Bab 21

357 18 0
                                    

Selepas sahaja Bella dan Erin pulang dari klinik, mereka terus pulang ke rumah untuk membersihkan badan.

Tok tok tok

Pintu bilik Erin diketuk selepas selesai sahaja Erin mandi.

Erin menguak sedikit untuk melihat gerangan yang mengetuk pintunya. Lagipun badan dia hanya dibalut dengan tuala.

"Eh?kau nak apa?" Tanya Erin.

"Ada orang nak jumpa kau" balas Jayden.

"Bagi aku masa 3 minit nanti aku turun" Erin menutup pintu. Dia membuka almarinya lalu mengambil baju T-shirt bewarna putih yang tertulis STRAWBERRY dan seluar bewarna pink.

 Dia membuka almarinya lalu mengambil baju T-shirt bewarna putih yang tertulis STRAWBERRY dan seluar bewarna pink

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Hanya sebagai imajinasi readers)

Erin menuruni anak tangga satu persatu. Dia dapat melihat dua susuk tubuh dua orang lelaki yang lengkap berpakaian casual.

'Cam kenal je' getus hati Erin.

"Tu dia" Kata Bella sambil jari telunjuknya menuju ke arah Erin.

Erin pov.

'Aduhhhhh nape mamat poyo ni ada? Eh jap. Canne dia tahu rumah aku? Dia buat ape dekat sini? Siapa dekat sebelah dia tu? And..macam mana diorang kenal Bella?'

Arrghhh!!!

Aku duduk di atas sofa bertentangan dengan mamat poyo dengan kawan dia.

Tiba-tiba Bella datang menghampiri aku lalu membisik.

"Pst,mamat tu nak jumpa kau. Aku pun tak tahu kenapa. So......goodluck eh" Bella berlalu pergi ke dapur. Buat air kut.

Aku memandang muka Michael.

"A--" Kata ii aku terhenti apabila Michael menyampuk.

"Tak payah cakap bahasa Itali. Dia faham je"

Aku mengganguk faham. Tak lah terbelit lidah aku nanti.

"Hai,saya Leocard. Panggil saya Leo. Kawan Michael." Leo perkenalkan dirinya.

"So....korang nak apa sampai datang rumah aku ni?" Tanya aku. Michael dan Leo memandang antara satu sama lain. Kenapw pulak ni?

"Erk...sebenarnya...aku......ermmmmmmmm"

"Dia risaukan awak sebab tak pergi kerja. Dia ingatkan awak sakit sebab tu lah dia cari maklumat awak." Kata Leo. Aku membuat muka menyampah. Acah ii care ke?

"So? "

"Michael kata tadi dia nak mak---" Mulut Leo ditutup oleh tangan Michael.

"Hah?mak?mak sape? Mak aku ke? Kenape nak mak aku? Mak aku dah meninggal dunia dah" kata aku.

"Eh..taklah. Tadi perut Leo ni berbunyi aku ingatkan dia lapar so aku ajak lah makan nanti." Kata Michael. Aku mengganguk faham.

'Mana pulak Ella ni?' Aku berkata sendirian. Lama naw buat air.

"Sorry lambat. Nah air" Bella datang sambil tangannya memegang dulang yang mempunyai tiga gelas air green tea. Dulang itu diletakkan di atas meja kopi dihadapan aku ini.

"Ambik lah jangan tengok je" Kata Bella. Aku mencapai satu gelas yang mempunyai gambar Mickey Mouse. Tetapi tangan aku pula yang jadi mangsa tamparan tangan Michael.

Aku memandang tajam Michael. Michael menayangkan wajah huduhnya. Mereka berborak kosong dahulu sebelum pulang. Aku hanya menghantar pemergian mereka dengan ekor mata sahaja.

End Pov

"Kau taknak ceritakan dekat aku ke?" Tanya Erin. Bella yang sedang membasuh gelas itu berpaling ke arah Erin yang sedang duduk bersila di atas kerusi.

"Cerita apa?" Bella bertanya kembali.

"Haih kau ni. Pasal dua ekor tu lah. Ce cite ii"
Erin mencapai balang biskut Chipsmore. Dia mengambil satu lalu menyumbat biskut itu ke dalam mulutnya. Hohoho mulut aku besar.

"Ok ii. Cite die canni"

Flashback

Bella menyiram pokok bunga yang berada di halaman rumah Erin. Sambil itu,dia membuka lagu Money. Sedang asyik dia menyanyi sambil menyiram pokok, tiba-tiba bunyi hon kereta mengejutkan Bella.

Ping! Ping!

"Akak kau pink!" Latah Bella. Dia mengusap dadanya. Fiuhh..takde orang dengar kan?

Bella menyorok di belakang pasu bunga yang agak besar. Dua orang jejaka datang menghampiri pagarnya. Nasib baik automatik!

Ting tong!

Michael menekan butang loceng rumah Erin.

"Eh? Kenapa pulak mamat tu datang sini?" Bella berkata sendirian. Bella keluar dari tempat penyembunyiannya. Dia mengeluarkan telefon pintarnya lalu menangkap gambar Michael dan Leo.

"Uish..melting aku" Bella ketawa melihat gambar ii yamg ditangkapnya.

'Ok jugak aku jadi paparazi' getus hati Bella. Dia menyimpan semula telefonnya lalu berjalan menuju ke mereka berdua.

"Yes sir, who are you looking for?" Tanya Bella dalam bahasa inglish.

"Ermmm..can you speak malay?" Tanya Michael.

"Boleh je" Balas Bella. Dia memeluk tubuh.

"Saya cari Cik Erin. Ni rumah dia kan?" Tanya Michael.

'Aku rasa macam pernah nampak dia la. Tapi,dekat mana eh' Getus hati Michael.

"Ya,ni rumah dia. Kenapa?" Bella bertanya semula.

"Kalau kita bincang dekat dalam boleh? Luar ni panas lah" Leo menyampuk.

'Eh eh dia ni. Tak sedar diri ke muka tu dah hitam?' Kutuk Bella. Dia mengambil telefonnya lalu menekan bla bla bla bla. Lalu pagar itu dibuka automatik. Teknologi moden ann.

"Tq" Ucap Leo.

......

"Saya mintak maaf bagi pihak Linda sebab tak datang kerja hari ni. Dia demam" Kata Bella selepas mendengar apa yang di ceritakan oleh Michael dan Leo.

"Takpe ii. Lagipun dia tak datang bersebab" Kata Michael. Senyuman tidak lekang dari bibirnya.

Nak buat aku cair? Huh. Lambert lagi.

"Tapi,saya ada satu permintaan" Sambung Michael.

"Apa dia?" Bella menjongketkan kening kirinya. Uyoooo...

"Kalau boleh saya nak suruh Erin inap dekat rumah saya tu. Ta-tapi jangan salah faham. Saya cuma kesiankan dia aja sebab pukul 9.30 dia dah kena sampai dekat sana. Balik pulak ikut kesuaian saya." Kata Michael panjang lebar.

Bella mengganguk faham. Ehehehehe nasib kau lah kau kene tadah telinga dengar dia blebel.

"Ok saya setuju. Tapi,dengan satu syarat"

"Apa syaratnya?"

"Awak tak boleh paksa dia buat apa ii kalau awak tak nak kene akibat nya"

"Ouh. Ok. Saya setuju"

End Flashback

_______________________________________________

Abai typo -_-

She's My Maid (c)Where stories live. Discover now