Bab 18

388 19 0
                                    

SAMBUNGAN..

Erin melangkah masuk kedalam ruangan dapur rumah itu. Sebelum dia membuat air,dia memasak air itu terlebih dahulu. Sementara menunggu air berbunyi,dia membasuh pinggan yang ditinggalkan Michael tadi.

"Woi perempuan" Sally 'menyapa'.🙄 Erin mengendahkan Sally dibelakangnya. Baru sahaja Erin ingin menarik bahu Erin,Erin lebih cepat bertindak. Dia mengambil lengan itu lalu dipulasnya. Sally mengaduh kesakitan.

"Pst. Sakitlah lahanat" Kata Sally.

"Don't touch me with your dirty hand. Kau ingat aku tak tahu ke apa yang kau buat dekat belakang Michael ha? Murah sangat lah kau ni. Jangan sampai aku,! Beritahu dekat Michael"

Sally terlopong. 'Waitt mcm mana dia tahu?' Soalan yang menerjah di kepalanya dibiarkan dahulu.

"Hahaha. Kau ni buat lawak ke Linda? Lagipun Michael mesti tak percayakan kau tanpa bukti. Aku kenal dia dah lama tau. And I know all about him. Kau tu hanya pembantu rumah dia je. Jangan nak menyibuk sangat hal tangga rumah orang" Sally marah+bebel kepada Erin. Erin senyum smirk.

Erin membuka telefonnya lalu pergi ke galeri. Dia menunjukkan satu gambar yang 'hangat' itu kepada Sally.

Sally mulai gelabah. Kalau Michael tahu kecurangan dia,mesti hidup dia tak senang. Ya,Sally bertunang dengan Michael hanya disebabkan harta. Tetapi lelaki yang ditunjukkan Erin tadi ialah anak jutawan yang terkenal di Itali ini. Sebab itulah dia menggedik sangat nak ikut Michael.

"Baik kau padam balik gambar tu"

"No way. Aku nak gambar ni jadi wallpaper lockscreen aku. Kalau Michael bukak Wow!Kebabooomm!! Hangat dari sediakala. Tengok ii esok putus tunang. Haih..sedih betul ye life kau Sally" Balas Erin. Sally tidak dapat mengawal amarahnya. Dia mencapai sebilah pisau di atas meja lalu pisau itu ditujukan ke arah Erin.

"Pisau ni kau nak buat ape? Hmmm jap ii aku tengah fikir ayat ni" Sally semakin berang dengan tindakan Erin. Acuh tak acuh.

Tanpa menunggu Erin,dia melayangkan pisau itu ke kiri dan ke kanan.

"Uuuuu tacod nye titewww" Erin 'menganjing' Sally. Di setiap ayunan Sally,dia boleh elak dengan mudah.

Tiba-tiba satu suara menegur Sally kasar.

"SALLY!"

......

Bella berulang alik di hadapan tv.

"Kau ni dah kenapa Ella? Kitorang nak tengok tv susahlah hish" Marah Feric. Jayden mengganguk setuju.

"Hishh korang ni. Aku risaukan Erin lah"

"Time ni kan Erin pergi kerja." Kata Feric.

"Yang tu aku tahulah tapi...dari semalam lagi dia tak balik. Tido dekat rumah ni pun tak"

"Ouh..pasal tu. Semalam dia join Chris serbu gudang dadah" Feric berkata kepada Bella. Bella memandang Feric.

"Siyes r. Dia tak bagi pun aku pasal tu" Tanya Bella semula.

"Bodoh lah kau ni Ella. Dia tak nak bagi tahu sebab mesti kau join punye. Lagipun Chris pandai jaga Erin. Lepastu Erin tidur dekat markas dia"

"Tak percaya aku dengan buaya tu. Suka ambil kesempatan"

"Kalau aku ambil kesempatan kau percaya tak?"

"Mati kau nanti lahanat"

Jayden hanya menjadi pendengar. Lagipun cerite rampant tu lebih syok dari duk dengar Bella dan Feric bertekak.

"Oi...dah ii lah tu. Aku nak tengok cerite ni. Diam skit" Marah Jayden. Bella dan Feric memandang satu sama lain. Mereka mengeluarkan jari tengah serentak.

'Nanti kau Feric'

......

Pang!

