Bab 37

251 10 0
                                    

Kerana terlalu asyik membeli belah,kini perut nya pula berbunyi meminta diisi. Dia melangkah masuk ke dalam Cafe Ryana's yang sudah terletak di dalam pusat membeli belah itu. Sementara dia menunggu pesanannya disiapkan,dia mengambil earphone lalu dipasang pada telefon pintarnya itu. Aplikasi Youtube ditekan kemudian cerita Demon Slayer menjadi pilihannya.

Tanpa disedari Erin kini,pesanannya sudahpun berada di depan matanya.

"Thank you" Kata Erin lalu mengukirkan senyuman kepada perempuan tersebut.

"Welcome Miss" Balas perempuan itu lembut lalu berlalu pergi.

Erin melihat makanan dihadapannya kini. 𝑀𝑢𝑠ℎ𝑟𝑜𝑜𝑚 𝑅𝑎𝑣𝑖𝑜𝑙𝑖 dan 𝑐𝑜𝑓𝑓𝑒𝑒 sahaja yang dipesannya. Sesuai dengan dia yang sedang menjaga berat badan. Dia meletakkan telefonnya itu di tempat 'khas' lalu dia memulakan bacaan bismillah sebelum makan. Makan sambil tengok cerita memang syok!
....

Sekejap sahaja makanan itu habis. Erin bangun dan membuat pembayaran.

Setelah itu,dia mengambil earphone dan yang lain ii lalu dimasukkan di dalam 𝑠𝑙𝑖𝑛𝑔𝑏𝑎𝑔 nya.
(?)

Erin keluar daripada Cafe Ryana's itu lalu berjalan anak melangkah keluar daripada pusat membeli belah itu.

Vroom vroom!

Kereta itu memecut keluar membelah jalan.

........

"Mama tak kira, mama nak Michael dan Sally mesti berkahwin minggu depan. No excuse"
Kata Mama Sally. Michael yang mendengar itu terkejut. What!!

"Tapi mama--"

"Takde tapi ii. Mama dah NO EXCUSE okey. Michael selalu je mengelak dari mama bila mama kata macam tu. Alasan Michael asyik busy,busy,busy. Mama dah menyampah lah asyik dengar ALASAN Michael yang same je hari ii" Bebelnya.

Bebelan bakal mak mertuanya itu hanya masuk telinga kanan keluar telinga kiri sahaja.

'siapa suruh jodohkan aku dengan anak kau kalau rasa menyampah'

Sesungguhnya dia berasa sedikit kesal kerana bersetuju dengan arwah ibu bapanya yang memaksa dia berkahwin dengan anak rakannya. Dia pernah lah terfikir nak batalkan pertunangan ini tetapi dia takutkan arwah ibu bapanya akan sedih.

"Ma,tolong lah dengar cakap Michael sekali ni aje. Lepas projek bina resort dengan E.K Holdings,Michael janji,Michael akan percepatkan perkahwinan Michael dengan Sally. Lagipun pun projek tu penting. Syarikat E.K Holdings bukan calang ii syarikat yang Michael kenal" Kata Michael lembut tetapi terselit sedikit tegas. Sebenci benci dia dengan Sally,tetapi rasa hormat pada yang lebih tua harus didahulukan dahulu.

"Tapi 𝑏𝑎𝑏𝑦, u kan yatim piatu,siapa yang jadi saksi u nanti?" Tanya Sally sedikit hairan.

"Yang tu sayang tak perlu risau. Nanti kawan ii I yg akn jadi saksi I" Kata Michael terpaksa. Depan bakal mak mertua boleh lah berlagak macam lelaki sempurna,belakang mak mertua perangai mcm setan.

Berbunga- bunga hati Sally bila Michael berkata begitu buat pertama kalinya.

"Nanti Michael akan bagi transfer RM1000 untuk mama dan Sally okey?" Tersenyum Sally dan mamanya mendengar kata ii ikhlas Michael itu.

"Awwww sayang baby" Kata Sally lalu bangun dari duduknya dan pergi memeluk Michael. Puan Radziah hanya menyembunyi senyumannya disebalik muka tuanya itu.

'huh,senang betul tertipu'

.......

Erin menyusun bahan ii yang dibeli tadi mengikut kategorin. Hanya meninggalkan bahan ii untuk 𝑑𝑖𝑛𝑛𝑒𝑟 mereka nanti sahaja. Erin bercadang untuk memasak makaroni cheese untuk dirinya dan yang lain.

