special Chapter

500 13 1
                                    

Erin seronok menyiram pokok ii bunga yang berada di halaman rumahnya. Tiba-tiba perut Erin terasa sakit yang teramat sangat. Wayar paip yang digenggam telah jatuh ke tanah.

"Arghh" Erin mengerang kesakitan. Pengawal yang menjaga kawasan itu terus pergi mendapatkan Erin yang telah terjatuh sambil memegang perutnya.

"Ya Allah Puan, Puan tak apa ii ke? " tanya seorang pengawal yang bernama Haziq.

"Weh iq. Tolonglah aku. Kita nak buat apa ni"

"Masalahnya kita tak boleh tolong dia"

"Kenapa pulak tak boleh? "

"Kita mukan mahram dia"

"Habistu call lah laki dia bangsat"

"Ha jap ii"

.....

Michael yang kusyuk menyelesaikan beberapa kerja, terganggu seketika apabila bunyi deringan telefon berkali-kali. Butang hijau ditekan.

"Ya Haziq. Kenapa call ni? " tanya Michael hairan.

"Erm, bini bos"

"Hah?! Kenapa dengan bini aku? "

"Dia nak beranak dah ni. Air ketuban dia dah pecah"

"Ok ii aku otw sekarang"

......

"Aku dah call bos. Dia kata nanti dia sampai"

"Puan sabar puan. Bawak bersabar ya puan. Selawat banyak kali. "

"Arghhh!! "

Pintu pagar tiba ii terbuka menandakan ada kereta yang memasuki perkarangan mansion itu.

"Mana bini aku? "

"Bos sini bos"

Michael mengangkat Erin dengan gaya bridal style lalu diletakkan ke dalam kereta di bahagian belakang.

Enjin kereta dihidupkan lalu kereta itu memecut menuju ke hospital.

"Kita nak pergi ke? " tanya Haziq pada iqram.

"Takpayah lah. Kita buat kerja kita je. Nanti aku bagi tahu dekat kawan ii Erin yang lain.

" ok"

........

Erin dimasukkan ke dalam wad kecemasan.
Michael dan yang lain hanya bersabar menunggu di luar.

Pintu wad itu tiba ii terbuka dari dalam. Seorang nurse yang berpeluh memanggil nama Michael.

"Siapa suami Tengku Erinda? " soal nurse itu apabila dia tidak dapat meneka mana ii lelaki yang menunggu dengan resah di kerusi hospital itu.

"Saya" Michael mengangkat tangan. Nurse itu mengganguk.

"Sila masuk untuk memberi sokongan kepada isteri encik. Dia kata dia nak bersama dengan suaminya disisi ketika bersalin " nurse itu menjemput Michael ke dalam sambil menyuruh Michael memakai baju (apa ntah tak ingat)

....

"Erghhh abanggg sakitt.... " kata Erin kuat.

"Sabar sayang. Ambik nafas dulu baru tarik. Jangan risau, abang sentiasa berada di sisi sayang"

"Arghhhh!!! " bergema ruangan itu dengan teriakan Erin. Dengan menggunakan kekuatan dan semangat yang diberi oleh suaminya, Erin berjaya melahirkan bayi dengan satu teran(?)

Uwekkkk!!

Tangisan bayi memenuhi ruangan itu. Masing ii mengucapkan kata ii syukur. Michael menarik nafas lega. Genggaman diperketatkan.

"Anak perempuan" ujar nurse itu.

"Alhamdulliah sayang, anak kita perempuan"Michael mengalirkan air mata tanda bahagia. Erin hanya tersenyum.

"Tengku dah boleh azankan anak tengku" nurse itu memberikan anak perempuan mereka.

Sungguh merdu alunan azan yang diberikan walaupun perlahan.

Tit......

"Sayang? Sayang?! Jangan tinggalkan abang sayang"

Serta merta ruangan itu hura-hara dengan nadi Erin tiba ii berhenti.

"Tuan, sila tunggu sebentar di luar. Kami nak buat rawatan untuk Tengku" kata nurse itu menghalau Michael.

