04

200 26 3
                                    

"Lee Minho, awak ada masalah kat rumah?"

Perlahan pelajar bertanda nama Lee Minho itu menggeleng.

"Masalah dengan kawan-kawan?"

Sekali lagi dia menggeleng.

"Betul? Sebab saya perasan awak sekarang selalu termenung dalam kelas. Tak fokus,"

"Mianhei Sir. Saya janji saya akan cuba lebih fokus dalam kelas lepas ni," Minho menunduk hormat.

Sir Kibum mengangguk.

"Awak boleh pergi,"

Minho melangkah keluar dari bilik guru. Kakinya terus ke tangga untuk ke bumbung sekolah. Memang itulah tempat yang selalu ditujunya setiap kali dia dilanda masalah. Pintu yang bewarna hitam itu ditolaknya.

"Lee Jeno tak guna! Kau ingat aku akan mati ke hah lepas putus dengan kau?"

"Kim Soojin! Joo Yiseo! Korang ingat aku hadap sangat ke kawan macam korang!"

"Korang semua memang tak guna!"

Jeritan seseorang membuatkan langkahnya terhenti. Dia memandang ke bahagian tepi bangunan. Kelihatan seorang pelajar perempuan sedang berdiri di situ.

Dia terus memerhatikan gadis itu yang sudah berhenti menjerit. Sehinggalah dia berpaling. Keduanya terkedu memandang satu sama lain.

Mata gadis itu sedikit merah dan berair seakan sedang menahan tangis. Rambutnya sedikit berantakan akibat ditiup angin.

Lama mereka bertatapan sebelum Minho mula tersedar. Dia menyeluk saku blazernya. Sehelai sapu tangan dikeluarkan dan dia mendekati gadis itu.

"Ini-,"

Sapu tangan tadi dihulur. Namun gadis itu tetap kaku di situ. Minho tiada pilihan lain. Dia menarik tangan gadis itu dan meletakkan sapu tangan miliknya di tangan itu.

"Lap air mata awak,"

Gadis itu berdecit perlahan.

"Mwo? Air mata? Siapa yang menangis? Ambil semula," sapu tangan tadi dihulur kembali.

Minho segera mengundur setapak dan membiarkan huluran gadis itu.

"Awak lagi perlukan tu. Lagi satu, tak elok pendam bila rasa nak menangis. Menangis je. Waktu rehat panjang lagi. Jangan risau, saya takkan tengok,"

Setelah menghabiskan ayatnya, dia terus pergi dari situ. Pintu ditutupnya dan telinganya dapat mendengar esakan di sebalik pintu itu.

Matanya dipejam dan dia menyandarkan kepalanya ke pintu. Di fikirannya kini terbayang sesuatu. Tanda nama milik gadis itu tadi.

'Hwang Minji,'

FeelingsWhere stories live. Discover now