Erin menghempas pintu rumahnya kasar. Bella yang sedang minum air tersedak.
"Kau pehal ni Rin?" Tanya Bella pelik. Merah padam muka Erin menahan marah.
"Eiii geram aku dengan mamat sewel tu" Marah Erin. Erin menghempas punggungnya di atas sofa.
"Michael?" Teka Bella.
"Ye lah sape lagi"
"Dia buat ape?"
Erin menceritakan kembali peristiwa yang berlaku tadi.
Flashback...
Michael tersedak melihat Erin yang lengkap berpakaian baju yang diberi tadi.
Erin bercekak pinggang. Marah betul dia sekarang nj.
Michael melepaskan tawanya. Erin memandang Michael tajam.
"Dah puas hati?" Tanya Erin pada Michael.
"Comel" Kata Michael dengan sisa tawanya.
Muka Erin menahan malu.
'Ya Allah Rin,sejak bila kau pandai blushing ni' getus hati Erin. Selama ini hanya riak dingin sahaja yang ditunjuk. Tetapi hari ini bagaikan mencipta sejarah buat Erin.
"Tembak kang" Kata Erin perlahan tetapi masih didengari oleh Michael.
"Apa dia?"
"Babi panjat pokok tadi" Balas Erin. Michael mengganguk. Babi pon babi lah...
'Dah lah pendek,comel pulak tu' Getus hati Michael. Jika dibandingkan dengan dia,Erin hanya paras bahu dia aja.
End Flashback..
"Baju ape dia bagi dekat kau?" Erin melempar baju yang dia pakai tadi. Michael suruh dia simpan baju tu. Setiap kali bekerja mesti kene pakai.
Argh!
Panas betul hati Erin.
"Siyes ar baju ni?" Tanya Bella meminta kepastian.
Erin mengganguk. Bella melepaskan tawanya. Erin melihat Bella.
"Pehal kau ni?"
"Mesti comel kan bila kau pakai baju ni. Haih..untungnya mamat tu dapat tengok ketua mafia pakai baju ni"
"Kepala bapak kau untung. Dah lah. Aku nak kau basuh baju ni" Erin mengangkat punggungnya lalu pergi dari situ.
Bella mengeluh. Ikut je lah..
......
Pada pagi itu seperti biasa Erin akan memakai hoodie hitam dan cap nya. Tidak lupa juga dengan kasut. Tetapi hari ini dia membawa beg galas yang berisi baju maidnya.Erin menghidupkan enjin motorbike lalu berlalu pergi dari perkarangan rumahnya.
Erin memberhentikan motornya di bahu jalan apabila telefonnya berbunyi meminta angkat.
"Pehal?" Sapa Erin apabila di melihat nama yang tertera. Jayden.
"Bella dah jumpa location baru untuk markas kita. Dalam hutan" kata Jayden di hujung talian.
"Nanti share location tu kat aku. Nanti aku sampai"
Tit!
Talian dimatikan. Erin menyambung semula perjalanannya ke rumah Michael.
Argh!
Pagi-pagi dah kene jumpa mamat tu.
.....
"È vero che vuoi farlo?"(betul ke kau nak buat tu?) Tanya Erlen. Leader Silent Killer. Balqis mengganguk. Dia 100% yakin dengan rancangannya. Erlen mengganguk faham.
"Se questo piano non funziona non incolpare me" ( kalau rancangan ini tidak berjaya jangan salahkan aku) Erlen bangun dari duduknya.
Dia berlalu pergi dari markas Eagle.Balqis mengambil vape dang menghisapnya dengan sesuka hati.
......
Erin membuka pintu rumah majikannya dengan kunci pemdua. Dia menerjah masuk ke dalam. Erin berjalan pergi ke arah bilik persalinan. Selepas menukar baju dia naik ke tingkat atas untuk kejutkan Michael. Kalau bukan arahan Michael,dia memang tak sanggup nak kejutkan mamat tu.
Tok! Tok!
Erin mengetuk pintu bilik Michael.
'Siapa pulak kacau aku tidur' Getus hati Michael.
Ktak!( bunyi pintu hehehehe)
Erin melihat wajah sugul Michael.
"Kerja" Kata Erin lalu turun untuk menyediakan sarapan. Michael yang mamai itu terus sedar. Dia melihat jam.
"Pukul 10.30 dah!" Michael mengunci pintu lalu mrngambil tuala. Dia terus menerjah masuk ke dalam bilik air. Hari ini dia ada mesyuarat dengan E.K Holdings. Projek untuk adakan resort di Melaka.
Hari ini Erin menyediakan roti yang disapu dengan jem strawberi dan air milo sahaja. (Ermm melowww)
Erin melihat Michael yang tergopoh gopoh turun dari tangga.
"Aku tak breakfast hari ni tapi lunch nanti baru aku balik" Kata Michael lalu mengambil kunci kereta.
Vromm vrom
Kereta Nissan milik Michael berlalu pergi membelah jalan.
Erin membiarkan sahaja. Makanan tu dia boleh makan. Tetapi sebelum itu dia mengemas apa yang patut. Sapu lantai,mop.
Tiba-tiba pintu rumah Michael diketuk.Tok tok tok
Erin meletakkan mop itu ketepi dan membuka pintu.
Terpacak lah muka ulat bulu ni..
"Hey,you siapa? Macam mana you boleh masuk dalam rumah tunang i?" Tanya Sally.
Dalam keaadaan terpaksa dia menundukkan badannya sedikit. Menghormati tunang majikannya.
"Saya Lydia pembantu rumah Encik Michael" Erin perkenalkan diri.
"Sejak bila Michael ambil maid ni?" Sally masuk ke dalam dan terus duduk di sofa.
"Mana dia?" Tanya Sally.
"Encik Michael baru sahaja pergi kerja"
Sally mengganguk.
"Buatkan i kopi" erin menurut perintah.
Hanya mengambil sedikit masa air kopi milik Sally siap.
Erin menghulurkan air itu kr Sally.
"Kalau tak ada apa-apa saya sambung kerja saya" Senyuman palsu Erin ditunjukkan. Ini kali pertama Erin diarah buat itu buat ini. Selama ini hanya dia sahaja mengarahkan orang. Bos kan..
Erin mrnyambung semula kerja yang tertangguh tadi.
"Hey,apa yang kau buat kat sini?"
Bersambung
_______________________________________________
Author dh cube yg terbaik untuk bab ni
Vote/komen
Hambar? Sorry.
Tak best? Sorry.
Typo? Sorry.
YOU ARE READING
She's My Maid (c)
Fiksi RemajaCOMPLETED BOOK 1: She's My Maid Siapa sahaja yang tak kenal dengan Black Rose? Sebuah kumpulan mafia yang terkuat dan digeruni oleh semua. Erin. Seorang gadis yang cantik dan mempunyai perwatakan yang berbeza. Erin juga adalah usahawan yang berjaya...