Michael hanya melihat sahaja bangunan yang gah di hadapannya kini tanpa tiada niat ingin masuk ke dalam. Sampai ade orang tegur
"Anak ni gila ke,nak mak cik hantar pergi hospital tak?Lagipun tak elok kamu berdiri tegap aje dekat sini. Malu orang tengok"
Ceh mak cik. Jangan jaga tepi kain orang dulu yer.Kalau tak saya selak kain mak cik naya karang.
"Hey" Sapa seorang gadis berambut blonde.
"U buat ape dekat sini?" Tanya dia.
"I nak jumpa bos syarikat ni aje. Ada emergency sikit dengan dia" Balas Michael.
"Ouh,kalau macam tu u boleh ikut I" Pelawa perempuan itu tanpa segan silu.
"Pergi mana?" Bam! Soalan firts paling bodoh dari Michael.
"Pergi masuk dalam lah. But u, don't worry. I kerja dekat sini"
Michael mengganguk faham lalu bersetuju mengikut perempuan itu. Lagipun dia takut untuk masuk ke dalam tanpa peneman,entah kenapa. Macam ada satu aura yang masuk dalam diri dia. Aura yang menyeramkn.
"Nama I Michael and u?" Tanya Michael. Takkan lah nak panggil I,U je memanjang. Geli pulak dia nyeh.
"Nama I Erma Natasha. U boleh panggil I Tasha or baby" Kata Tasha malu ii. Michael hanya menahan mualnya.
"Just kidding! Lagipun I dah bertunang. Kesian lah pulak tunang I nanti" Kata Tasha lalu menunjukkan cincin pertunangan nya kepada Michael. Michael ketawa. Geli hati dnegan kenalan barunya. Mereka menukar nombor.
"Ehem ii" Deheman seseorang membuatkan mereka terpaling ke arah itu. Erin elok sahaja menyandarkan badannya ke muka pintu sambil meniup kukunya.
"Er-er bos" Tasha menunduk hormat.
"Kau pergi masuk sekarang sebelum aku pecat kau dalam masa 5 saat" Ha sudah! Dah lah tu second day dia bekerja sebagai PA bosnya. Tasha apatah lagi,dia tergopoh ii masuk ke dalam sambil kakinya menahan sakit. Terseliuh kaki punya hal. Menyesal pulal pakai kasut tinggi haish.
"And kau,kalau ada nak discuss dengan aku boleh ikut aku dalam bilik aku. Sini tak selamat" Kata Erin berpeluk tubuh. Michael mengganguk lalu mengikuti jejak langkah Erin.
Erin membawa tangannya ke telinga lalu berkata perlahan agar Michael tak mendengar.
"Settle dekat luar. Ada budak Eagle" katanya lalu seperti sedia kala.
Lift VIP dinaiki bersama Michael. Nombor 19 ditekan lalu lift itu bergerak.
Suasana sunyi ketika masing ii berat untuk membuka mulut.
Ting!
Pintu lift terbuka. Erin dan Michael melangkah ke arah Bilik Erin. Banyak mata memandang terutama sekali para gadis ii yang nakal melihat Michael atas bawah. Erin yang sedar akan hal hanya biarkan sahaja. Maleh aku care hal orang.
Klak! Pintu bilik dibuka dan ditutup perlahan. Erin melabuhkan diri ke atas kerusi empuknya lalu mempersila kn duduk.
"So,kenapa kau datang cari aku?" Tanya Erin memulakan perbualan.
"Of course la pasal telefon aku tu. Kau ingat murah ke nak gangti rugi"
"Kau bankrup ke?"
"Tak tapi telefon tu warna dia paling limited edition tau"
"Kau ingat yang reka cipta telefon tu kedekut sangat ke sampai tak boleh buat yang sama colour?"
"Apa kata biar aku bawak kau pergi dekat hosptital jiwa"
"sebab?"
"sebab kau gila"
"Memang aku gila pum"
"Ha tu dah mengaku"
"Aku gilakan kau"
Krik krik krik
Suasana yang sunyi menyebabkan masing ii berasa canggung.
"Okay tukar topic. So bila kau balik semula ke Itali?" Dalih Erin.
"Cadanya esok tapi tak boleh sebab private punya hal so aku balik minggu depan tapi tak pasti hari ape" Kata Michael.
"Boleh aku tanya soalan dekat kau? Erm..Erin?" Tanya Michael.
"Yeah sure"
"Kau siapa sebenarnya? Kenapa kau kerja dengan aku walaupun kau dah kaya?"
Erin mengeluh.
"Betul kau nak tahu?" Tanya Erin tegas. Michael mengganguk laju.
"Untuk soalan pertama kau tu,sebenarnya aku mafia. Aku jadi macam tu sebab aku nak balas dendam balik apa yang diorang dah lakukan pada aku. Then lepas aje sebulan aku kerja dengan kau,musuh aku dah tahu apa kelemahan aku sekarang. And secara automatik kau akan berada di bawah penjagaan aku untuk lindung kau dari bahaya. Musuh aku bukan 1 tapi ramai. Aku ada kembar. Nama dia kate. Dia harang tunjukkan diri,tapi kebiasaanya kalau aku rasa marah sangat ii dia akan ambil alih badan aku"
"DID?" Tanya Michael ragu ii. Erin mengganguk lemah.
"untuk soalan kedua kau pulak. Sebenarnya tu sebagai lakonan aku aje untuk misi"
"Misi ape?"
"Misi penyamaran. Sebab musuh aku dekat sana. Kau ingat tak masa kau tegur aku yang aku tak balik rumah tu?" Erin bertanya semula dan mendapat anggukan daripada Michael.
"Mase tu aku kena pergi markas aku sebab diorang buat kacau dekat sana. So...,kau dah puas hati dengan cerita aku?"
Kali pertama dia menceritakan tentang privasinya termasuk sisi gelapnya kepada orang lain.
"Tapi kau ingat ye. Kalau kau berani cakap hal ni dekat orang lain,aku tak teragak agak untuk bunuh kau sekelip mata"
"Dah keluar"
Tergopoh ii Michael keluar sampai pehanya terlanggar bucu meja. Meletus ketawa Erin.
Michael berpaling ke arah Erin lalu menunjukkan jari tengahnya.
pak yu😤
_______________________________________________
Jangan lupa tntang White Dragon and Silent Devils ye🙆♀️❤️
YOU ARE READING
She's My Maid (c)
Teen FictionCOMPLETED BOOK 1: She's My Maid Siapa sahaja yang tak kenal dengan Black Rose? Sebuah kumpulan mafia yang terkuat dan digeruni oleh semua. Erin. Seorang gadis yang cantik dan mempunyai perwatakan yang berbeza. Erin juga adalah usahawan yang berjaya...