Bab 22

350 18 0
                                    

"What?! Kau setuju?!" Bergema suara Erin memarahi Bella. Bella menutup telinga.

"Iya lah. Kau ingat aku tak nampak ke pagi ii kau kene masakkan untuk aku dan Jayden tapi kau tak makan sebab dah lewat. Lagipun aku tak nak lah kau stress pasal budak kita,pasal Silents Devils dan Eagle,pasal kerja kau lagi." Kata Bella.

"Cakap pasal stress kan. Dah lama aku tak nampak Kate." Sambung Bella. Erin pun terkejut. Haah kan. Dah lama dia tak ada. Aku pun tak dapat gangguan pun dari dia.

"Kau dah sembuh ke?" Tiba-tiba Jayden datang menghampiri mak cik ii bawang sambil tangannya membawa satu beg plastik yang mempunyai buah buahan.

Erin mengangkat bahu.

"Dah lah tu. Esok kau pergi kerja. Aku nampak kau tak macam demam pun. Nanti aku masakkan bubur ayam khas untuk kau" Kata Jayden sambil tangannya mengeluarkan bahan ii untuk dimasak. Ingat mafia tak pandai masak ke. Heh.

......

Pada pagi itu, Erin bersiap untuk pergi ke kerja. Tidak lupa juga membawa bagasi nya untuk menginap di rumah Michael.

Erin turun dengan bangganya. Mungkin kerana Kate tak ada? Tapi itu cuma anggaran semata ii.

Erin mengambil beberapa keping roti bakar yang dibuat oleh Bella. Dia menyapukan skaya di atas roti itu. Skaya dari Malaysia😂

Selepas siap bersarapan bersama Bella,dia mengambil kunci kereta Lamborghini kesayangannya lalu menyumbat bagasi di dalam bonet kereta.

"Oi!kau lupa fail ni!" Jerit Bella. Erin berpaling ke arah Bella yang sedang melambai ke arahnya.

"Noh" Bella memberikan fail itu kepada Erin.

"K bye. Jangan mengorat sudah" Gurau Bella.

"Huh,tak de pun dalam kamus hidup aku"

Bella ketawa melihat muka masam Erin. Senak perut aku.

Vroom vroom

Kereta Lamborghini Erin membelah jalan raya. Erin berhenti seketika di warung untuk membeli sedikit makanan padahal tadi sudah makan. Selepas membeli,dia memandu terus ke perkarangan rumah Michael.

......

Ting Tong

Loceng rumah Michael ditekan beberapa kali.

Kali ke berapa ntah barulah Michael keluar untuk membuka pagar itu.

"Silakan" Michael menjemput Erin masuk kedalam rumahnya. Erin masuk dengan santai.

Sofa yang bewarna gray itu ditepuk beberapa kali menghilangkan habuk ii oleh Michael.

'Dah kenapa pulak dia ni?' Getus hati Erin.

"Awak duduk dulu yer. Saya pergi dapur buat air" Kata Michael. Belum sempat Erin membantah, Michael terus pecut ke dapur. Dah tahu mesti Erin tak nak punye.

"Nah" Michael menghulurkan sebuah gelas yang berisi air kosong.

'Uish,perubahan mendadak ek bile aq sakit ahaks' Erin menerima huluran itu.

"awak nak makan?kalau nak saya boleh masakkan" Badannya ditundukkan sedikit. Acah ii hormat. Jatuh saham.

"Aku dah makan tadi" Jawab Erin malas. Ape? Kalau Michael baik hati dengan Erin,Erin lembut hati ke? Lambertttt lagi nyah.

"Kalau macam tu saya kemas apa yang patut ya" michael mengundurkan diri.

Erin berdehem. Michael berpaling.

"Nanti tolong kemaskan tingkat atas ye. Lepastu sapu lantai ni. Jangan lupa mop pulak. Lepas pergi lah basuh karpet ni ataupun ganti yang baru sebab kotor dah ni. Nanti kalau tetamu mari mesti diorang complain. Lepastu,pergi basuh pinggan. Lepas basuh pinggan tu pergi buang segala kekotoran tu dekat dalam tong sampah drkat luar tu. Bau dah macam eww. Then,kalau rajin tolong cuci ye lamborghini aku dekat luar tu. Thanks" Erin mula memberi arahan. Balasan kepada Michael sebab selalu buli dia.

michael terlopong. Ni rumah aku ke rumah dia ni.

"Amboi ii sedap naw mulut arah orang itu ini. Helow,ni rumah aku ke rumah?"

" Eh eh botak ni. Tadi punya lah tunjuk alim tapi bila aku mintak tolong sket pun tak boleh. Pecite"

"Kepala bapak kau sikit. Kau nak aku tulis list ke ape yang kau kata tadi tu" Michael membalas.

" Eh eh dia ni. Suka hati je main kepala bapak orang. Bapak kau tu dah takde kepala ke nak main kepala bapak aku"

Michael mendengus geram. Mukanya sudah merah menahan api. (Author hentam jah)

Erin tersenyum kemenangan. Ahahaha. Perempuan mane pernah salah ahaks.

"urghh. Malas lah aku layan kau. Buat sakit hati je" Kata Michael lalu menyambung langkahnya menuju ke dapur.

"aku tak suruh pun kau layan aku" Erin membalas. Michael tidak melawan. Stress ekgi masuk hospital naya woi.

_______________________________________________

halu prend

She's My Maid (c)Where stories live. Discover now