Bab 36

258 11 0
                                    

Seusai sahaja Erin membersihkan diri,dia bergegas keluar dari markasnya sambil mengenakan 𝑠𝑤𝑒𝑎𝑡𝑒𝑟 hitam dan seluar 𝑙𝑒𝑔𝑔𝑖𝑛𝑔. Serta 𝑏𝑜𝑜𝑡𝑠 hitam gucci kegemarannya. Kereta Ferrariputih menjadi pilihannya. Dia memasuki ke dalam 'perut' kereta itu lalu menghidupkan enjin. Selepas beberapa minit memanaskan enjin,kereta Ferrari putih miliknya itu laju membelah jalan.

Pasar Botani itu menjadi tempat pilihannya untuk membeli bahan basah dan barang dapur kerana barang dapur di rumahnya sudahpun habis.

Sedang asyik dia memilih ikan ii yang segar,tiba ii ada seseorang melanggarnya dan mengakibatkan barang ii yang berada di tangannya terjatuh.

"Aduh" Erin mengaduh sakit.

"Sorry cik" Kata lelaki itu. Tanpa memandang wajah lelaki itu,dia menunduk untuk mengutip kembali barang ii yang terjatuh tadi.

"Eh,biar saya yang tolong" Tanpa disuruh,lelaki itu menolong Erin tanpa segan silu.

"Tak payah,biar aku aje yang buat sendiri" Tangan lelaki yang baru sahaja ingin menyentuh tangannya ditepis.

'Huh,dasar lelaki' getus hati Erin.

"O-Oh okay,Erm your name?" Tanya lelaki itu sebaik sahaja Erin bangkit.

"Not your bisness sir,Sorry I got to go" Selepas sahaja Erin mengatakan itu,Erin membuka langkah besar meninggalkan perkarangan pasar itu.

"Aku harap kita berjumpa lagi. Princess"

......

Selesai sahaja dia membeli barang dapur,dia menuju pula ke pusat membeli belah. Erin mengeluh seketika apabila tempat parking kereta sudah pun penuh. Biasalah,cuti hari bekerja,saat inilah keluarga masing ii datang untuk meluangkan masa dengan anak mereka. Ditambah lagi dengan hujung minggu,memang jalan 𝑗𝑎𝑚𝑚𝑒𝑑.

Sudahnya,dia terpaksa menunggu kereta Myvi pink di depannya kini berundur. Dah lah nk reverse tu mcm siput.

Selepas kereta itu keluar,Erin memandu masuk ke dalam satu satunya parking itu. Dia mematikan enjin lalu menyemburkan sedikit minyak wangi dan memakai hand sanitize. Mask tidak lupa dipakai untuk melindungi identitinya. Sejurus itu,Erin melangkah dengan bergaya memasuki bangunan yang GAH itu.

...

Dengan sekali tumbukan pada perut dari Michael,lelaki itu terus jatuh akibat terlalu senak. Menyedari kesilapannya,Michael membantu lelaki itu bangkit kembali. Ucapan 'minta maaf' dituturkan.

"Urgh,takpa. Baru 3 hari kau berlatih dekat sini,aku dah dapat tengok pencapaian kau semakin meningkat" Kata lelaki itu atau dikenali sebagai Long Sado. Pengurus 𝑔𝑦𝑚 ini.
Berbadan tegap dan sado,serta mempunyai 𝑠𝑖𝑥𝑝𝑎𝑐𝑘 sahaja sudah menggegarkan hati wanita walaupun sudah berusia 39 tahun. Michael pernah terfikir yang Long Sado ni mesti hensem masa muda dulu. Tapi hensem lagi dia ehehe.

"Ahahaha. Sebab uncle jugak lah saya jadi lebih gagah ni ahahaha" Ujar Michael. selesa dengan perkataan 'uncle' dan tidak selesai dengan 'encik' atau 'bang/abang'. Bagi dia lah herm.

"ahhh Abang Sado!!" Jerit salah seorang perempuan yang hanya memakai 𝑠𝑝𝑜𝑟𝑡 𝑏𝑟𝑎 dan seluar senam(🤔😅). Terkedek kedek perempuan itu berlari sambil membawa sebotol air mineral.

"Ye saya?" Balas Long Sado.

"Abang Sado letih tak? saya ada bawak air,nak tak?" Bukan seorang sahaja tapi berbelas belas perempuan ii yang berada di 𝑔𝑦𝑚 itu berpusu ii pergi dekat Long Sado. Sama ada ingin mengambil gambar dengannya atau meminta tanda tangannya. Long Sado membuatkan ramai jejaka ii di situ cemburu kecuali dia.

"Ok lah uncle. Saya mintak diri dulu ye. Nampaknya uncle tengah sibuk tu..." Kata Michael lalu ketawa. Geli hati dengan katanya barangkali. Long Sado juga turut ketawa lalu membuat simbol 👌.

"Jumpa esok" Kata Long Sado. Michael mengambil barang ii nya lalu keluar dari gym itu. Tanpa disedari Michael,ada seseorang mengikutinya dari belakang.

......

Selepas pulang dari gym,Michael bergegas pulang ke rumahnya dan segera membersihkan diri. Tak tahan dengan badannya yang sudah berbau busuk itu. Seusai mandi, dia hanya mengenakan t-shirt merah dan seluar slack hitam berjalur putih. Tidak lupa dengan telefon earphone nya dan dompet. Dan yang paling penting ialah telefon pintarnya.

Sesudah itu,dia mengambil kunci motorbike nya dan berlalu dari situ.

______________________________________________

Warden bg balik and update draft

She's My Maid (c)Where stories live. Discover now