Dayana ber.

"Ha?ap-apa ya?" Aku terpinga-pinga.

"Yana tanya, Encik Calvin nk order ape?"Dayana membahasakan diri 'Yana' kepada orang yang dihormati seperti aku.

"Aku nak nasi ayam dan jus oren" Dayana mengganguk lalu berlalu pergi.

End Pov.

Setelah beberapa minit Calvin menunggu akhirnya pesanannya tiba juga. Dayana berlalu pergi.

Haruman nasi ayam itu menusuk ke hidung Calvin. Tanpa membuang masa,dia menjamah nasi itu. Tanpa disedari,seseorang mengintip Calvin dari jauh.

"Heh,aku akan buat kau menyesal Calvin" Kata perempuan itu lalu berlalu pergi.

______________________________________________

Hambar? Sorry.
Typo? Sorry.
Tak best?Sorry.
Author dah berusaha.
Komen/Vote

She's My Maid (c)Where stories live. Discover now