Jeno menutup pintu bilik lalu berbaring di katilnya. Dia tertawa sinis setelah apa yang terjadi antaranya dan Minho tadi.
"Dasar lelaki bodoh," tawanya lagi.
Dia merehatkan tangan di dahinya sambil mengenang kembali kejadian lima tahun lepas. Saat dia dan Minho dilarang oleh Tuan Lee untuk keluar dari rumah setelah mereka bergaduh di sekolah.
Mereka digantung sekolah selama dua minggu. Dan selama tempoh itu, keduanya dilarang oleh Tuan Lee untuk keluar dari rumah. Lelaki itu malah mengupah personal tutor buat mereka berdua.
"Encik Jeno,"
Jeno yang memerhatikan motosikal Sunwoo berlalu pergi dari balkoni biliknya itu menoleh ke arah pengawal keselamatan yang baru muncul di pintu biliknya. Dengan isyarat mata, dia meminta lelaki itu masuk dan menutup pintu.
"Saya dah buat macam yang Encik Jeno minta. Kawan Encik Minho percaya yang dia dah ke luar negara," ujar Ahjussi Hong.
"Oh ya? Bagus lah kalau macam tu,"
Jeno ke belajar mejanya dan mencapai satu sampul putih lalu dihulurkan pada Ahjussi Hong.
"Upah Ahjussi,"
Ahjussi Hong membuka sampul itu dan dia tersenyum lebar.
"Tapi rasanya macam terlebih je ni," ujar lelaki itu setelah dia menghitung jumlah wang di dalam sampul.
"Ah, saya ada satu lagi kerja untuk Ahjussi,"
Jeno menyeluk sakunya dan menghulurkan satu telefon bimbit pada pekerja bapanya itu.
"Ini kan telefon Encik Minho,"
Jeno tersenyum sinis.
"Ya. Saya nak Ahjussi buang telefon tu. Lagi bagus kalau Ahjussi hancurkan terus sekali dengan simkad dia," arah Jeno.
"Tapi nanti-."
"Ahjussi tak nak ke tengok anak Ahjussi happy lepas Ahjussi belikan dia mainan yang dia nak tu?" Jeno cuba memancing lelaki di hadapannya itu.
"Encik Minho dan Tuan Lee takkan tahu kan?" soal Ahjussi Hong masih ragu-ragu.
"Jangan risau, ini rahsia kita je," Jeno tersenyum.
Jeno tertawa lagi. Dia kemudian bangun dan membuka laci meja sisi katil. Satu telefon lama yang masih elok kondisinya dikeluarkan lalu dihidupkan.
Aplikasi mesej dibuka dan satu-satunta nombor di situ ditekan. Mesej dari lima tahun lepas terpapar di skrin alat nipis itu.
To: Lee Minho
Annyeong Sunbaenim.
Saya Kim Sunwoo, sepupu Minji.
Saya cuma nak sampaikan pesanan Minji.
Minji minta supaya Sunbae jangan cari dia lagi.
Sebab dia dah buat keputusan untuk
lupakan semua benda yang pernah jadi
di sekolah ni."Haish Lee Minho, dengan mesej fake macam ni pun kau boleh percaya,"
:::::
Any words for Jeno?
YOU ARE READING
Feelings
Fanfiction"You're the sweetest feelings I know," Start|14/11/2022| End|31/12/2022|