"Hey, kau buat ape kat sini?"
Sally dan Erin memandang ke arah suara itu.
'Eh,bukan ke tadi dia pergi kerja ke?'
"Alah..salah ke I singgah rumah you sekejap" Balas Sally. Dia berjalan lenggang lenggok menuju ke arah Michael. Sally cuba memegang tangan Michael tetapi Michael menepis.
"Lydia,ambik fail warna coklat atas meja tu" Arah Michael. Erin menurut perintah.
Dia memberikan fail itu kepada Michael. Michael menyambut huluran itu. Selepas itu dia memegang tangan Sally.
"Ikut aku balik rumah papa kau" Sally berdecit sakit.
"Sakit lah "
Michael mengendahkan Sally. Dia membuka lalu menutup pintu keretanya kasar.
Vroom vroom
kereta itu membelah jalan.
"Mamat poyo minah ulat" Erin membuka aplikasi whatsup nya.
Ting!
Satu mesej dihantar oleh Jayden. Erin melihat mesej yang dihantar Jayden. Dia terus menukar baju dan menghidupkan enjin motorbikenya.
Sebelum dia pergi,dia membasuh pinggan roti tadi. Roti tu pula, dia tapau. Takkan nak buang kan. Membazir..
Tidak lupa juga mengunci pintu dan pagar. Selepas itu,dia berlalu meninggalkan perkarangan rumah Michael. Pukul 1 nanti dia mari semula.
.....
Erin memberhentikan motorbikenya di bawah pokok yang agak besar. Di sana, dia dapat melihat sebuah banglo usang 4 tingkat.
"Yow" Sapa Erin.
"Yow Rin,aku ada berita nak kata ni"
"Pe?"
"Aku dah jumpa location Eagle. "
"Macam mana kau detect?"
"Bella call aku tadi"
Erin mengganguk faham.
"Macam mana dengan Luhtfi dengan Anas?"
"Bella tak dapat lagi detect diorang. Aku tanya budak-budak aku pon diorang tak tahu"
"Tak try detect location diorang. Kalau jumpa location Luhtfi boleh tahu markas Silent Devils"
Percakapan Erin diabaikan. Mereka berdua berjalan menuju ke dalam banglo usang itu.
Erin menutup hidungnya apabila masuk ke dalam banglo usang itu. Busuk.
"Bau ape ni?" Tanya Erin.
"Bangkai tikus" Balas Jayden. Erin terpaksa menghidu bau itu. Dia melihat sekrliling. Perabot-perabot lama yang dah sembah di atas lantai dah sarang labah-labah di sekeliling.
Mengambil masa 3 jam, Erin dan Jayden melihat sekeliling rumah itu. Dapur,ruang tamu,tingkat 2 dan tingkat 3.
Pada tingkat 1 ada 2 buah bilik kosong di dapur,ruang tamu dan tandas.
Pada tingkat 2 pula,mempunyai 5 buah bilik kosong.
Dan tingkat yang ke 3 mempunyai 6 buah bilik. Apabila Erin dan Jayden melihat kawasan dapur,mereka mendapati ada sebuah lorong rahsia di belakang rak pinggan.
"Aku nak anak buah bersihkan aje tempat kat dalam ni" Kata Erin. Jayden mengganguk faham.
Mereka keluar dari rumah itu. Erin melihat jam tangannya.
"Weh,aku pergi dulu tau. Pape roger" Erin menghidupkan enjin motor nya lalu meninggalkan perkarangan banglo usang itu.
Jayden menghantar pemergian Erin dengan ekor matanya.
........
"Eh,mana pulak minah ni pergi?" Michael melihat jam dinding. Dah nak pukul 2 ni.
"Assalamualaikum" Erin melangkah masuk ke dalam rumah. Michael memandang tajam Erin.
"Kau pergi mana?" Tanya Michael.
"Ada hal tadi"
"Hal ape?"
"Peribadi" Michael mengeluh. Erin mengendahkan Michael. Dia terus menuju ke dapur untuk memasak. Kejadian tadi terlayar semula di ingatannya.
Flashback..
Erin memberhentikan motornya di bahu jalan apabila sebuah kereta Lamborghini putih menghalang jalannya.
'Haih,minah ni lagi' Erin membuat muka mrnyampah apabila Sally datang mendekatinya. Dengan pakaian paras peha. Waduh ii.
"Kau nak ape?" Tanya Erin dingin. Sally menyandar badannya di pintu kereta. Sebuah kotak rokok dikeluarkan dari beg tangannya.
'Patut pon nafas busuk,hisap rokok rupanya' Kutuk Erin.
"Aku nak Michael" Balas Sally. Erin menjongketkan keningnya. Tak faham.
"Apa yang kau cakap ni? Aku tak faham lah"
"Heh,kau jangan buat tak tahu lah. Kau ingat aku tak tahu ke hubungan kau. Patutlah Michael pelik selama ni. Rupa-rupanya dia ada perempuan lain"
Erm..sorry? Apa yang minah ni cakap?
"Kau ni dah kenapa?lain kali kalau nk tuduh orang tu kenelah ade bukti. Jangan main hentam je. Buat malu tujuh keturunan je" Balas Erin.
"Nak bukti ape nye lg kalau tunang sendiri simpan perempuan dekat rumah dia"
"Hey,kau ni pehal? Jangan sampai aku beritahu tunang beruk kau tu yang kau curang dengan dia. Kau ingat aku tak tahu ke? Pegang ii situ sini. Kalau suami isteri tak pe lah ni tak,bukan mahram. Kau ni tak de maruah ke? Patutlah aku nampak tunang kau tu tak suke dengan kau." Erin membalas pedas. Amarahnya sudah tidak dapat dikawal. Seluruh matanya bewarna hitam. Sally terkejut dengan perubahan mendadak Erin.
Erin menghampiri Sally. Dia menolak badan Sally.
"Lain kali jangan cari pasal dengan aku kalau tak aku tak teragak-agak nak bunuh kau" Erin meninggalkan Sally dengan menaiki motonya. Dia melihat jam tangan.
"Oh shit!" Erin melanggar semua lampu isyarat. (Iena harap readers tak fikir macam mana yang iena fikir )🤧
End Flashback..
_____________________________________________
Hambar? Sorry.
Tak best? Sorry.
Typo? Sorry.
Iena kehabisan idea untuk bab ni🤧Vote✌
YOU ARE READING
She's My Maid (c)
Novela JuvenilCOMPLETED BOOK 1: She's My Maid Siapa sahaja yang tak kenal dengan Black Rose? Sebuah kumpulan mafia yang terkuat dan digeruni oleh semua. Erin. Seorang gadis yang cantik dan mempunyai perwatakan yang berbeza. Erin juga adalah usahawan yang berjaya...