"Kau dah buat apa yang aku suruh?" Tanya Balqis kepada orang suruhannya. Lelaki itu mengganguk mengiyakan. Anas yang sedang kusyuk melayan perempuan simpanannya menoleh ke arah Balqis.
"Lepas ni kau nak buat ape pulak?"
"Kita teruskan dengan plan B"
......
Bunyi guruh membangunkan Erin yang tidur nyenyak. Dia melihat jam di telefonnya.
"Huarghhhhh..baru pukul 4 pagi rupanya" Erin cuba melelapkan matanya semula tetapi ketukan pintu bilik Erin menggangu tidurnya.
"Linda...Linda...kau tak bngun lagi ke...." Kata Michael dengan suara serak. Maybe baru bangun tidur.
"iye! Kau nk ape oi!" Laung Erin dari dalam bilik.
"Teman aku weh. Aku takut ni" Erin menepuk dahinya. Pening dengan sikap Michael.
Disebabkan gaji,dia melangkah perlahan membuka pintu. Michael membuat muka tak bersalah dia. Haish.
Erin berpatah balik ke biliknya. Bilik air dituju untuk membasuh muka. Selepas itu dia mrmgunci pintu biliknya dan turun ke ruang tamu bersama Michael.
"Kau duduk dekat situ aku pergi buat air jap"
"Thanks" Ucap Michael. Erin pergi ke dapur lalu membuat air kopi untuk Michael dan air meloww untuknya. Dia mengeluarkan biskut chipsmore dari laci. Selepas itu dia meletakkan di atas dulang dan dibawa ke ruang tamu. Dulang itu diletakkan di atas meja. Michael memcapai air kopinya dan mengambil sekeping biskut lalu disuakan di dllam mulut.
Erin mencapai remote tv lalu mencari siaran yang menarik perhatiannya. Cerita Train To Busan menjadi pilihan. Michael hanya membiarkan Erin.
Tok tok tok
Tiba-tiba pintu rumah Michael diketuk. Erin dan Michael memandang satu sama lain.
"sape tu?" Tanya Michael. Erin melihat jam dinding.
'Pukul 5 pagi'
Erin bangun untuk membuka pintu itu tetapi dihalang Michael. Dia menggeleng berkali ii. Erin mengerutkan mukanya.
"Tak payah bukak,mana lah tahu tu hantu. Haish jangan ii" Michael menarik tangan Erin supaya duduk semula.
Selepas beberapa minit ketukan itu berhenti. Michael sudah pun tertidur beralaskan pehanya. Eh?
Erin hanya duduk membatu. Tak tahu nak buat ape.
.......
Bella pov
Aku datang ke markas BR seperti disuruh oleh Calvin semalam. Pintu dibuka perlahan. Kelihatan Maria yang penuh kesan luka di tangannya. Aku cepat ii pergi ke arahnya.
"Explain?" Tanya aku. Maria mengukir senyuman.
"Eagle serang markas kita. Butik aku pun dah hancur kene bom. Nasib baik syarikat tu tak apa ii" Kata Maria santai.
"Bistu tangan kau ni kene ape?" Aku bertanya semula.
"Ni kesan yang aku lawan dengan budak ii Eagle lah."Balasnya.
"Calvin tak tolong kau ke?"
"Time tu Calvin pergi Sabah. Jumpa client. So aku handle je lah sorang" Aku lega. Kaki aku menuju ke arah dapur untuk mengambil firts aid. Aku mengambil ubat luka dan menyapu di lengan Maria.
Tok tok tok
Aku pergi membuka pintu. Erin cepat ii masuk ke dalam lalu menutup pintu.
"Woi bukak woi!"
Familiar je suara ni.
"Erin. Sape tu" Tanya aku. Erin mengalihkan pandangannya.
"Calvin" Balas Erin pendek.
bam bam bam
Calvin menendang pintu itu. Aku menahannya bersama Erin.
"Woi pondan! Nanti tercabut lah pintu ni Woi!" Marah aku. Huh. Ingatkan dah berhenti rupanya makin ditendang.
"Kau tendang lagi aku potong gaji 50%" Erin ugut. Aku menahan ketawa.
Erin membuka pintu selepas Calvin tak menendang lagi. Aku menjenguk ke luar. Calvin duduk bersila di atas lantai sambil membuat muka comel. (Taklh comel mane)
Aku menghulurkan tangan untuk membantu Calvin.
"Ape yang dah jadi ni?" Aku tanya kepada Calvin. Erin ketawa kuat. Bodyguard dekat luar pun tutup telinga.
"Budak ni curi makanan aku" kata Calvin. Kalah perempuan.
"Dah ii jom masuk dalam discuss. Nanti burger kau tu aku ganti balik" Kata Erin.
END POV
_______________________________________________
Tetaplah mengupdate walapun merapu
YOU ARE READING
She's My Maid (c)
Teen FictionCOMPLETED BOOK 1: She's My Maid Siapa sahaja yang tak kenal dengan Black Rose? Sebuah kumpulan mafia yang terkuat dan digeruni oleh semua. Erin. Seorang gadis yang cantik dan mempunyai perwatakan yang berbeza. Erin juga adalah usahawan yang berjaya...