62

133 18 14
                                    

"Appa tak salah dengar ke ni?"

Eunmi perlahan menggelengkan kepalanya. Sambil itu, air matanya mula menuruni pipi.

"Eunmi minta maaf," ujar gadis itu lagi.

Tuan Ji meraup wajahnya seraya mengusap dadanya. Cuba menahan rasa marah buat satu-satunya cahaya mata yang dia punya itu.

"Kenapa Eunmi buat macam tu sayang?" kali ini, Puan Ji pula bersuara.

"Eunmi cintakan Minho Omma. Eunmi tak boleh terima dia cintakan orang lain dan Eunmi fikir itu je salah satu cara supaya kami dapat bersama," ujar Eunmi jujur.

"Tapi cara kamu ni salah sayang. Kamu boleh je beritahu kami. Sekurangnya kami boleh sampaikan pada Uncle Lee kamu dan satukan kamu berdua dengan cara yang lebih elok. Bukan macam ni Ji Eunmi,"

Air mata Eunmi makin laju mengalir.

"Eunmi minta maaf," ujarnya lagi.

"Sekarang ni, Appa cuma nak tahu, betul atau tak kamu mengandung?"

Eunmi mengetap bibirnya sambil menggenggam kedua tangannya. Mengumpul kekuatan buat berterus terang tentang perkara yang lagi satu itu.

"Betul Appa, Eunmi memang mengandung,"

"Kalau bukan Minho, siapa bapa dia?" soal Tuan Ji.

"Saya Uncle, Aunty. Anak tu anak saya,"

Tiga beranak itu serentak menoleh ke arah pintu utama kediaman.

"Jeno," Eunmi terkejut melihat Jeno yang tiba-tiba muncul itu.

Ada Tuan Lee juga bersama dia.

"Kamu Jeno?"

Jeno lantas meluru ke hadapan pasangan Ji lalu melutut di hadapan mereka.

"Saya yang bersalah. Noona mabuk teruk malam tu, dan saya sepatutnya lindungi dia. Tapi, kami terlalu ikutkan perasaan waktu tu," jujur Jeno.

Saat dia membantu menghantar Eunmi yang mabuk malam itu ke bilik hotelnya, dia termakan dengan rengekan manja Eunmi yang di bawah pengaruh alkohol itu. Hasilnya, mereka berdua terlanjur.

Dan bila keduanya sedar, Jeno mencadangkan gadis itu memerangkap Minho supaya Eunmi dapat bersama lelaki kesayangannya itu. Sudah tentu ianya juga disebabkan dia yang ingin memiliki Minji kembali.

"Jadi kamu berdua rancang untuk gunakan Minho?" soal Tuan Ji penuh kesal.

"Saya minta maaf Uncle," ujar Jeno lagi.

"Aku minta maaf bagi pihak Jeno. Mungkin, aku tak cukup beri perhatian dan didikan pada dia," Tuan Lee bersuara sambil menepuk bahu sahabatnya.

"Aku nak marah pun, benda dah jadi," ada nada kecewa di akhir ayat Tuan Ji.

Sungguh dia kecewa dengan anak tunggalnya yang sanggup memusnahkan kebahagiaan orang lain demi kepentingan diri sendiri itu. Tetapi, apa dia boleh buat? Semuanya sudahpun berlaku.

"Jadi sekarang, kamu berdua nak buat apa?" Puan Ji memandang Eunmi dan Jeno.

"Jeno akan bertanggungjawab. Jeno akan kahwin dengan Eunmi Noona," putus Jeno.

"Jeno," terkejut Eunmi dengan apa yang didengarinya itu.

"Noona, saya akan jaga Noona. Saya patut jadi lelaki yang bertanggungjawab kan?"

"Bagus lah kalau macam tu. Jeno, bangun," arah Tuan Ji.

Dari melutut, Jeno berdiri.

"Saya janji saya akan jaga Eunmi Noona dan kandungan dia sebaiknya,"

Tuan Ji memeluk Jeno sekejap. Belakang anak kenalan rapatnya itu ditepuk beberapa kali.

"Nampaknya, kita memang tetap akan berbesan lah ya?"

Tuan Lee dan Tuan Ji berbalas senyuman.

"Ya, macam tu lah nampak gayanya,"

FeelingsWhere stories live. Discover now