Bab 44

198 7 0
                                    

(Story of maria )

Sedang asyik Maria membeli belah di Pavilion,Bella memasuki sebuah butik yang bernama NAJWA'S BOUTIQUE, yang pasti itu bukan butiknya.

"Selamat datang Cik" Ujar salah seorang pekerja disitu apabila Maria melangkah masuk.

Maria membalas dengan menggangguk.

Maria meronda ronda pakaian setiap sudut. Semuanya cantik. Ada jugak gaun perkahwinan kat sini. So, kalau readers nak kawin ke tunang ke boleh lah datang. Jangan lupa jemput author sekali tau.

Maria tertarik dengan sepasang baju kurung yang bewarna Navy Blue yang bercorak bunga bewarna putih. Mata Maria pulak tertarik dengan tudung shawl satin bewarna putih.

'Mungkin ini masanya untuk aku berubah perlahan-lahan' getus hati Maria. Dia mengambil tudung shawl satin bewarna putih, tudung shawl biasa bewarna hitam, dan baju kurung tadi. Lalu dia pergi membuat bayaran.

"RM49 cik" kata petugas kaunter bayaran tersebut. Maria menghulurkan not RM50 kepada petugas kaunter tersebut.

"Baki dia awak ambik lah Ye" alah seringgit je pun. Tak terjejas langsung duit dia yang berlambak dekat bank tu. Kerja dengan Erin kan, setiap bulan dapat bonus.

(For our Information, Erin akan bagi bonus kalau dia baik)

Maria keluar dari butik itu dan secara tidak sengaja dia terlanggar seseorang. Habis barang dia jatuh. Maria mengaduh kesakitan apabila kakinya gelecek dengan lantai mall tersebut.

"Are you okay Miss? " suara garau itu menghulurkan tangan untuk membantu Maria tetapi Maria menolak.

"It's okay, I boleh bangun sendiri" kata Maria sambil tangannya mengutip beg ii plastik yang dia shopping tadi.

"Sini I tolong u"

Lelaki tersebut menolong Maria dan secara tidak sengaja lelaki itu menyentuh tangan Maria apabila dia ingin mengangkat beg plastik yang terakhir. Kebetulan jugak Maria ingin mengambil beg tersebut.

"Er btw sorry sebab langgar u tadi" kata lelaki tersebut canggung. TER eyecontact pulak.

"Eh no no. I yang rabun tak nampak u and then I terlanggar. I'm sorry sir" merah habis pipi Maria dengan situasi janggal tadi.

"Nah, it's okay. Btw nama u siapa? " Tanya lelaki tersebut.

"U boleh panggil I Maria"

"You? " Maria pula yang bertanya.

"Adrian. You can call me Ad (Ed) or baby hahaha kidding honey"

"Hahaha" tawa yang dibuat buat oleh Maria. Nanti tak gelak sian pulak dia beria sorang ii.

"So..... Ad, apa kata kalau I belanja u makan sebagai kejadian tadi"

"It's okay darling. Lagipun I baru je lepas lunch and... this is my card. If you need help or you in trouble or dangerous just call me. I know you need my help"

'Heh poyo betul' kutuk Maria.

"Thanks my new friend. Jadi, kalau takde pape boleh I minta diri? "

"Yes you can"

Adrian melambai tangannya lalu dibalas dengan senyuman Maria.

"Haih cantiknya wifey aku"

.........

Fuh berdebar mat. Ntah apa lah yang dia rasa mase cakap dengan Ad tadi.

"Nasib baik kau tolak Ad. Aku pun tak ikhlaskan apa yang kau makan walaupun aku belanja" bebel Maria sambil kakinya melangkah masuk ke dalam warung yang berdekatan.

She's My Maid (c)Where stories live. Discover now