Bab 47

203 7 0
                                    

Erin berjalan keseorangan sambil menolak troli. Dia pergi ke bahagian bahan basah. Lalu dia mengambil 2 ekor ayam, 2 kg ikan, 1 kg sotong. Di bahagian sayur sayuran pula. Dia mengambil 5 biji tomato, 2 ikat sawi, sebiji kubis dan macam ii lagi. Dia juga mengambil kitkat, cadburry, milo, kinder bueno dan macam ii lagi. Cukup stok untuk 4 bulan.

"Eh tak sangka kita jumpa dekat sini"

Tegur seseorang. Erin terpaksa mendongak kerana lelaki itu terlalu tinggi.

"Ingatkan hero mana yang datang rupanya kau"

"Eiii comellah kau ni. Dengan pakai sweatshirt besar, seluar pendek, rambut biar terburai cantu astu pakai topi pulak. Macam budak sesat je aku tengok kau ni" perli Michael. Erin menjeling.

"Tepi ah sket kau, aku nak pergi bayar ni"

"Ehem. Tu satu helah ke kau nak lari dari aku honey? "

"Eww sejak bila kau sweet talker ni ha? "

"Sejak kau buat aku jatuh cinta dengan kau lah"

Erin menelan air liur. Pehal pulak jantung aku dup dap dup dap ni.

"Salah kau lah. Aku tak buat apa ii pun okey"

Cup!

Ya Allah dugaan apakah ini!

Erin menyentuh pipinya. Michael cium dia.

"Tu baru sikit tau. Kalau aku dah kawin dengan kau nanti terburai kau HAHAHA"

"Setan punya perangai. Pergi mampus lah kau. Tak hingin aku kawin dengan kau"

"Wow, ketua mafia marah"

"Shhhhh" Erin meletakkan jari telunjuk di bibir Michael agar diam.

"Nanti kalau orang dengan naya aku tau"

Secara tiba ii Michael menggigit jari Erin membuatkan Erin mengaduh sakit.

"Dahlah, buang mase je cakap dengan kau"

Erin menolak Michael ke tepi sedaya upaya.

"Bye sayang! Jumpa malam pertama nanti! "

Erin berpaling ke belakang lalu menunjuk jari tengahnya ke Michael.

Gelak sakan Michael. Niatnya hanya ingin bergurau tetapi terkena dengan diri sendiri.

'Mungkin aku jatuh cinta dengan kau Erin'

.......

Erin bergegas masuk ke dalam kereta dan kunci. Barang ii yang dibeli tadi dicampak ke belakang.

"Aaaaaa dasar lelaki. Pervert!!!! " Erin menghentak stereng kereta kuat.

......

"Kau ni dah kenapa Erin? Muka merah semacam. Mamat bangla mana yang mengorat kau ni? " tanya Jayden.

"Ish diam lah! " marah Erin. Malu senanya.

Erin mengambil barang ii tersebut lalu berlari ke dapur. Bukan apa, dia takut Jayden akan bertanya lanjut pasal dia.

"Pehal dengan dia tu? " tanya Bella sebaik sahaja menuruni anak tangga.

"Entah. Period kot" balas Jayden bersahaja.

"Mana yang lain? " tanya Bella.

"Pergi training"

"Ow"

........

"Seman ensommm matakaji sema tillom" kata Calvin dengan membuat gaya silat.

"Kau ni. Seman ii. Cepatlah push" tegur Maria.

"Kau ingat aku nak beranak ke push ii ni ha?"

Kepala Calvin ditonyoh oleh Maria.

"Bukan push nak beranak lah anying. Aku suruh kau push natang ni je" maria menunjuk ke arah sebuah kotak besar yang mempunyai segala jenis pistol.

"Berat gila siot. Macam mana lah Erin boleh angkat" Kata Calvin dengan suara yang tersekat.

"Nate tu pandai buat stok pistol je. Kotak tu pun dia suruh duda rumah sebelah angkat tau"

Setelah beberapa kali mencuba, akhirnya Calvin berjaya mengangkat kotak itu seorang diri. Maria pula sedang meneguk air monster tanpa membantu Calvin.

"Kotak tu kau letak kat tepi meja tu. Lepastu kau boleh sambung training"

"Habistu kau? "

"Aku duduk rilek lerr, "

"Nantirss akurss bagiss tahurss Erinsss taurss" perli Calvin.

"Senyap ah kau bangsat"

Terkekeh Calvin gelakkan Maria.

______________________________________________

Jumpersss nextsss chapsteerrrss yersss readersssss

She's My Maid (c)Where stories live. Discover now