Di hospital....
Michael baru sahaja dimasukkan ke dalam wad biasa apabila telah melakukan beberapa rawatan.
'Nasib baik aku hidup lagi' getus hati Michael.
"Ya Allah, kenapa dalam banyak ii bende yang ada kau nak jugak kereta nissan aku. Apa salah aku terhadapmu Ya Allah"
Kring Kring
Butang hijau ditekan apabila melihat nama si pemanggil.
"Helo Bell kenapa ni? "
"......... "
"Sentiasa ada. Kenapa? "
"........."
"Ouh ok ii"
Tit!
Telefon dimatikan. Michael baring dan segera tidur supaya misinya berjalan dengan lancar.
.......
"Ria. Wad sapa yang kau main hentam masuk ni. Kau nak buat lawatan pun tak ada bagi tahu nurse yang jaga kaunter tadi"
"Meh masuk" ajak Maria dan Bella. Pintu wad 336 dibuka. Lalu, penampakan satu susuk tubuh yang terlantar di katil hospital telah membuatkan dia tidak sedap hati.
"Mi-mika? " tanya Erin.
"Inilah yang kami maksudkan tadi. Michael kemalangan pagi tadi semasa kau pergi joging. Dalam pukul 9.30 cantu. Doktor kehormat sahkan dia kritikal sebab terkena tembakan di kepala. Peluru tersebut telah berjaya dibawa keluar" kata Maria sayu.
Mata Erin bergenang dengan nasib Michael.
"Mi-mika... " Erin duduk disebelah katil Michael. Bella menyuruh agar mereka keluar. Memberi ruang kepada Erin.
Dengan berani, Erin memegang tangan Michael lalu berkata.
"Ak-aku minta maaf sebab libatkan kau dalam dunia gelap aku. Ta-tapi ta-tak apa. Aku akan cari siapa pelaku tu. Aku akan cincang dia macam potong daging"
Gulp!
Dia perasan tak?
"Aku minta maaf lagi Michael. Tolong janji dengan aku yang kau takkan tinggalkan aku lagi. Ak-aku.... Sayang kau" Erin menunduk pasrah dengan takdir.
"Aku pun sayang kau". Suara garau menyentakkan Erin yang terlebih emosi. Genggaman dilepaskan. Muka Erin merah padam apabila dia melihat Michael tersenyum nakal.
" bi-bila masa kau sedar ni hah?! "
"Hehehe. Ada lah dalam beberapa minit yang lalu selepas ada setan yang cakap dengan aku yang dia sayang aku dan taknak tinggalkan aku" perli Michael.
"So Erin.... " Michael memegang semula pergelangan Erin.
"Sudikah kau menjadi isteri aku? Ibu kepada anak ii aku. Yang setia pada aku. Kebahagiaan kita sampai ke jannah kelak? "
OMG! michael melamar Erin anjing.
"Ouh jap ii. Cincin ii" Michael mengeluarkan sekotak baldu merah yang terselit di bawa tilam. Michael turun dari katil dan melutut di hadapan Erin yang sedang duduk. Kotak baldu itu dibuka dan ditunjukkan ke arah Erin. Erin menutup mulutnya.
"Setuju! Setuju! Setuju! " suara Bella, Maria, Calvin dan Jayden bersorak riang selepas menempuh pintu wad Michael.
"Baiklah. Aku setuju"
"Yeayyyy!!!!!!! " kegembiraan yang begitu bermakna buat Michael dan Erin. Beruk empat ekor tu pulak melompat ii macak diorang nak kahwin. Ops! Tapi bukan Maria Ye. Nasib baik bilik itu kedap bunyi.
"So, bila korang nk buat majlis " tanya Calvin.
"Hujung bulan ni"
"Sebelum tu, kene lah cari siapa dalang disebalik ni" celah Erin
"Tak payah. Bella dah dapat kesan nombor plat yang tembak Erin tu" kata Maria.
"Siapa? "
"Luthfi sendiri. Lagipun Michael dah tahu pasal dia. So dia biarkan"
"Asal pulak pak saudara sendiri nak bunuh Michael? "
"Sebenarnya Luthfi sengaja aje nak bagi suprise tak sangka pulak sampai terbabas masuk dalam gaung"
Erin menepuk dahi.
"Habistu dia ada dekat mana sekarang? "
"Dia ada dekat balas polis pergi serah diri"
"Ish ish ish tak patut ii" Kata Calvin.
"Kalau dah takde pape kitorang pergi makan dulu lah" kata Maria.
"Kau nak pesan apa ii tak? "
"Bagi aku bubur ayam 2 dengan nasi goreng pataya satu. Air kau pergi beli dekat vending machine lobi tu je"
"Okay"
______________________________________________
Vote /komen❤
YOU ARE READING
She's My Maid (c)
Teen FictionCOMPLETED BOOK 1: She's My Maid Siapa sahaja yang tak kenal dengan Black Rose? Sebuah kumpulan mafia yang terkuat dan digeruni oleh semua. Erin. Seorang gadis yang cantik dan mempunyai perwatakan yang berbeza. Erin juga adalah usahawan yang berjaya...