"Erin! Erin! " teriak Bella dari tingkat 2 memanggil nama Erin.
"Oiiii aku ade dekat sini oi bkpe pulok oi" Erin yang sedang menyiapkan sarapan menyahut.
"Weh Rin kau baca tak lagi group mafia kita?" tanya Bella.
"Tak, kenapa?"
"Dengar cite an, Balqis ketua kumpulan Eagle tu dah mampus Weh"
Erin yang tengah shok goreng mi goreng basah berhenti seketika. Lalu dia memandang Bella yang dalam posisi bersila di atas kerusi.
"Eh kau siyes r. Macam mana pulak boleh jadi Camtu?Tak tercapai lah dendam aku nyah. Aku dah prepare semua bende kut nak hapuskan dia dalam dunia mafia"
"Alah kau ni banyak cakaplah pulak" Bella menggaru kepalanya yang tidak gatal.
"Mula ii dia kena seksa dengan Erlen dengan cara dirogol weh ya Allah. Pastu dia kena tembak banyak kali tapi tak mati ii. Larat betul nyawa dia tu lepastu dia kena bawak lari dekat Malaysia. Dia kena rogol dengan anak buah Erlen ramai ii weh" Excited Bella bercerita manakala Erin mendengar dengan tekun. Ada jugak dia myampuk percakapan Bella.
"So sekarang ni, kau dah ubah plan kau ke? " tanya Bella.
"Ouuuuu yang tu aku x fikir lagi sebab sekarang ni aku tengah cuba rapatkan lagi silaturahim aku dengan Michael.
" wait what? Michael? Yow bro are you okay? Kau demam ke canne ni ha? "
"Asal? Pelik ke? "
"Aku tak cakap pun"
"Bistu? "
"Saje hehe"
"Hehe hehe. Aq sepak kau sat gi karang"
"Ok sebenarnya, aku dengan Michael just friend ok? Aku tak ada apa ii hubungan pun dengan dia. Lagipun dia dah tahu rahsia gelap aku"
Bella terlopong.
"Macam mana dia boleh tahu anying"
"Kantoi"
"Canne tu? "
"Cantu lah"
"Pak u"
"Pak u to"
"Argh aq benci kau"
"Kau ingat aku sayang kau sangat ke hah? "
"Lantak ko lah babih benci pulak aku. Bak sini pinggan satu"
"Amboi benci aku pun nak juga makan masakan aku"
"Sebab aku lapar"
"Panggil sekali beruk gay tu turun makan"
"Yolo yolo"
Erin mencedok mi goreng itu untuk dirinya, bella dan beruk gay tu. Sape lagi kalau bukan Jay dengan kembarnya Joy.
Dari anak tangga tingkat 2 Erin sudah dapat melihat batang hidung Joy. Sekejap ke kiri sekejap ke kanan member jalan turun tangga. Maklumlah baru bangun tidur. Otak pun tak berfungsi lagi.
"Pergi basuh muka tu dulu biar segar sikit lepastu makan aku dah masakkan ni. Tunggu korang simpan dalam perur je." bebel Erin.
"Bila masa pulak kau pandai bebel ni hah? Dulu kalu tak suka marah orang tak tentu pasal. Yang paling teruk bunuh orang" ujar Joy.
Namun Erin hanya diamkan diri sahaja. Suasana di meja makan itu sunyi. Kadang ii gelak macam tak ingat dunia bila Jay buat lawak.
......
Markas Erin di Malaysia hanya didengari suara yang merdu menyanyikan lagu CASABLANCA
denyut, jantungku berdebar
Terasa indahnya
Dunia ini kita yang punya"Ehem. Sendu naw nampak" tegur Maria apabila dia melihat Calvin bermain game PUBG.
"Kalau dah nampak, buat ii lah tak nampak" balas Calvin datar. Maria hairan. Kenapa pulak dengan mamat ni? Badmood ke?
"Kau ni asal ha? Lain macam je aku tengok"
Tanya Maria ingin cuba menjawab pertanyaan hatinya."Tak de pape un"
"Yeke? Kau jangan tipu Calvin"
Calvin mengeluh. Dia meninggalkan telefon pintarnya di atas karpet lalu dia pergi ke arah Maria yang berada di atas sofa.
"Tepi sket" arah Calvin. Maria patuh. Lalu, dia membaringkan kepalanya di atas peha Maria.
"Senanye an, aq sedih" luah Calvin. Berkerut muka Maria.
"Sebab? "
"Dah lama kut aku single. Dari lahir sampai sekarang tak sorang pun yang nak dekat aku. Lain lah Erin ngan Ella tu. Ade je buaya jantan nak melekat dekat diorang. Kau pulak asyik nak berkepit je dengan tunang kau tu"
Terbahak-bahak Maria gelakkan Calvin. Oh, pasal tu rupanya 🤣
"Sape suruh kau jual mahal. Tak ade yang berkenan konon. Ramai je perempuan yang nak dekat kau. Tapi kau tu buta, rabun" kata Maria.
"Huwaaa Ria.... Kau ni bukannya nak bagi semangat dekat aku ish! Merajuk lah canning"
Ha sudah. Mari dah perangai Baby dia.
"Olololo bucuk ii ni meh ikut mama buat pancake" Kata Maria memujuk.
"Geli lah aku sial"
Geli ii duduk jugak atas riba Maria😌
Haha hahahaha
_______________________________________________
Untuk next chapter author akan cerita tentang tunang Maria yang korang belum tahu. Tup tup dah tunang.
YOU ARE READING
She's My Maid (c)
Подростковая литератураCOMPLETED BOOK 1: She's My Maid Siapa sahaja yang tak kenal dengan Black Rose? Sebuah kumpulan mafia yang terkuat dan digeruni oleh semua. Erin. Seorang gadis yang cantik dan mempunyai perwatakan yang berbeza. Erin juga adalah usahawan yang berjaya...