Perlawanan demi perlawanan mereka mainkan. Luka yang berada di seluruh badan diendahkan. Mereka berlawan tanpa mengggunakan senjata api. Anak buah mereka berdua pula hanya melihat ketuanya berlawan.
Akhirnya Erlen terjatuh akibat satu tumbukan di perut.
"Heh, kau dah mengaku kalah? " kata Kate mencari nafas.
Kate mengambil pisau lipat yang diselitkan di kakinya melempar ke arah Erlen.
"Arghhhh!!! " Erlen mengerang kuat apabila pisau lipat itu terkena kakinya.
Kate berjalan terjengket-terjengket ke arah Erlen. Dia mengambil sepucuk pistol di poket lalu menembak Erlen dari jarak yang sangat dekat.
"Bang! " berkecai kepala Erlen.
Beberapa anak ii buah Erlen telah berjaya keluar dari markas itu apabila melihat ketua mereka sudah tumpas dengan begitu mudah.
"Sekarang" kata Kate senafas lalu bunyi tembakan diluar melegakan Kate.
"Weh Rin ak-" kata ii Bella dipotong.
"Kate" kata Maria.
"Weh kate. Dalam banyak ii aku lawan anak buah Erlen kan. Aku perasan ada seorang sahaja yang hensem. Tapi aku tertembak dia.... Huwaaaaa nak nangis aku" adu Bella manja.
"Asal aku tembak asyik lelaki gemuk eh? Dia memang bela laki gemuk ke canne" tanya Calvin
"Aku rasa macam aku tak buat apa ii pun tadi padahal dah banyak aku bunuh" kata Maria.
Masing ii komen apa yang terjadi semasa pertempuran berlaku. Mereka yang lain hanya menjadi pendengar yang setia.
"Bella. Masa kitorang berlawan tadi, kau dah pasangkan bom kat semua tempat? " tanya Kate.
"Dah Kate. Perempuan tu pun dah selamat selepas baru tahu latar belakang Erlen"
"Kalau macam tu hidupkan semua bom. Yang lain, selamatkan anak buah yang lain kalau ada yang terselamat. "
"Baik bos! "
.......
"Ish! Mana dia ni. Aku call tak jawab ii. Aku mesej tak reply" Gusar Michael.
"Kau ni dah kenapa? Ke hulu ke hilir macam cacing kepanasan" Tanya John. Rakan Michael.
"Awek aku ni taj reply mesej aku dari pagi tadi" kata Michael.
"Uyoooo ade ayang tak bagi tahu aku pun eh. Sampai hati kau. Setahun aku duduk dekat perlis macam ni rupanya perangai kau" kata John sayu.
"Eleh kau. Jangan buat drama sangat lah dekat sini. Ni baru awek daripada kau, dapat bini terus. Kad perkawinan pun tak bagi aku. Hampeh betul punya kawan. " Balas Michael kasar. John ketawa besar.
"Kau taknak masuk meminang ayang kau ke? " tanya John.
"Entah lah. Aku takut dia reject aku. Lagipun aku ni majikan dia. Aku pulak yang tersakiti nanti"
"Amboiiii sejak bila kau jadi jiwang karat ni ha? "
"Sejak aku benci Sally"
"Eh jap. Alang ii kita cakap pasal topik minah pick me tu kan. Canne dengan dia? Kau Oke? Bukan ke kau tunang dia ke? "Tanya John bertalu- talu.
"BEKAS tunang okey. Hari tu dekat italy dia kantoi curang depan mata aku. Tu pun boyfriend dia sendiri yang cakap. Aku ingatkan balik Malaysia dah insaf rupanya tak. Minah tu asyik keluar malam balik pagi sebab pergi club punya pasal. Aku dah cerita dekat mommy aku, ingatkan nak putuskan pertunangan rupanya suruh berkahwin terus. Mommy aku kata, 'sebab mika tak kawin cepatlah ii dia jadi macam tu, cuba cepatkan sikit tarikh perkahwinan. Mana tahu kalau Sally berubah'. Eevee nyampah pulak aku. Lepastu aku dengar cite yang dia kena tangkap basah dengan mamat bangla mana tah dia rembat pergi hotel lima bintang. Padan muka. Baru tahu langit tu tinggi ke rendah. Aku berkeras dengan mommy aku nak putuskan jugak. Aku siap ugut lagi mommy aku kalau dia nak aku kahwin jugak dengan minah tu aku lari rumah" Bebel Michael panjang lebar. John hanya mendengar tanpa mencelah.
