Bab 53

283 13 0
                                    

Hari ini ialah hari Michael boleh check out dari hospital. Erin membantu Michael mengemas barang apa yang patut.

"Lepas ni kita terus pergi butik cari baju tunang dgn baju kahwin" Kata Michael sebaik sahaja meletakkan barang didalam bonet kereta Erin.

"Awalnya. Kau baru je lepas check out kan. Tak penat ke" Kata Erin.

"Awal tok kau. Esok dah kita tunang. Lusa kahwin. Awal apa nya" marah Michael. Erin tersengih tak bersalah.

Pintu ditutup dari dalam setelah Erin dan Michael masuk kedalam perut kereta. Kali ini, Michael yang menjadi driver selepas beberapa kali memujuk Erin uhuk.

Radio dipasang. Lagu Typa girl oleh Blackpink mencecah kesunyian antara Michael dan Erin. Erin yang memang minat blackpink dari kecil menyanyikan lagu tersebut sehingga menjadi blink sampai sekarang. Semua album oleh Blackpink dibelinya. Sehingga membuat satu ruangan khas untuk menyimpan album tersebut.

"Typa girl that'll make you wanna dream,
Typa girl that came straight off of the screen,
Typa girl you wanna ice up make me freeze,
Typa girl you wanna wife up, sign the pre, " nyanyi Erin.

"I bring money to the table not your dinner,
Both my body and my bank account good figure,
Thinkin' 'bout me, but there's nothing to consider
If I let you in my circle, you a winner" sambung Michael. Erin terkejut. Wow. Bakal suami aku minat blackpink jugak ke.

"Didn't know that you were cold 'til you felt my fire
Heaven's gate just opened up, hearing choirs
If you say something else, you a liar
'Cause I'm that girl that drive you crazy, but you can't leave me alone
Got you thinkin' maybe I went supernatural
Put you under spells or look into a crystal ball
I'm not like these other girls at all
I'm the typa girl that make you forget that you got a type
Type that make you love me when the only thing you done is like
I'm that typa girl, I'm that typa girl
I'm that typa girl, I'm that typa girl
Like du-du-dun, du-du-du-dun
Like du-du-dun, du-du-du-dun
Uh, I'm the type of girl that everybody type
Double tap, tap, tap, what everybody like
You can check my stats, got everybody's eye
And I run them laps, 'round everybody's mind
All of these girls on some uppercase shit
That mean they all cap
Being the best at whatever I do
That's sounding on brand
Typa girl that you wish for when you blow that candle out
Typa girl that you wanna take back to your mama house
Typa girl that don't ask for what she wants, she's takin' out
Typa girl who got bag in same quality as Chanel
Now you know that you were cold 'cause you felt my fire
Heaven's gate just opened up, hearing choirs
If you say something else, you a liar
'Cause I'm that girl that drive you crazy, but you can't leave me alone
Got you thinkin' maybe I went supernatural
Put you under spells or look into a crystal ball
I'm not like these other girls at all
I'm the typa girl that make you forget that you got a type
Type that make you love me when the only thing you done is like
I'm that typa girl, I'm that typa girl
I'm that typa girl, I'm that typa girl
Like du-du-dun, du-du-du-dun
Like du-du-dun, du-du-du-dun " nyanyi mereka berdua.

"Ok, dah sampai butikrss"

Michael memarkin kan kereta di hadapan kedai butik tersebut.

Michael terlebih dahulu turun dan bergegas membuka pintu untuk Erin. Sawit ii gitewww.

"Thanks" ucap Erin.

"Welcome pretty" balas Michael ikhlas. Erin memegang tangan Michael dan berlalu masuk. Banyak mata ii yang memandang ke arah mereka. Sebab single mcm readers wkwkwk.

"Assalamualaikum puan, tuan". Kata pekerja tersebut.

" kami nak cari gaun untuk perkahwinan. Ada tak yang sesuai? " tanya Michael kepada pekerja tersebut.