"Tidak! Aku takkan tinggalkan isteri aku. Dia perlukan aku! " jerkah Michael.

"Tuan tolonglah bagi kerjasama. Doa yang baik ii untuk isteri tuan" pujuk nurse itu lagi.

Michael akur. Dia keluar daripada wad itu. Semua mata memandang ke arah dia.

"Kenapa?? " Soal Bella gelisah. Riak muka Michael telah menunjukkan perasaannya. Sedih, takut, gembira.

"Sabar bro. Mungkin ini takdir Allah" kata Luth perlahan.

'Ya Allah. Permudahkan urusan aku. Selamatkanlah isteri aku "

........

Setahun tahun kemudian...

Dua orang kanak ii seronok berkejaran di halaman rumah mereka. Bukan diorang sahaja, anak ii buah Erin pun join sekali.

"Jangan lari laju sangat yana! Jatuh nanti! " jerit Erin dari dalam rumah. Tengku Ryana Kaisara bin Tengku Daniel Michael ialah penghargaan Allah SWT kepada mereka semua. Penambah seri didalam rumah dan kebahagiaan mereka. Kini, mereka sekeluarga telahpun lengkap. aryan telah berumur 7 tahun manakala Ryana berumur 6 tahun. Erin masih giat dalam dunia mafia. Menunggu Aryan berumur 13 tahun dan Ryana 12 tahun, barulah dia pencem dari kerja dua nya itu. Masih business woman tetapi melakukan kerja dari rumah. Syarikat ii nya dilendalikan oleh rakan nya buat sementara. Michael pula seperti biasa.

"Ok mommy!! " laung Ryana.

"Haih anak aku ni. Hyper ikut siapa ntah. Sorang tu keras kepala. "

"Laki aku ni satu, bilalah nak balik. Pagi kerja balik tengah malam. Kerja malam balik pagi buta. Busy pun janganlah sampai terabai kan isteri yang tercinta dia ni. " bebel Erin sambil melipat kain baju di ruang tamu.

"Ehem ii. Amboi, bebel pasal suami sampai tak sedar eh. Nak masuk neraka ke? " kata Michael sambil bersandar di pintu utama.

"Hehehe " Erin tersengih sumbing. Alamak kantoi!

"Awalnya abang balik" Erin bangun lalu menyalam tangan suaminya. Michael melihat jam di tangan. Pukul 5.30. Awal sangat ke?

"Kenapa? Tak suka abang balik awal? " briefcase dilemparkan ke atas sofa begitu sahaja. Michael menyandarkan tubuh kecil Erin di dinding dan mengunci pergerakannya.

"Er- ta-tak bukan cuma p-elik sikit " Kata Erin tergagap-gagap apabila wajah Michael semakin dekat dengan  wajahnya.

"Ha! Papa buat apa dekat mommy hah?! " Ryana bercekak pinggang. Aryan pula berlagak selamba disisi Ryana

"Ermmmm yana dengan Aryan nak adik tak?" Kata Michael tiba ii.

Pak!

Dada bidang Michael ditepuk kasar Erin. Michael mengaduh kesakitan walaupun tidak sakit. Seperti angin menampar semut.

"Apa pulak ajar anak macam tu? " marah Erin.

"Nak!!! " sorak Ryana dan Aryan serentak. Terbeliak mata Erin. Michael pula sudah tersenyum nakal. Erin diangkat dengan gaya bridal style dan dibawa ke bilik. Pintu ditutup rapat dan dikunci.

Aryan dan Ryana terlopong.

"Yana! Ambik pedang tu cepat! Papa dah culik mommy!! " arah Aryan. Ryana mengikut perintah.

"Jom serang!!!!"

_____________________________________________

Jika mencintaimu perlu bertaruh nyawa, maka biarkan aku lakukannya
Jika kamu ialah racunnya,
Maka akulah penawarnya

She's My maid melabuhkan tirai

End

---------------------------------------------------




She's My Maid (c)Where stories live. Discover now