Selesai menyusun,Erin mengambil beberapa bawang putih,lada benggala,cendawan dan sosej lalu dipotong. Dia memenaskan kuali dan letakkan sedikit minyak masak. Sementara menunggu minyak panas,dia merebus 2 paket makaroni yang diambil dari peti sejuk.

Lalu,dia mengambil 2 tin cheese dan herba ii.

Erin menumiskan bawang putih dan masukkan kiub pati ayam dan kacau hingga hancur. Selepas itu,dia memasukkan pula sosej dan cendawan yang telah dipotong tadi. Dia membiarkan seketika lalu dia masukkan pula 2 tin cheese dan herba lalu digaul sehingga sebati.

Seusai itu,dia masukkan makaroni yang telah direbus tadi dan masukkan 1 cawan air masak dan dia taburkan sedikit garam dan meletakkan lada benggala yang telah dipotong tadi. Erin menghidang makaroni cheese itu di atas meja besertakan dengan air kopi (tkde idea nyah)

 Erin menghidang makaroni cheese itu di atas meja besertakan dengan air kopi (tkde idea nyah)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Ermmmm sedapnya bau. Kau masak ape ni Erin?" Kata Bella sambil menuruni anak tangga satu persatu.

"Taklah istimewa sangat malam ni. Makaroni cheese je. Tetibe pulak mengidam nak makan cheese" Kata Erin sambil tangannya ligat menyenduk makaroni itu untuk Bella.

"Mana yang lain?" Tanya Erin hairan. Baru pukul 9.00,biasanya para ii jantan tu lepak dekat ruang tamu sambil tengok bola.

"Jayden ade dekat atas tengah hekhek nanti dia turun" Balas Bella sambil mengambil suapan pertama.

"Nasib baik aku buat sikit aje. Aku ingatkan kembar Jay tu balik" Kata Erin bersahaja lalu duduk.

"Entahlah. Tapi aku rasa dia tak balik kut sebab kitorang pernah oncall dengan dia. Dia kata kerja dekat sana berlambak. Bertambah lagi kerja dia dengan tempahan dan projek ii dia tu"

"Herm. Sian pulak aku dengar. Takkan kau tak hantar sape ii tolong Joy tu"

"Aku rasa nak hantar Hawani lah tolong dia."
Suapan diberhentikan seketika. Ambil feel rse cheese dlm mulut jap.

"Sebab?" Erin menghirup sedikit air kopi itu.

"Sebab Joy suke dia" Balas Bella relaks. Hampir tersembur air kopi Erin itu. Nasib baik x tersembur dekat muka dia. Kalu kene padan muke.

"Kau siyes ar" Kata Erin separuh menjerit.

"Iyeeee lahhh senah oii. Kau ingat sedingin dingin Joy tu,dia x terpikat dekat sape ii ke. Aku tahupun bila dia cerita dekat aku lepas kau balik Malaysia sekejap" Erin mengganguk faham.

Tak sangka pulak dia. Kate Joy dulu dia tak suka perempuan lah sebab bagi dia perempuan ni merimaskan. Ada yang pandang harta,pandang rupa, nasib baik tak pandang kaki. 4 tahun dia pegang dengan kata ii dia tu last ii ehh terpikat jugak dengan anak buah dia.

" Ouhhhh ngumpat kembar aku eh" tiba ii suara Jayden berada di arah dapur.

"Bukannya umpat pun. Kembar kau tu jadi bahan gosip kiorang je" Kata Erin.

Jayden muncul dengan membawa semangkuk yang besar.

"Hermm. Ye lah tu" Kata Jay lalu dia menyenduk sehingga hampir penuh semangkuk besar itu.

"Kau setuju ke dengan cadangan kitorang ni?" Tanya Bella kepada Jayden.

"Aku setuju je. Asalkan dia bahagia"

"ok kalau macam tu lusa hantar dia dekat Switzerland. Ok bye goodnight jgn lupa basuh pinggan sebelum naik bilik kalau tak jangan haraplah korang nak tengok dunia ni lagi" Kata Erin lalu bangun dari duduknya sambil membawa mangkuknya tadi lalu dibasuh.

"ok" kata Bella dan Jayden serentak.

Selepas selesai membasuh,Erin menaiki anak tangga dan terus menuju je bilik tidurnya.

_______________________________________________

Goodnight❤️

She's My Maid (c)Where stories live. Discover now