Bab 16

410 23 2
                                    

Kring!Kring!

Bunyi jam loceng milik Erin berbunyi berkali-kali ingin membangunkan Erin.

Erin bangun dari tidurnya.

"Huarghh" Erin menggeliat. Dia memberhentikan loceng itu. Dia melihat jam.
Lalu membulatkan matanya.

"Aku dah lambat lah bongok" Cepat ii dia turun dari katilnya.

Gedebuk!

Erin jatuh terduduk.

"Aduhhh"dia menggosok punggungnya.

Ahh! Takde masa nak buat drama bagai. Dia memegang katilnya. Menolong dirinya untuk bangun.

Selepas berjaya bangun,dia berjalan perlahan-lahan mengambil tuala. Sengal do.

Dia meloloskan diri ke dalam bilik air. Hanya mengambil 10 minit sahaja dia membersihkan diri.

Dia terus menyarung baju yang diberi Michael. Malas dah dia nak menyalin.

Selepas selesai bersiap,dia keluar dari bilik itu. Tidak lupa juga mengambil kunci motorbike nya dan mengunci pintu bilik.

"Selamat pagi bos" Sapa anak buah Erin. Ada jugak yang menahan ketawa melihat pakaian Erin.

"Siapa gelak aku tikam dia 40 kali"Erin memberi amaran. Mereka semua terdiam. Erin bergegas ke motorbikenya.

Erin menghidupkan enjin motornya.

Vroom!Vroom!

Erin menaiki motornya. Penjaga markas itu terus berlari ke arah pagar untuk membuka kunci pagar itu.

Motorbike Erin selamat membelah jalan. Erin memperlahankan motobikenya apabila berada di 'kawasan' lampu isyarat. Mata-mata yang memandang Erin dia tidak peduli. Asalkan sampai dekat destinasi nya. Mana taknya ramai yang tengok dia. Seorang wanita memakai pakaian maid sambil menunggang motor(😶)

(SKIP)

........

Erin memberhentikan motorbike nya di depan pagar rumah Michael. Loceng ditekan beberapa kali.

"chi è quello?" (Siapa tu?) Tanya Michael agak kuat dari dalam.

"Linda!!!" Erin membalas. Michael yang sedang menonton telivisyen itu terus bangun dari duduknya. Dia sengaja menyepahkan semula barang ii itu. Selepas selesai,dia keluar dengan muka mamainya yang dibuat-buat.

"Huarghhh" Michael menggeliat. Matanya digenyehkan.

Michael membuka pintu pagar rumahnya.

"Il capo non è andato a lavorare oggi?" (Bos tak pergi kerja ke hari ni?) Tanya Erin hairan.

Michael memandang jam tangannya. Lalu membuat muka terkejut yang tak berapa kejut sangat tuh.

"oggi non lavoro"( aku tak pergi kerja hari ni)

Michael menayangkan muka beruk kepada Erin.

(SKIP) author saje.

.....

Selepas Erin memasak breakfast untuk majikannya,dia mula mengemas rumah Michael. Walaupun agak besar tapi nak buat canne ann. Nk srh berok tu buat mmg tklerr.

"La colazione è pronta?"(sarapan dah siap?) Erin mengganguk. Michael yang baru sahaja selesai mandi itu terus ke ruang makan. Erin menghidangkan makanan kepada Michael.

Michael yang memandang mee yang dibuat Erin terus terliur..

"Tq" kata Michael. Senyuman terpaksa ditunjukkan. Erin terus berlalu dari situ ingin menyelesaikan kerja yang lain.

Baru sahaja Michael ingin menyuap suapan pertama,telefonnya berdering meminta diangkat. Dia melihat nama yang tertera lalu mengeluh kuat.

"Ye nak ape"Michael.

"Hai sayang" Kata Sally dihujung talian.

"Nak apa call ni?" Michael menanyakan kembali soalannya.

"I nak you teman I nanti boleh?" Salky membuat suara yang agak menggoda tetapi tidak langsung dapat gugurkan iman Michael.

"Teman pergi mana pulak ni?" Tanya Michael. Leo kan ada? Pah mne pulok seko tu?

"Teman I pergi shopping je. You belanja" Sally ketawa 'kepit' (phm ii lh canne)

"Kalau you nak I teman you pergi shopping, Tolong guna duit you ok?"

"Ish..yela ii. Btw I sendiri yg akan ambil you dekat rumah you nanti. Bai bai.. sayang. Love you so much"

"Hate you so much"

"You cakap apa tadi?"

"Tak de pape"

"Okay see you"

Tit!

Talian ditamatkan. Michael mengeluh. Dia melihat sekeliling.

'Mana pulak minah ni?'

"Linda!"

Tiada sahutan.

"Lindaaa!!" Kali ini Michael memanggil kuat. Tetapi masih tiada respon daripada Erin. Michael sudah mula cemas. Perasaan rasa bersalah mula menjelma. Eh?kenapa pulak dengan aku ni?berdebar semacam. Getus hati Michael.

Michael mencari di seluruh di setiap ruangan rumahnya. Dia menaiki ke tingkat atas.

Dia memeriksa di dalam setiap bilik. Tak ada. Kosong.

Michael jatuh terduduk. "Aku dah tak nak kehilangan sorang lagi" secara tidak sedar dia mengungkap kan kata itu. Michael yang baru sahaja tersedar terus menampar pipinya.

"Pehal pulak dengan aku ni tetibe emo" Kata Michael pada diri sendiri.

Dia bangun dari duduknya. Dia nekad. Dia akan mengharungi segalanya untuk melindungi Erin walaupun dibayar dengan nyawa.

______________________________________________

Makin lama author tengok makin mengarut cerite ni tapi takpe. Author akan try the best sampai penghujung cerite ini. Btw abaikan typo kalau ada sbb iena dah check banyak kali dah. Tapi entahlah kalau mata iena tak bagus.😅

Vote plis😫

She's My Maid (c)Where stories live. Discover now