"You will die."
Büyük olasılıkla ses değiştirmeye yarayan bir alet kullanarak telefonda konuşan kişi ile "Ne?" diye bağırdım. Öleceksin mi?
Vakit kaybetmeden konuşmayı kaydetmeye başladım.
Sarp'ın kaşları çatılırken telefonun karşısındakine "Kimsin?" diye sordum.
"Kim olduğum önemli değil. Şu an üzerinde çalıştığınız davayı bırakacaksınız."
Sarp arabayı sağa çekip Emre'ye durum hakkında mesaj yazarken telefondakine "Bence kim olduğun oldukça önemli. Üzerinde çalıştığımız davayı nereden biliyorsun? Niye bırakacakmışım?" diye sorularımı sıraladım.
"İşlere burnunuzu sokmamanız lazım. Bu ancak ölümünüze sebep olur."
Kullandığı ses değiştirme aygıtının yaptığı cızırtılar kulağımı tırmalıyordu.
"Tekrar sormayacağım. Kimsin?"
"Bana şimdilik Hermaphrodite de." Hermaphrodite değişik bir seçimdi. Mitoloji ile ilgili bir isim olduğunu duymuştum sadece.
Telefon yüzüme kapatılınca Sarp'a döndüm.
"Telefon buraya on kilometre uzaktaki bir benzin istasyonundan yapılmış." diyen Sarp ile "Ayrılalım. Sen dövmecilere bak. Ben de şu benzin istasyonuna gideyim." dedim.
Sarp tekrardan arabayı çalıştırırken "Benzin istasyonu yolun üstünde. Seni bırakırım ama çok dikkat etmelisin."
"Beni dert etme. Şimdi Hermaphrodite'yi araştıralım." dedim.
Sarp gözünü yoldan ayılmadan "Bir tanrı değil miydi?" diye sordu.
"Emin değilim. Bakacağım." dedikten sonra internete girdim.
Hermaphrodite'yi arama çubuğuna yazdıktan sonra ilk çıkan, güvenilir siteye girdim.
Hermafrodit, erdişi veya hünsâ; hem erkek hem de dişi üreme organı bulunduran canlılara verilen addır.
Bulduğum yazıyı Sarp'a okuduğumda "Zekice bir seçim yapmış. Cinsiyetini bulmamızı istemiyor. Yine de telefon konuşmasından onu bulabiliriz." dedi.
"Doğru." diye mırıldandıktan sonra yazının devamını okudum.
Kelime olarak hermafrodit, Yunan mitolojisindeki haberleşme tanrısı Hermes ile güzellik tanrıçası olan Afrodit'in adlarından gelmektedir.
Bu adlandırma aynı vücutta hem erkek hem dişi bireyin birleşmesiyle ilgili bir mitolojiye dayanır.
Bu mitin çeşitli yorumları vardır. Bir yoruma göre Afrodit ile Hermes'in bir oğulları olur. Adını Hermafrodit koyarlar.
Hermafrodit o kadar güzeldir ki bir su perisi Salmakis'in dikkatini çekmiştir. Sürekli ona yakınlaşmak için uğraşır ama Hermafrodit'in nazı ile karşılaşır. Bir türlü yüz bulamayan Salmakis, Hermafrodit gölde yüzerken birdenbire karşısına çıkar ve sıkı bir şekilde ona sarılır.
Tanrılara onları birbirlerinden ayırmamaları için yalvarır. Sonunda dileği kabul olur ve ikisi de aynı vücutta can bulurlar. Böylece ortaya çift cinsiyetli bir insan çıkar.
"Yunan mitolojisi hakkında her yeni bilgi edindiğimde daha da şaşırıyorum. Biri kızıyla cinsel ilişkiye girer, biri kızı kaçırıldı diye tüm verimliliğin son bulmasına sebep olur, diğeri annesini kaçırıp sevdiği tanrıça karşılığında annesini bırakacağını babasına söyler."
Sarp bu dediğime gülerken "Senin de mitoloji hakkında fazla bilgin var." dedi.
"Kız kardeşim özellikle Yunan mitolojisine takmış bir deli." dedim gülümseyerek.
Kız kardeşim, Burcu. Tıp öğrencisi ve mitolojiye çok ilgisi vardı.
Her konuştuğumuzda bana mitolojiden bahseder, yeni olaylar anlatırdı. İster istemez aklımda kalmıştı.
"Burcu ile de uzun zamandır konuşmuyorum. İstanbul'a gelmeyi düşünüyor mu?"
"Üniversitesi yakında ara tatil yapacak. O zaman gelebilir." diye cevap verdim.
Az önce öldürüleceğimize dair telefon almıştık ve ikimiz de bunu unutmak için farklı konular açıyorduk.
Arabada sessizlik oluştuğunda ikimiz de derin bir nefes verdi.
Cinayetlerin kusursuzluğu gözümü korkutuyordu zaten. Şimdi bu telefon her şeyi daha da karıştırmıştı.
"Her seferinde olduğu gibi bu davadan da sağ salim çıkacağız. Eminim." diyen Sarp'a "Umarım öyle olur." dedim.
İçimden bir his geçen seneki uyuşturucu şebekesinden bile daha büyük bir işin içine girdiğimiz söylüyordu.
Daha büyük olması önemli değildi. Umarım daha tehlikeli olmaz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ölümüne Oyun
ChickLitTek bağlantısı cinayetin sadeliği olan üç cinayeti araştıran polislerimiz dava üzerinde çalışamadan ilginç bir şekilde açığa alınırlar. Cinayetin baş şüphelisinin eski bir tanıdığı olduğunu fark eden baş karakterimiz onun kim olduğunu hatırlamak içi...