"Ehhh mestilah ada. Bakal isteri encik ni cantik, ramping. Pakai baju dari tong sampah pun still cantik tau"  kata pekerja itu dengan lenggang lenggok.  Erin berasa hairan. Setan ni nak try laki aku ke.

"Ehem. Takpelah. Biar kami sendiri yang cari. Jom sayang" Kata Erin sambil menarik lengan Michael kuat.

"Sayang aku ni dah kenapa? " tanya Michael pelik.

"Tak tengok ke pekerja tu cuba pikat kau? Duk lenggang situ sini aq pun boleh lah. Mesti kalau perempuan perangai macam ni kau layan je kan? " marah Erin. Michael gelak.

"Ololololo sayang aku ni jealous rupanya ahahaha" Erin mencebik.

"Sayangg, dengar ni. Walau secantik mana ii perempuan pun I akan setia dengan u seorang je. Kan i dah janji dengan u"

"Anjayyy ayat buaya darat" kata Erin.

"Ko ni aq serius ni. Aku cium kan ha baru tahu" usik Michael.

Pekerja tadi mendengar perbualan Erin dan Michael dan secara jujurnya dia cemburu.

"Ehem. Apa yanh saya boleh bantu? " Erin yang sibuk memilih baju selepas bergaduh manja dengan Michael berpaling. Erin melihat nametag pekerja tadi.

Rahimah. Nama dan cantik muka pun dah tapi perangai nauzubillah.

"Boleh tak tolong panggil bos butik ni? " Tanya Erin pada Rahimah. Senyuman palsu diukir di bibir Erin. Acah ii mesra giteww.

"Boleh, sekejap ya" sempat lagi mata Rahimah melirik ke arah michael yang sentiasa berada di sisi Erin. Rahimah berlalu pergi dengan lenggang nya. Sengaja menarik perhatian Michael. Susah rupanya dapat laki hensem ni.

"Sayang.. Cantik tak baju ni? " tanya Michael pada Erin.

"Tak. Nampak macam gemuk"

"Yang ni?"

"Cantik. Sesuai untuk pertunangan tapi kalau warna hitam lagi cantik." kata Erin fokus.

"Jap, abang cari warna hitam"

Michael berjauhan dengan Erin seketika. Erin pula masih stay di situ bagi memilih highfeels. Walaupun dia tidak begitu minat dengan kasut tinggi, demi majlis nya nanti, Erin terpaksa. Mana ada orang pakai sneakers buat kawin. Ada pun sesetengah lah... Kan?

"Puan ada panggil saya ke? " tegur seorang wanita menghampiri Erin.

"Puan ke managers dekat sini? " tanya Erin seolah-olah tidak tahu.

"Ya puan. Kenapa ya? "

"Tolong nasihatkan pekerja awak yang bernama Rahimah jangan dekat dengan suami orang ataupun puan boleh pecat sahaja"

"Maaf ya tapi siapa puan yang berhak nak pecat salah seorang pekerja saya? "

"Awak nak kena pecat ataupun nak mati? "

"Heh. Kalau berani cuba lah. Kau ingat aku takut? "

"Heh. Kau cabar aku ye"

"Sayang! " panggil Michael.

"Baby..... Jom pergi dekat butik lain. Butik ni panas lah"

"Panas apanya kan ada aircond? "

"Jom je lah.." Erin menarik tangan Michael kuat keluar dari situ. Manager tadi tersenyum sinis.

"Huh, ingat berani "

......

Enjin kereta dihidupkan.

"Kita pergi makan dulu lah sayang. Aku lapar lah"

"Ok"

........

'Ko sabar ya perempuan. Heh, silap orang lah nak cabar aku' getus hati Erin. Dia menghantar mesej pada Maria.

Me;
Weh ria aku ada job untuk kau

Maria timber
Apo?

Me;
...............

Maria timber
Ok.

______________________________________________

Nak tamat dah cerita ni yeayyy

She's My Maid (c)Where stories live. Discover now