Selesai sahaja dia membersihkan diri,dia melangkah gembira menuruni anak tangga.
"Gila ke?" Sapa salah seorang anak buah Erin iaitu Razin. Razin merupakan bekas anak buah Eagle,sebab itulah Erin mengutipnya kembali. Hanya kerana ingin mengetahui rahsia Eagle dan Erin juga sudah pun berjanji dengan Razin yang dia akan melindungi keluarganya jika Razin bersetuju untuk bergabung dengannya.
Eagle sendiri tak tahu pasal ni.
Kalau dah muntah,siapa aje yang nak jilat balik?
"Iye aku gila" Jujur Erin. Tak baik tipu berdosa.
"Yow minah. Awal bangun,mimpi apa?" Tanya Bella yang baru sahaja menyiapkan sarapan mereka. Kerusi ditarik dan Erin duduk sambil tersengih.
"Kau nak tahu aku mimpikan pasal ape malam tadi?" Semua yang berada di dalam dapur itu mengganguk mengiyakan. Erin smirk.
"Aku mimpikan yang aku tikam semua orang yang tak buat kerja aku guna parang. Lepas tu aku angkat parang tu pastu tetak kepala dia sampai cabut. Bukan tu je,aku potong gigi diorang guna kapak pulak. Kaki,tangan aku potong lepastu kisar dekat kilang pengisar barang aku tu" Cerita Erin sambil membuat gaya seperti dia memegang parang dan kapak itu. Semua yang mendengar menahan ngilu. Ada juga yang muntah. Kejamnya!!
Erin terkekeh ketawa melihat raut wajah masing ii. Semua macam beruk HAHAHAHA.
sedak jugak beruk tu nanti.
Kek tiramisu buatan Bella diambil sedikit lalu disuakan ke dalam mulutnya. Dipadankan pula dengan pencuci mulut vanilla. Memang umph!
"Pukul brapa kau nak berangkat ke Malaysia nyah?" Tanya Bella kepada Erin.
"Dalam pukul 10.00 nanti" Bella mengerling jam dinding. Pukul 8.00 pagi. Mksudnya ada 2 jam lagi Erin berada di sini. Alah,mesti dia rindu nanti!
.......
Michael yang baru sahaja sampai di pelapangan terbang KLIA itu menjadi tatapan gadis ii.
Hanya memakai hoodie maroon,seluar treck adidas bewarna hitam dan rambut penyapu,menyerlahkan lagi ketampanan Michael.
"Hi sayang!" Semua senyuman pudar saat seorang perempuan datang menghampiri dengan memakai sport bra dan seluar tight. Michael menjuling ke atas. Perempuan ni takde rasa malu ke? Sudah semestinya perempuan itu Sally. Perempuan yang terhegeh-hegeh dan beria nak ke Michael. Aish.
Michael ingatkan selepas berlaku perselingkuhan,Sally tak menggangu hidupnya kagi anggapan nya merosot.
"Kau nak apa lagi? Tak cukup best ke mamat tu puaskan kau" sindir Michael. Sally membuuat muka seakan-akan kucing tapi kelihatan seperti b🤐bi
"Pasal hari tu,u dah salah faham. I dengan dia tak ada apa ii pun. I terus datang sini lepaa mam u telefon I yang u balik. Sepatutnya u happy ada orang yang temankan u" Sally cuba memegang tangan kekar Michael tetapi Michael menepisnya rimas.
"Hei sundal, baik kau jauhkan diri kau daripada aku kalau tak,aku akan sebarkan semua video pasal kau menyundal dengan lelaki lain seluruh Malaysia ni" Kata Michael berbaur ugutan. Sally cuba mengawal riak wajahnya agar tenang.
"Heh, u jangan cuba nak tipu I eh. Jangan disebabkan perempuan jalang tu, u putuskan pertunangan kita!" Teriak Sally kuat. Bergema suaranya menyebabkan keadaan menjadi sunyi sepi. Semua mata memandang ke arah mereka. Tangan kiri Michael menggenggam pergelangan tangan Sally kuat manakala tangan kanannya menggenggam bagasinya. Michael mengheret Sally keluar kawasan itu apabila ada yang mula merakam mereka. Sudah pasti video itu akan tersebar dan maruah Michael jatuh.
"Hei perempuan. Kau jangan nak sabitkan dia dalam hal kita eh. Dia tak bersalah pun"
"Oh,jadi u dah mula sayang dekat dia lah? Disebabkan dia u dah mula tengking I padahal u tak pernah pun buat macam tu selama kita jalinkan hubungan ni. Disebabkan perempuan tu jugak lah u lebih percayakan dia! Apa kurangnya I?! Apa yang dia ada semuanya I ada. And never dia boleh rampas u daripada I" turun naik dada sally menahan amarah. Akhirnya,dia luahkan apa yang terbuku di hatinya. Michael diam membisu. Lidahnya kelu cuba untuk bercakap. Badannya seperti dirantai untuk menampar perempuan ini.
"And u ingat ye Tengku Daniel Michael bin Tengku Dannh. I akan cuba dapatkan u walaupun terpaksa gadaikan nyawa I" Setelah mengucapkan kata ii itu, Sally berlalu pergi meninggalkan Michael membatu. Michael yang baru sahaja tersedar dari dunia realitinya membawa rambutnya ke belakang. (Habis rosak rambut fav author) Lenggang lenggok Sally berjalan menaiki kereta. Eii kalau sepak ni pergh,padu...
Amarahnya kian memuncak sehingga penghujung.
Kring!
Michael mengeluarkan telefon pintar itu lalu dilekatkan ke telinga apabila melihat nama pemanggil.
Sudah pasti itu bakal mak mertuanya yang mengadu tentang Sally. Cepat betul Sally mengadu.
Huh! Sabar aje lah. Dengan langkah lemah,Michael berjalan menaiki teksi sambil mendengar bakal mak mertuanya membebel.
Teksi?
Dia tak ingat nak menyuruh rakannya menjemputnya. Dia ingin pulang ke apartmen nya segera. Dia....penat.
_______________________________________________Tetaplah mengupdate walaupun tiada yang vote😊
YOU ARE READING
She's My Maid (c)
Teen FictionCOMPLETED BOOK 1: She's My Maid Siapa sahaja yang tak kenal dengan Black Rose? Sebuah kumpulan mafia yang terkuat dan digeruni oleh semua. Erin. Seorang gadis yang cantik dan mempunyai perwatakan yang berbeza. Erin juga adalah usahawan yang berjaya...