Bab 35

303 16 0
                                    

Selepas sahaja mendapat pelawaan daripada Linda,dia bergegas ke markasnya.

FLASHBACK

Kring! Kring!

Telefon miliknya berbunyi nyaring sebaik sahaja dia ingin mengetuk pintu rumahnya.

"Helo kak Linda? Kenapa call Erin?" Tanyanya.
punggung dilabuhkan ke atas buaian yang berada di luar rumahnya.

"Amboi,akak dah tak boleh call Erin ke canne?"

"Eh boleh je akak. Cuma,Erin pelik lah tetibe je.Kak linda ada masalah eh" duga Erin.

"Ish,Kak linda tak ade ape ii msalah pun lah. Ni,akak nak ajak Erin pergi makan KFC dekat markas Erin. Kak Linda dah sampai. Cuma nak tunggu Erin aje. Lagipun baru aje Kak linda dapat berita yang Erin baru balik dari Malaysia."

"ouh"

"ok akak. 20 minit lagi Erin sampai"

"ok"

tut!

Talian dimatikan. Dia bergegas ke arah kereta mercedes di bengkel.

vroom! Vroom!

kereta itu laju membelah jalan.

END FLASHBACK

Sebaik sahaja sampai di destinasi,Erin keluar memarkinkan keretanya itu di dalam kawasan markasnya.

tok tok tok

pintu utama markas itu diketuk bertalu ii.

Klak!

Pintu dibuka oleh Bella.

"BEB! I miss you so much" Katanya lalu memeluk Erin kemas.

"Me to" Erin membalas pelukan itu.

"Masuk lah" Pelawa Bella.

"Amboi,seminggu aku takda dah lain ye perangai kau" perli Erin

"Lain?lain macam mane tu?" Tanya Bella. Punggung mereka berdua dilabuhkan ke atas sofa itu.

"Selfish" Balas Erin sepatah. Bella memukul pehanya kuat. Erin mengaduh sakit. Bella di sampingnya dijeling tajam.

"Mana kak Linda?" Tanya Erin.

"Ada dekat dapur. Buat air. Dia belanja kita makan KFC"

" Aku tahulah."

"Helo Erin. Dah lama sampai?" Tanya Linda sambil membawa dulang yang berisi air coca cola dan 4 kotak KFC.

Dua kotak diberikan pada kepada bodyguard di luar dan anak ii buah Erin yang lain. Manakala 2 kotak lagi mereka berkongsi 7. Calvin,Bella,Erin,Jayden,Linda,Hawani dan Azimah.

1 kotak ade 10,2 kotak ada 20

Cekik daroh!

"Akak. Erin nak mintak tolong sikit boleh?" Tanya Erin sambil tangannya mengambil seketul ayam lalu digigit sedikit demi sedikit. Dilazatkan lagi dengan sos pedas.

"Tolong apa?" Tanya Linda hairan. Tak pernah langsung Erin yang dianggap adiknya meminta tolong. Ni firts time.

"Sebenarnya...." Erin menceritakan A hingga Z plan dia kepada Linda. Linda yang mendengar rancangan Erin terbeliak mata.

"Erin. Erin sedar tak ni? Rancangan Erin kali ni bahaya tau. No,akak tak setuju" Katanya.

Nak tahu ape plan Erin? Sini iena cite.

Readers pun tahu kan Silent Devil bekerjasama dengan Eagle. So,dia pun bekerjasama dengan White Dragon. Linda selaku leader kumpulan tu,terima aje. Yang dia tak terimanya,hanya Erin aje yang akan berlawan dengan leader Silent Devils tu dengan Eagle. Silent Devils is Silent Devils. Sentiasa ada muslihak dan sangat licik. Erin nak berganding dengan diorang tanpa berlawan. Erin akan menyerah diri kepada Eagle dan yang lain selamat termasuk Michael. Nyawa diorang makin terancam sebab tu lah Erin menyerah diri. Of course lah Eagle lebih berkuasa lepas dapat jatuhkan Mafia ranking one. Manakala Linda,hanya cover diorang dari belakang.

1 lawan 2. 2 dapat 1 dan satu dapat ape? Dapat 2?

"Tapi tu aje rancangan yang terlintas dekat otak Erin kak. Itu aje cara jalan dia" Sayu Erin berkata.

"Erin tak fikir ke hah?, walaupun dia dapat Erin, dan takkan mustahil kalau dia dapat lebih daripada tu. You know Balqis very well right? Qis akan bunuh Erin,and dia takan stop langsung walaupun ketua Black Rose dah mati dan itu yang dia nak. Silap ii group Black Rose dibubarkan. No way!" Kata Linda dengan amarahnya.

"Habistu macam mana lagi! Erin dah tak tahu apa yang perlu Erin buat" Kata Erin. Setitik demi setitik air matanya mengalir membasahi pipi. Dia cuma ingin lindungi orang lain walaupun perlu nyawanya jadi taruhan.

"Mana Erin yang dulu? Erin yang banyak muslihat,yang banyak idea untuk jatuhkan seseorang. Haih,Erin kena fikir masak ii dulu sebelum buat keputusan. Ok lah. Akak balik dulu" Pamit Linda.

Nak tahu mana 5 yang lain? Diorang kumpul beramai ii dekat dalam bilik Bella smbil bwk satu kotak KFC dan ajr coca cola masing ii. Mereka tahu,ketua mereka memerlukan privasi.

Erin bangun dari duduknya lalu menaiki tangga ke biliknya yang terletak di hujung sekali. Hilang selera.

_______________________________________________

Vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote vote

bye🙆‍♀️❤️

She's My Maid (c)Where stories live. Discover now