Seperti yang dikatakan oleh Erin,mereka pergi ke salon untuk mengubah gaya rambut Erin. Potong je.
"A che livello vuoi tagliare i capelli?" (Cik nak potong rambut paras mana?) Tanya seorang perempuan yang berambut pendek.
"Livello delle spalle" (paras bahu) Dingin sahaja Erin membalas. Perempuan itu mengganguk lalu melakukan tugasnya.
Let's kill this love,
Yeah,yeah,yeah,- -Telefon Bella berdering minta diangkat. Bella menekan butang hijau. Telefon dilekatkan ke telinga.
"Yow" Sapa Jayden di talian.
"Yow. Pehal do?" Balas Bella.
"Ni motorbike kita ke ni?Kawasaki Ninja H2R,Ducati (eje saloh royak deh) ngan Energica Ego 45"
"Ye lah tu" Balas Bella.
"Kau tahu tak-"
"Tak"
"Sabo lah bahenol aku nak cakap ni" Marah Jayden.
"Ha ape?"
"Di-" Belum sempat Jayden bercakap,Bella sudah pun menutup panggilan.
"Mantap pok abu" Kata Erin. Mata Bella melihat rambut Erin yang baru sahaja dipotong.
"Weh Rin,kau nampak macam budak-budak do" Kata Bella.
"Kau diam babi" Balas Erin. Bella ketawa sekuat hatinya. Comel,tapi cantik. Getus hati Bella.
"Motorbike yang kau beli tu dah sampai" Kata Bella. Erin tidak membalas. Lalu mereka keluar dari salon itu dan pergi ke mall. Membeli baju casher Bella. Erin tak tahu lah pakai baju apa. Kalau tengok dalam drama pakai baju biasye ii je.Kalau tanya bibik Erin pulak pakai baju apa yang selesa je. Pening Erin. Tak payah pakai baju lah kan senang.
Selepas membeli segala mak nenem untuk Bella dan Erin,mereka bergegas pergi ke markasnya. Feric call tadi. Makhluk tu terlepas.
Skip (markas Erin)
Setelah sampai di destinasi,Erin dan Bella bergegas memasuki bilik seksaannya.
"Macam mana boleh terlepas?" Tanya Erin.
"Tak tahu,aku pergi check CCTV pun kene hack" Balas Feric.
"Kejap,aku tak rasa lah yang dia tu boleh lepaskan diri" Kata Bella tiba-tiba. Semua mata memandang tepat ke arah Bella.
"Memang tak logic lah kan,selama ni tak ada orang pun yang terlepas walaupun dia tu mafia yang terkuat. Sebab pintu ni kan dikunci,kecuali.."
"Kecuali apa?" Tanya Feric.
"Kecuali ada pengintip dekat sini. Eh kejap,"
"Pehal kau ni?"
"Anas mana Anas? Bukanke die ke yang pegang semua kunci?"
"Feric,aku nak kau hantar budak pantau dia. Kalau ada apa-apa maklumat inform aku" Balas Erin. Feric mengganguk.
"Bella,aku nak kau cari maklumat 2 eko beruk tu. Pape roger"
......."Rin,aku dah dapat maklumat pasal makhluk tu"Kata Bella di sebaik sahaja mendapat maklumat tentang 2 eko beruk tu. Budak Bella cepat buat kerja.
"Apa die?"
"Anas,anak buah Eagle. Luhtfi tu pulak anak buah Silent Devils."
"Ape kene mengena Silent Devils dalam ni? Target kita bukan ke Eagle je ke?"
"Maybe diorang bekerjasama kut. Kalau nak jatuhkan kau mesti ada kene ada group kuat sikit"
Erin mengganguk.
" Tq Ella,malam ni aku masakkan untuk kau"
Bella membulatkan mata. Bukan kaleng ii Erin masak. Sekali bagi rasa makanan dia sampai tua pun boleh ingat. Sedap...."Siyer ar" Erin mengganguk.
"Kalau macam tu aku nak ayam masak merah . Nasi biar aku masak sendiri air pulak ikut pandai kau lah". Erin menunjukkan tanda 👌.
.........
"Ria,kau tak nak balik ke?" Tanya Calvin.
"Balik mane?"
"Dekat Malaysia lah. Aku bosan lah duk sorang ii" Adu Calvin. Mood manja on.
"Rin ngan Ella mane?"
"Diorang pergi Itali"
"Buat pe?"
"Emergency"
"Tapi,kalau aku balik,syarikat dekat Indonesia ni macam mana?
"Suruh lah Liza yang handle"
"Ish,ye la ii. Nnti aku fikirkan mcm mana"
Tit!
Talian dimatikan. Memang selama ni dia keseorangan pon. Muke tiap ii hari dia hadap muka anak buah Erin. Menyampah. Dia mengambil remote tv lalu mencari siaran yang dia suka. Tv 3 menjadi pilihan.
........
"Okay,mulai sekarang aku bukan Tengku Erinda Katrina lagi tapi,aku Lydia Najwa" Kata Erin kepada Bella,Jay dan anak buahnya yang lain.
"So,kalau kitorang terserampak dengan kau kene panggil Lydia lah?" Tanya Bella. Erin mengganguk.
"Rin,Calvin cakap Ria balik Malaysia esok" Kata Bella. Dia baru sahaja menerima panggilan dari Calvin tadi.
"Syarikat tu camne?" Tanya Erin.
"Dia suruh Liza yang handle. Liza tu kan orang kepercayaan Ria."
"Oklah."
"Boleh tak kau call Nadia?"
"Sebab?"
"Aku nak dia handle syarikat dekat Pahang. Dia kan dah lah bercuti takkan nak biar dia tak buat kerja kan. So aku nak kau call dia and bagi tahu dia yang aku nak dia settle kan syarikat tu. Bulan ni gaji korang naik 500"
Mereka mengganguk faham.
_______________________________________________
Sorry tak best bab ni because otak author beku + tak de idea untuk bab ni. Sorry hambar k?
Abaikan typo✌
Komen/vote
YOU ARE READING
She's My Maid (c)
Teen FictionCOMPLETED BOOK 1: She's My Maid Siapa sahaja yang tak kenal dengan Black Rose? Sebuah kumpulan mafia yang terkuat dan digeruni oleh semua. Erin. Seorang gadis yang cantik dan mempunyai perwatakan yang berbeza. Erin juga adalah usahawan yang berjaya...