Bab 5

682 36 1
                                    

  (Sambungan..)

"Kak Lin!!" Jerit Calvin dan Bella serentak. Bergegar satu rumah. Aisye.....

Linda ataupun dikenali sebagai Kak Lin ialah leader bagi kumpulan White Dragon iaitu kumpulan mafia yang ke-2 terkuat. Kumpulan White Dragon terkenal di seluruh Malaysia. Kumpulan White Dragon hanya aktif pada waktu malam. Sebab apa author tak tahu.

"Ella,Karl. Lamenye tak jumpa korang ni" Mereka berpelukan seketika. Lepaskan rindu.

"Mane Erin?" Tanya Linda.

"Erin ada dekat atas. Tido agaknya" balas Calvin.

Linda mengganguk.

"Kenapa Kak Lin datang sini?" Tanya Bella. Linda tersenyum.

"Jeng jeng jeng" Kata Linda. Tangganya menghulurkan 4 kotak KFC. Besar pulak tu.Bella terlopong. Begitu juga Calvin. Yahuuuu makan free boskuu.

" Untuk kitorang ke ni?" Tanya Bella.Linda mengganguk. Bella mengambil semua kotak itu lalu berbagi. Bukan sorang satu ehh..

.....

Tok! Tok! Tok!

Pintu dibuka. Wajah penat Erin dipandang.

"Kau nak makan tak? Kak Lin ada bawak KFC." Kata Calvin.

"K" Balas Erin lalu menutup pintu. Ofcourse lah dia nak makan. Dari tadi kut dia tak makan. Kalau tak makan mati kebulur pulak.

Erin mengambil tuala lalu masuk ke dalam bilik air. Selama 2 jam di bilik air barulah Erin keluar. Perempuan kan mesti mandi lama. Dia memakai baju hello kitty pink lalu menyikat rambut perangnya. Rambut diikat menjadi ekor kuda. Lalu kakinya melangkah keluar dari bilik dan turun di ruang tamu.

Krek!!(bunyi kerusi😅)

Semua mata memandang ke arah Erin yang menarik kerusi.

"Pe?" Tanya Eri hairan.

"Comel nye kau hari ni Rin" Kata Bella.

"Ha?" Erin hairan.

"Ye lah..biasanya kau pakai baju besar warna hitam dengan seluar pendek warna hitam. Hari ni dah kenapa pakai baju girly sangat?" Kata Calvin.

"Tahik kau. Suka hati aku lah nak pakai baju ape-ape pun. Yang korang sibuk ni dah pehal do?" Kata Erin lalu mengambil seketul ayam dan sos. Doa makan dibaca lalu Erin menyuapkan ayam itu ke dalam mulut. Sedap.

"Dah dah lah tu. Makan cepat. Nanti sejuk tak sedap pulak" kata Linda. Dari kecik sampai lah ke besar 3 ekor ni tak gaduh sehari tak sah langsung. Haih..

Mereka mula menjamu selera. Kadang-kadang mereka juga mengatakan hal kerja,hal peribadi dan rancangan mereka untuk pergi ke Italy besok.

Linda menggaguk. Dia setuju dengan rancangan mereka. Linda juga ingin menyertai rancangan Black Rose. Menghapuskan Eagle.

Erin menerangkan rancangan mereka. Pok pet situ pok pet sini settle.

"Bye!Kak Lin balik dulu tau. Kalau ada masa lapang Kak Lin datang balik" Kata Linda mengundurkan diri.

Bella dan Calvin menghantar pemergian Linda sehingga pintu utama. Erin pula di dapur membasuh pinggan Calvin,Bella dan Linda. Bertuah punya budak.

............

"Weh Michael,dah kenapa kau ni? Badmood je..period ke?" Kata Ikram. Roommate Michael. Ikram telah diselamatkan oleh Michael semasa Ikram dirompak oleh sekumpulan lelaki yang hensem. Eh bukan. Sekumpulan lelaki yang bekerja dengan Ah Long. Ha gituuu..

"Tak lah. Aku tengah fikirkan pasal esok" Kata Michael.

"Kau pergi mane esok?" Tanya Ikram.

"Italy" Balas Michael sepatah.

"Buat pe kau pergi sana?" Tanya Ikram.

"Aku kene handle kan syarikat aku. Ada problem skit" Kata Michael. Ikram mengganguk faham.

"Kau tak payah fikir sangat lah. Lebih baik kau pergi prepare baju kau tu. "

Michael mengganguk. Dia bangun dari duduknya dan berjalan menuju ke arah biliknya yang berada di tingkat 2.

.........

"Kau dah dapat apa yang aku nak?" Tanya Balqis.

Azwan mengganguk. Dia menghulurkan sebuah fail yang bewarna hitam kepada Balqis.

Balqis mengambil fail itu lalu membuka. Dia membaca satu persatu maklumat tentang Black Rose.

"Makin maju eh kau sekarang Erin" Kata Balqis.

"Dah. Kau boleh keluar" Azwan mengganguk lalu pamit pergi.

"Erin...Erin..Erin.Kau belum kenal lagi aku" Balqis ketawa sendirian. Gelak sampai tak ingat dunia dah nak kiamat.

_______________________________________________


Macam mana dengan bab ni? Ok tak? Hambar tak?😅

Bab ni pendek skit sbb sy dh tak ade idea. Kering.




Vote/komen

She's My Maid (c)Where stories live. Discover now