Bau masakan di dapur mengejutkan Erin dari tidurnya selepas penat berdebat dengan majikannya itu. Kakinya melangkah ke arah dapur untuk melihat apa yang dimasak oleh Michael. Mane lah tahu kut kut dia pergi ambik daging manusia lepastu buat sup. Haishh.
Michael yang menyedar dirinya diperhati terus mengambil pisau berdekatan. Dia memusingkan badannya.
oh,Linda je
Dia meletakkan pisau itu kembali.
"Kau tengah buat ape tu?" Erin memulakan percakapan mereka.
"Tengah basuh kereta. Tak nampak?" Balas Michael pedas. Erin memuncungkan bibir. Eleh. Tanye un tak boleh.
Malas mahu melayan Michael,dia pergi ke arah meja makanan pula. Ada potongan bawang yang.....kreatif?
"weh,kau ke yang buat ni. Comel dho" Kata Erin. Dia mengambil satu potongan bawang yang berbentuk ♡
"Oioioi. Don't touch with your dirty handa okeyy" Michael memberi amaran. Erin metakkan semula bawang itu lalu mengangkat tangannya. Mengalah.
Tangan kanan Michael mengacau bubur ayam di dalam periuk manakala tangan kiri Michael sibuk menggoreng ayam.
Kring!Kring!
Bunyi telefon rumah Michael bergema. Michael tergopoh gopoh membasuh tangannya tetapi dihalang oleh Erin.
"Takpe,biar aku yang bukak. Kau sambung aje masak" Michael mengganguk lalu menyambung kerjanya semule.
Erin melangkah ke arah telefon rumah yang berada di kawasan ruang tamu. Dia mengangkat panggilan itu.
"Helo?" Sapa Erin ramah memulakan percakapan. Ntah ii mak Michael. Boleh kenal ii mane lh th jadi calon menantu ahaks tibehh.
"Yow Erin" sapa seorang lelaki di dalam talian.
"ha ye saya" Erin mengawal ton suaranya.
"he eleh kau. Acah ii baik konon" Kata lelaki itu sinis. Erin berdehem.
"Ehem. Erm..boleh saya tanya ni siapa?" Erin bertanya buat kali kedua.
Geram pulak aku dengan nate botok nih. Aku tanya molek ii tu jawab jelah. Hati Erin berbicara.
"Oh, ni aku lah Calvin. Amboi..lame sangat ke duduk serumah dengan mamat tu sampai lupakan aku?"
Erin menepuk dahinya. Ce budak ni. Lempang sat gi.
"Bodo lah kau ni aku ingat kan bakal mertua aku tadi. Baru nak acah ii baik. Hampeh tul"
Kata Erin perlahan. Takut didengari Michael."Bakal mertua lah sangat"
"hahahaha. Aku gurau je lah siak. Kau ni ape cite call nombor rumah orang nih. Tak boleh call personal ke" Marah Erin.
"Ehe. Saje je. Lagipun aku dapat nonbor fon rumah Michael drpd Ella jugk" Erin berdecit mendengar jawapan drpd Calvin itu.
"sebenarnya aku ade bende nak bagi tahu kau"
"Apa dia?" Erin tidak sedap hati tiba tiba
"Erm..kalau kau free esok boleh lah mari dekat markas kita ni"
"kau ade dekat Itali ke sekarang?"
"iye"
"Ria pun?"
"Iye"
"Habistu siapa yan--"
"Pasal tu aku bagi tahu esok okeh? Kalau mamat tu tak bagi biar aku yang ambik kau dekat sana"
"huh"
"K lah. Aku ade kerja sket nak kne settle. Bhe goodnight" Calvin mematikan panggilan. Hati Erin tidak keruan. Ape yang jadi? Suapa yang urus drkat Malaysia tu? Knape dikrang ade dekat sini?
Urgh! Malas lah aku nak fikir. Esok Calvin bagi tahu jugakk!
Erin menaiki tangga sambil mulutnya tak habis habis membebel itu ini. Semua bende tak jadi. Sampai Michael panggil turun makan pun monyok je muke. Michael yang tak tahu apa ii pun kene marah. Ha. Ni kes nak datang bulan lah ni. Haih.
_______________________________________________
Abai typo 🐒
YOU ARE READING
She's My Maid (c)
أدب المراهقينCOMPLETED BOOK 1: She's My Maid Siapa sahaja yang tak kenal dengan Black Rose? Sebuah kumpulan mafia yang terkuat dan digeruni oleh semua. Erin. Seorang gadis yang cantik dan mempunyai perwatakan yang berbeza. Erin juga adalah usahawan yang berjaya...