"Bagus betul anak halal ni" komen John.
"Daripada kau anak haram" balas Michael.
"Sekurang-kurangnya aku ni buatan mak ayah aku"
"Kau ingat aku ni buatan lembu dan kambing ke? "
"Manalah tahu macam sajat ke"
"Atok kau"
"Eh eh kau ni nak main atok ii aku pulak. Kau takde atok ke nak main? "
"Ka-" kata ii Michael terhenti apabila bunyi deringan telefonnya berbunyi.
Kring kring
"Ya Hello? " speaker sengaja dibuka agar John mendengar perbualannya sekali.
"Sorry Mika sebab tak jawab panggilan kau tadi. Aku busy sangat sampai lupa kau" kata si pemanggil.
"Herm, takpe lah. Aku pun busy jugak ni. Berlambak dengan kerja"
"Ouh, kalau macam tu aku letak dulu lah. Nak pergi mandi jap"
"Ouh okay"
Tit.
"Perghh suara awek kau ke tu? "
"Haah. Aku rasa dia badmood sebab suara dia lain dari yang lain"
John mengganguk faham.
"Kau taknak intro awek kau dekat aku ke? Manalah tahu boleh kenal ii" kata John gatal.
"Kau jangan macam ii aku bagi tahu bini kau nanti"
"Uishhh tidur luar aku nanti ahaha"
"Herm. Nama awek aku Tengku Erinda Katrina. Usahawan berjaya di dunia. Dia ada beberapa cawangan setiap negeri ataupun negara. Memang famous gila dia sebab dia boleh uruskan semua syarikat dia tu masa umur 18 tahun. Semua harta mak bapak dia jatuh kat tangan dia sebab dia anak tunggal. Mak bapak dia meninggal sebab kemalangan tapi..... "
"Tapi apa? "
"Kalau aku bagi tahu kau jangan terkejut pulak tau. Dan jangan sesekali kau bagi tahu orang lain termasuk bini kesayangan kau tu"
"Ye ii. Cepatlah ape rahsia nya? "
"Erin ni mafia"
John terlopong.
"Nama kumpulan dia apa? "
"Tak silap aku... Black Rose rasanya. Kenapa?"
"Jap aku nak google. " Michael merapatkan dirinya.
"Wehhh kau siyes ar weh awek kau tu. Kau dengar eh aku cerita ni. Black Rose ialah kumpulan mafia ranking one dalam dunia mafia yang dikawal oleh Kate. Dikatakan telah melawan ramai musuh yang berdendam dengannya. Pergh.. Mantap mat awek kau. Ni kalau aku baca habis artikel pasal dia mesti kau tertido"
"Kau nak tido sini ke malam ni? " tanya Michael mencari topik perbualan yang lain.
"Haah sebab bini aku tidur dekat rumah mak dia. Aku tak ikut sebab malas hehehe"
"Lantak kau lah. Aku naik dulu lah nak pergi tidur. Bye goodnight"
"Waalaikummussalam"
Deep mat!
_____________________________________________
Done for this chapter. 💝
YOU ARE READING
She's My Maid (c)
Novela JuvenilCOMPLETED BOOK 1: She's My Maid Siapa sahaja yang tak kenal dengan Black Rose? Sebuah kumpulan mafia yang terkuat dan digeruni oleh semua. Erin. Seorang gadis yang cantik dan mempunyai perwatakan yang berbeza. Erin juga adalah usahawan yang berjaya...