Satu tamparan melekat di pipi Sally. Sally terkejut manakala Erin hanya menjadi pemerhati dari jauh. Skodeng jap. Ade drama free ni bos.

"Sampai hati you,tampar I demi perempuan tu!"

"Look Sally,I taknak apa yang terjadi sekarang sampai dekat keluarga I. Lagi satu,kenapa you cuba tikam dia? Kalau dia kene dengan pisau tu boleh mati tau. And you masuk lokap." Michael cuba mengawal kemarahannya. Kalau boleh dia lempias marah die dekat Sally tadi. Tetapi disebabkan Sally ialah 'anak manja' dia hanya melupakan sahaja.

"Tapi dia yang mula dulu!" Sally menunding jarinya ke arah Erin yang memerhati nereka dari dapur.

Michael memandang ke arah Erin. Michael memberi isyarat mata supaya Erin datang kepadanya. Erin yang faham isyarat mata itu terus mengambil telefonnya lalu pergi ke Sally dan Michael.

"Siapa yang mula dulu?" Tanya Michael. Sally menunding ke arah Erin manakala Erin hanya diam membisu. Sally tersenyum sinis.
Michael menjongketkan kening kirinya.

"Linda?" Tanya Michael meminta kepastian. Erin memberikan telefonnya ke Michael.

"Tengoklah" Kata Erin. Michael mengambil telefon itu lalu melihat video yang ditujukan Erin. Sally ingin mengintai tetapi rambutnya ditarik kuat oleh Erin.

"Sakitlah bodoh" Kata Sally. Apabila Michael melihat Sally,rambut Sally dilepas.

"Aku tak buat ape ii" Erin berkata pantas. Michael sambung semula tengok video itu.
Dari mula hinggalah habis. Michael mula naii berang.

"You cakap Linda yang mula dulu tapi ape ni?" Michael menunjukkan video itu ke Sally. Sally terkejut. (Gelabah penyu kak)

"It-itu I-I tak"
" I ape?!" Jerkah Michael. Erin menutup telinganya. Luka jugak telinga die nanti.

"Yes I yang start dulu! I yang cari gaduh drngan dia! I yang cuba tikam dia!I yang cur--" Sikit sahaja lagi tersasur. Sally memandang ke arah lain. 'Nasib baik tak tersasur tadi kalau tak naya kau Sally!' Sally berkata sendirian.

Erin merampas telefonnya yang dari tadi dipegangan Michael. Michael membiarkan sahaja. Telefon die kan...

"Kita settlekan hal ni nanti. You kene balik apartment you"

"You temankan I pleasee" Michael mengeluh. Dia memandang Erin. Erin mengjongketkan bahunya. Tak tahu.

"Ok ii I temankan you"

'Kenapa macam terpaksa je aq tengok mamat ni layan mak lampir ni' Getus hati Erin.

Argh! Kisah nate mende gok aku. Hidup diorang bukan hidup aku.

Dengan dalam keadaan terpaksa,Sally melangkah longlai dengan Michael di sampingnya. Keluar dari rumah itu.

"Linda! Aku pinjam motor buruk kau ni sekejap!" Laung Michael dari luar.

'Hampeh betul. Nk pinjam tapi boleh pulak kene kutuk'

"Cepat skit beruk woi! Kalau ada calar dekat motor 'buruk' aku tu siap kau eh"

Bunyi deruman motor semakin perlahan. Erin mulai bosan. Nak buat kerja semua dah settle. Nak pergi jalan ii motor takde.

Erin membuka aplikasi wasapnya. Tiba-tiba satu pesanan dari Jayden sampai ke dia. Erin menekan 'Jay bongok'.

Jayden bongok

Oi Erin,aku dah jumpa markas Silent Devils. Tepi sungai.

Me

Okay ii. Sekarang ni kita kene ade plan aje dulu

Jayden bongok

Kau lah yang fikir kau kan ketua🙄

Me

Stupid lah kau ni

Erin menutup aplikasi wasap. Menyampah dia dengan Jayden. Meluat pon ade. Sekarang ni dia hanya kene ade plan sahaja dan hanya menunggu mase yang sesuai untuk menamatkan dendam ni.

_______________________________________________

Iena tak tahu lah best ke tak bab ni hm.

Abai typo. Vote

She's My Maid (c)Where stories live. Discover now