Bab 14

440 21 1
                                    

(Situasi Erin)

"Ciao Erin,nonti ti saluto da molto tempo. Più
Bella eh tu adesso" (Hai Erin,lama tak tanya khabar. Makin cantik eh kau sekarang)
Kata Chris apabila ternampak Erin memarkinkan motorbikenya. Chris berjalan menuju ke Erin. Erin membuka helmetnya.

"Come?" (Macam mana?) Tanya Erin. Tukar topik. Macam lah die tak tahu dengan perangai Chris tuh. 'Buaya' yang berjaya.

"Che tipo di cosa?" (Macam mana apa?) Erin menunjal kepala Chris.

"Oh quell'articolo. In un attimo abbiamo attaccato. Felix stava radunando gli altri"( oh pasal tu. Kejap lagi kitorang serbu. Felix tengah kumpul kan yang lain) Erin mengganguk.

Chris adalah ketua polis di Itali manakala Felix pula adalah anak saudara dia.

"Vuoi unirti?"(kau nak join ke?) Erin mengganguk. Selain seorang mafia,kumpulan Black Rose juga bekerjasama dengan polis di Itali. Kali ini kes pengedaran dadah yang tersebar luas di seluruh negara Itali ini. Chris dapat laporan pn dari Felix.

"Non scendo in campo da molto tempo per aiutarti a saperlo " (dah lama aku tak turun 'padang' untuk bantu korang tau)

"Capo, la macchina è pronta" (Bos,kereta dah siap)

Erin dan Chris berpaling melihat ke arah gerangan yang menegur tadi.

'Macam kenal muke die' Getus hati Erin.

"Vai tu per primo. dopo seguirò con mia moglie" ( kau pergi dulu. Nanti aku menyusul dengan isteri aku) Kata Chris santai.

"Stupido" Kata Erin. Erin meninggalkan Chris dengan lelaki tadi. Erin berjalan menuju ke bilik senjata. Pinjam pistol. Takkan nk pergi serbu gudang lenggang lenggok pulak.

Erin mengambil dua pucuk pistol beretta lalu menyelipkan di belakang poket seluarnya. Dia keluar dari bilik itu lalu pergi ke kereta Nissan Skyline milik Chris.

"Come in my darling" Chris membuka pintu untuk Erin. Erin meluat tengok muka Chris. Menyampah pun ade.

Erin mengendahkan Chris. Dia memasuki ke dalam kereta itu.

Vroom!Vroom!

Enjin kereta dihidupkan. Kereta milik Chris itu mengekori beberapa buah jeep dan kereta di depan. Misi serbu gudang dadah bermula.

........

"Hishn,mananye Erin ni. Dah pukul 10.30 tapi tak balik ii" Bella mula panik. Dari tadi dia tidak sedap hati. Erin okey ke?mane erin pergi? Kenapa balik lambat? Ade sesuatu yg terjadi ke?

Argh. Serabutnye die sekarang ni. (Author pon stres)

Tok tok tok

Tatkala mendengar pintu diketuk,Bella terus pergi membuka pintu.

"Eri--" Percakapan Bella terhenti apabila Jaydrn yang terpacak di depan pintu macam tiang.

"Aku ingatkan Erin tadi" Kata Bella.Jayden menghulurkan sesuatu kepada Bella. Bella memandang pelik.

"Pizza" Jayden melangkah masuk ke dalam rumah. Bella tersengih. Dia merebahkan punggungnya di atas sofa.  Tangannya mengambik sekeping piza lalu disuap ke dalam mulut.

"Weh,kau tahu tak Rin pergi mane?" Tanya Bella kepada Jayden disebelahnya. Jayden menjongketkan bahu.

"Aku naik atas dulu lah. Ade kerja yang Erin bagi tak siap lagi"

"Kerja ape?"

"Aku dah dapat location markas Erlen. Tp,markas die tu dah lame kene tinggal" Bella mengganguk.

"Kenapa kau tak cr je maklumat luhtfi? Luhtfi kn anak buah Erlen" Jayden berfikir sejenak. Haah lh. Kenape aku tak fikir ekk?

"Okay tq very ii much Ella. Kau dah senangkan kerja aku. Bai bai aku naik atas dulu" Jayden memberikan flying kiss dkt Bella. Bella mengendahkan Jayden. Dia menyambung kembali memakan pizza sambil layan drama Itali.
_______________________________________________

Hambar? Sorry.
Tak best? Sorry.
Typo?sorry.

I try my best😊

Vote

She's My Maid (c)Where stories live. Discover now