Bab 45

230 12 5
                                    

Calvin yang takut dengan hantu menyorok dibelakang Maria. Manakala adrian dan Maria hanya memegang prinsip:

1.takut, pejam
2. Line dah clear bukak mata balik

Masing-masing ego taknak jadi lemah, Lebih-lebih lagi Adrian yang dari tadi cuba mendapatkan perhatian daripada Maria. Calvin buat apa nak kisah lantak dia lah.

Mereka menempah seat yang terletak jauh dari yang lain dan agak tersorok.

"Ahhhhh! " jerit Calvin apabila ada jumpscare di depan matanya sendiri.

"Shhh" kata Maria dan Adrian serentak.

.......

Sehari demi sehari, hubungan Maria dengan Adrian semakin rapat sehingga dapat mewujudkan perasaan aneh dalam diri Adrian.

Adrian menilik pakaiannya untuk keluar jogging bersama Maria pagi ini. Keluar jogging je pun nak hensem ii.

Adrian menyembur minyak wangi kegemarannya lalu keluar dari rumah dan menaiki motorbike selepas mengunci pintu.

Adrian membawa motorbike nya itu laju membelah jalan agar cepat sampai ke destinasi.

......

Di Taman Indah, seorang gadis yang hanya memakai sport bra dan seluar ketat pendek sedang menunggu seseorang.

Vroom Vroom

Adrian memarkinkan motorbike nya itu di tempat parking.

"Hi dah lama tunggu? " tanya Adrian tanpa memandang maria.

"Berjanggut lah jugak"

Adrian melihat Maria lalu mengalihkan pandangan ke arah lain.

'Aduh, yang seksi sangat ni kenapa'

"Oh sorry lah pasal pakaian I. Memang ini pun cara pemakaian I" Kata Maria serba salah. Ini Malaysia, bukan Italy.

"T-tak ada apa-apa lah"

"U kerja apa? " soal Adrian semasa jogging ingin memecahkan kesunyian.

"I jadi designer je dekat Indonesia. I mari sinu sebab nak jaga adik angkat I yang tengah sakit tu"

"U ada adik tak cakap pun eh selama ni"

"Sebab u tak tanya"

Women always win.

" u pulak kerja apa? " tanya Maria seolah-olah tidak tahu. Senanh cite semua pasal Ad ni dia tahu dari 7 keturunan.

Adrian lois. CEO dari syarikat Lois Holding. Boleh dikatakan sebagai usahawan lah jugak.
Dan bagi Maria, Ad ni biasye biasye je.

" kan I dah bagi kad syarikat I dekat u dulu"

"Oh ye eh Haha" tawa Maria palsu.

Mereka berehat seketika di bangku yang disediakan.

"U nak minum air tak? " tanya Adrian.

"Nak"

"Jap I pergi beli"

Adrian berlalu pergi.

Tidak sampat seminit, Adrian kembali dengan dua botol air mineral di tangan.

"Tq" ucap maria.

"WC"

Sejak tadi, Adrian hanya fikirkan masalah yang dihadapinya. Masalah confess.

"Maria" panggil Adrian.

"Sebenarnya.... I, "

Maria memandang Adrian hairan. Satu keluhan dilepaskan dari Adrian.

"I suka u"

"Ha? , "

Adrian mengeluarkan sekotak baldu bewarna merah dan dia melutut dihadapan Maria. Semua mata memandang mereka.

"I nak u jadi isteri I yang sah ikut undang-undang agama Islam, I nak u jadi ibu pada anak-anak I suatu hari nanti. Jaga keperluan I, pemakanan I and I takkan duakan u. Semua rahsia yang u sembunyi pada I selama ni I akan maafkan.Itu janji I"

"Tapi Ad"

"So Maria,"

"Sudikah u jadi isteri I? "

Sebenarnya tidak ada apa-apa pun yang perlu dirisaukan Maria kerana dia pun menyukai Adrian dalam diam tapi tentanh sisi gelapnya itu...

"Ok I sudi"

Semua yang berada di situ menepuk tangan apabila tidak ada scene yang macam. Sekor lari sekor lagi kejar ha cantu.

Adrian sarungkan cincin itu di jari hantu Maria.

Adrian bangun dan duduk disebelah Maria.

"I malu"

Kata Adrian pada Maria. Maria ketawa kecil.

"Btw hujung minggu ni pertunangan kita" Adrian tersengih sumbing. Terbeliak mata Maria.

Ha sudah!

........

Maria berjalan ke hulu ke hilir dengan perasaan risau.

"Aku tahulah kau nervous hujung minggu ni bertunang" kata Calvin.

"Aku bukan apa tapi aku takde pengalaman lah bende ii Camni"

"Rilek lah. Esok Adrian ajak kau cari baju tunang dengan baju nikah sekali. Baik kau tidor awal." sayu suara Calvin. Maria seperti dapat mengagak apa yang difikirkan Calvin.

"Aku takkan tinggalkan kau lah bangsat. Duk lonely ii" kata Maria.

"Hmm takpelah. Erin takde, bella takde, jay takde, kau pun takde it's okay man"

"Eleh kau jangan duk wak sendu lah"

"Hehe sayang Maria" kata Calvin memeluk Maria.

"Dah lah kau. Aku nak masak dinner ni"

"Aku nak chicken cop boleh? "

"Herm, iyalah"

(Skip banyak sket hehe)

......

Hari yang ditunggu-tunggu sudah pun tiba. Maria yang elok memakai baju kurung putih itu tersenyum malu apabila asyik dipuji oleh makcik ii bawang di luar sana. Tambah lagi kecantikan Maria apabila dia memakai tudung!

Tok tok Tok

Pintu bilik Maria diketuk bertalu-talu.

"Masuk" arah maria. Muncul Puan Delina tidak lekang senyuman nya.

"Cantiknya menantu mommy" puji Puan Delina.

"Terima kasih mommy"

"Dah, jom. Diorang dah lama tunggu"

"Maria nervous lah mommy"

"selawat banyak ii. Insyaallah nervous Maria hilang"

........

Puan Delina yang memimpin Maria yang sedang menuruni anak tangga menjadi tatapan mata ii para tetamu. Mereka hanya membuat majlis perkahwinan itu hanya sekadar menjemput saudara-mara yang terdekat sahaja.

Kini, Maria sudah sah menjadi isteri kepada Adrian

Skip

Selesai upacara menyatukan Adrian dan Maria, kini sesi bergambar pula. And ofc yang menangkap gambar semestinya Calvin.

"Say cheese" arah Calvin.

Kcak!📸

"Dah ii jom makan"

Hari itu adalah hari yang paling bermakna. Seorang mafia telah menjadi isteri pada seorang syarikat.

_____________________________________________

Vote/komen❤

Harap readers faham Chapter kali ni sebab iena gabung masa maria tunang dengan sah jadi isteri.

She's My Maid (c)Where stories live. Discover now