Bab 7

506 29 0
                                    

Tok!Tok!Tok
Bunyi ketukan pintu mengejutkan Bella. Dia bergegas membuka pintu.

"Assalamulaikum" Ucap Erin selepas kakinya melangkah masuk ke dalam rumah.

"Waalaikummussalam. Lewatnya kau balik. Pukul 10 dah pun"

Pertanyaan Bella tidak dibalas malah,dia menghulurkan sekeping poster. Bella menyambut huluran itu.

                      ~• Need A Maid•~
                  Address:*************
                          Call: 012*******

"Makin mudah lah kerja kita" Kata Bella selepas membaca poster itu.

"Esok pergi shopping dan aku nak ubah nama amu and rambit aku. Next week baru kau buat misi tu."

"Kenapa kau nak ubah nama?" Tanya Bella.

"Aku just tak nak orang kenal aku. Aku kan mafia mesti ramai yang tahu. Siapa je lah kan yang tak kenal Black Rose. Betul tak?" Kata Erin. Bella mengganguk setuju.

"Aku naik dulu lah" Kata Erin. Bella balas dengan anggukan. Erin menaiki tangga dan meloloskan diri ke dalam biliknya.

.......

"Ila,kau dah sebarkan pasal aku nak maid tu?" Tanya Michael sebaik sahaja talian bersambung.

"Dah bos," Jawab Dalila di hujung talian.

"Kalau ada masalah pasal ni cepat ii inform saya"

"Baik bos"

Tit!

Talian dimatikan. Michael bersandar di kerusi empuknya. Nafas lega dilepaskan. 1 masalah settle.

Haih...

........

"Capo,ho ricevuto informazioni dai miei uomini che Black Rose è qui vicino. Ma non so dove stonno" ( Bos,aku dapat maklumat dari anak buah aku yang Black Rose dekat sini. Tapi aku tak tahu diorang stay dekat mana). Kata seorang lelaki kepada Balqis yang sedang syok hisap rokok sambil berbaring di atas sofa.

"Lascia perdere, voglio verdere fino a che punto arriva il suo piano" (Biarkan aje dulu,aku nak tengok sejauh mane rancangan dia) Balas Balqis.

"Non dimenticare di fare quello che ti
ho detto" (jangan lupa buat apa yang aku suruh tadi) Sambung Balqis. Lelaki itu mengganguk lalu melangkah keluar. Balqis tersenyum puas.

_______________________________________________


Bab ni pendek skit k.
Sy akan update lmbt skit sbb fokuskan kerja sekolah yang berlambak macam gunung kinabalu ha....
Harap maklum.

Abaikan typo✌
Vote/komen

She's My Maid (c)Where stories live. Discover now