Erin berjalan-jalan di dalam mall. Mata-mata yang memandang langsung tak diendahkan.
"Pelik ke aku pakai hoodie ni?" Tanya Erin pada diri sendiri.
"Aku rasa tak pelik kan?" Tanya lagi Erin pada diri sendiri.
"Ehem,bukan tu yang diorang maksud kan " Tegur seorang lelaki yang berdiri di hadapannya. Ah! Dia lagi..aduii...
"Habistu?" Balas Erin. Tengku Michael memandang Erin. Tengku Michael memandang bawah.
"Sebab tu" Kata Tengku Michael. Dia menunjukkan jarinya ke arah kasut Erin. Erin memandang ke bawah dan terlopong. Macam mana dia boleh pakai kasut lain sebelah ni?!
Erim memandang ke arah lain. Geram pulak dia tengok Michael gelakkan dia. Tembak kang mati penyek kau kat situ.
Dalam kepala Erin dia hanya memikirkan perkara yang terjadi tadi. Aku pakai kasut sukan sebelah lagi pakai high feels. Patut pn dari tadi dia berjalan terjengket-jengket. Dia mengendahkan Michael lalu tangannya mengambil telefonnya dari beg jenama CHANNEL. Nama 'mamat poyo' ditekan.
"Helo? Lelaki kacak di sini" Kata Calvin.
"Beruk kau" Balas Erin perlahan.
"Yow, nak apa" Tanya Calvin.
"Siapa yang tukar kasut aku tadi?" Tanya Erin. Soalan dibalas dengan soalan. Michael memandang Erin pelik. Erin bercakap sambil tangannya membuka kasut.
"Kau nak jalan kaki ayam ke?" Tanya Michael.
Erin yang tengah syok itu berpaling memandang Michael.
"Ye lah" Balas Erin malas. Cibuk je mamat ni.
"Ouh" Kata Michael lalu berlalu pergi. Erin terlopong. Siyes ar. Ingatkan nak gendong ke apa.
'Argh! Erin. Yang kau kisah sangat pasal dia dah pehal bro.' Marah Erin sambil tangannya mengetuk kepala.
"Oi" Kata Calvin. Dari tadi dia dengar perbualan Erin dan Michael.
"Tak de pape lah. Kumpul budak dekat markas." Balas Erin geram.
"Bu-"
Tit!
Belum sempat Calvin membalas Erin sudah menutup panggilan. Banyak tanya pulak dah..
Erin meninggalkan mall itu.
"Ape pandang ii? Nampak ni?" Tanya Erin sambik menunjukkan kasutnya. Lepo kang benjol kepala.
............
"Hoi,kau ni dah kenapa? Asyik termenung je" Kata Leo. Kawan rapat Michael.
"Tak de pape lah" Balas Michael. Dari tadi dia teringatkan erm sape ekk? Erm ha! Erin.
Tanpa sedar,dia mengukirkan satu senyuman. Satu senyuman yang sudah lama pudar sejak kematian adiknya.Pap!
Pipi Michael ditampar oleh Leo. Dah pehal budak ni?
"Kau pehal bro? Kene rasuk ke? " Kata Leo.
"Sakit lh pipi aku bodoh" Balas Michael geram.
"Ala..sikit je. Tu pun sakit. Macam perempuan"
"Perempuan lagi berbisa tau" Kata Michael.
"Kau cakap apa tadi?" Tanya Leo.
"Cicak naik atas bulan" Kata Michael.
"You~~~" Panggil Sally. Leo dan Michael membuat muka menyampah.
(Skip. Malas nak dengar
suara ulat bulu tu.).......
"Bulan ni potong gaji" Kata Erin. Dia sudah tahu perkara yang real.
Semua anak buah Erin terlopong.
"Ta--" Belum sempat Bella berkata Eri memotong.
"No excuse. Kalau korang tanya kenapa baik korang salahkan Ria" Kata Erin lalu berjalan pergi menaiki tangga. Dia ingin tidur di markasnya hari ini. Malas nk drive.
"Ria ni kan. Kalau aku jumpa dia aku nak pijak ii je dia" Kata Bella.
"Aku baru cadang ni beli motorbike baru. Yang tu dah buruk sangat lah" Kata Calvin.
Anak buah Erin hanya diam. Tak tahu nak cakap apa baik diam.
"Helo you alls. Miss me?" Kata seorang perempuan di hadapan pintu utama. Semua mata memandang ke arah pintu.
"Kak Lin!!"
_______________________________________________
Ehem ehem. Nak tahu siapa Kak Lin? Nantikan bab yang seterusnya. Chapter ni pendek skit.
Sebab: tiada sebab.
Kalau ada typo author minta maaf. Sorry lah kalau bab ni tak best mane.
Jangan lupa vote/komen
YOU ARE READING
She's My Maid (c)
Teen FictionCOMPLETED BOOK 1: She's My Maid Siapa sahaja yang tak kenal dengan Black Rose? Sebuah kumpulan mafia yang terkuat dan digeruni oleh semua. Erin. Seorang gadis yang cantik dan mempunyai perwatakan yang berbeza. Erin juga adalah usahawan yang berjaya...