Minji menutup komputer ribanya setelah selesai menyiapkan tugasan yang diberi oleh pensyarahnya. Dia meregangkan badan sebelum turun dan membawa mug yang sudah kosong ke dapur.
Saat dia selesai mencuci mug, loceng apartment miliknya berbunyi. Dengan segera, dia ke pintu utama kediamannya itu dan membukanya.
"Jeno?"
Terkejut dia melihat Jeno yang sedang berdiri di muka pintu. Kemeja putih di tubuh lelaki itu sedikit kotor dengan kesan darah.
"Minji yaa,"
"Yaa!"
Dia menyambut tubuh Jeno yang hampir jatuh itu sebelum membawanya ke sofa. Setelah itu dia ke dapur dan membawa air putih buat lelaki yang keadaannya nampak sangat lemah itu.
"Gomawo," gelas kosong diletak di atas meja.
"Kau kenapa?" soal Minji bila dia lihat Jeno sudah nampak sedikit tenang.
"Aku ni memang teruk Minji? Aku terlalu benci kan dia. Semua sebab aku membesar tengok Omma aku diabaikan sebab Appa sibuk cari Omma dia. Sampai dalam diri aku timbul rasa benci pada dia sebelum kami berjumpa lagi. Aku rasa dia tak layak bahagia sebab Omma dia punca Omma aku tak bahagia selama ni,"
"Aku pisahkan kau dengan dia sedangkan aku sendiri yang buang kau dulu. Aku jujur dengan kau, aku memang dah takde perasaan pada kau lepas aku curang dengan Soojin dulu. Tapi, sebab perasaan benci aku pada dia, aku rasa aku perlu miliki kau. Aku tak nak tengok dia bahagia Minji,"
"Kau tahu, walaupun Appa tak pernah bandingkan kami berdua, tapi aku dapat rasa yang Appa memang sayangkan dia lebih dari aku. Sebab Omma dia cinta pertama Appa. Dari kecil lagi, Appa memang jarang ambil tahu tentang aku. Semua dia serahkan pada Omma. Bila Omma pergi, baru dia ambil berat tentang aku. Waktu tu, rasa marah aku pada Appa dah hilang. Sampai lah satu hari, dia bawa Minho balik. Aku cuba untuk terima, tapi tak boleh. Sebab setiap kali tengok Minho, aku akan teringat semua yang aku lalui dengan Omma aku dulu,"
Minji diam di tempatnya. Pertama kali sejak dia mengenali Jeno, dia melihat lelaki itu menangis. Sungguh, dia tidak menyangka Jeno yang selama ini nampak kejam di matanya, ternyata melalui kisah hidup yang agak menyakitkan.
"Minji yaa, aku-aku hampir bunuh Minho,"
Tersentak Minji dengan kenyataan yang baru keluar dari mulut Jeno itu.
"Yaa!"
"Semua salah aku. Kalau aku tak ikutkan sangat marah aku, mesti semua ni takkan jadi. Minho takkan kena langgar sebab cuba selamatkan aku. Aku memang adik tak guna!"
"Minho-kena langgar?" soal Minji dengan nada bergetar.
Jeno mengangguk.
"Dia dalam bilik pembedahan lagi tadi. Minji yaa, macam mana kalau dia tak selamat? Aku belum sempat berbaik dengan dia. Aku-aku nak minta maaf pada dia,"
Minji mengetap bibirnya. Dia kemudiannya menarik Jeno ke dalam pelukannya.
"Tak. Aku kenal Minho Oppa. Dia kuat. Aku yakin dia akan selamat,"
:::::
Jeno dah insaf ke tu?
YOU ARE READING
Feelings
Fanfiction"You're the sweetest feelings I know," Start|14/11/2022| End|31/12/2022|