08

183 23 7
                                    

Jeno mengetap bibir menahan geram mendengar jawapan dari Minji. Riak wajah selamba gadis itu juga membuatnya bertambah sakit hati.

"Kau kan dah selalu makan kek tu. Bagi lah Soojin. Dia tak pernah rasa," Jeno mencuba lagi.

"Siapa suruh dia tak pernah pesan kek ni sebelum ni?"

Minji sengaja. Dia suka melihat wajah Jeno yang menahan marah itu. Juga wajah cemberut Soojin yang tidak berpuas hati dengan dia.

"Tch, kau sebenarnya cemburu kan Minji? Ya lah, sebab selalunya Jeno suap kau. Kau tak sanggup nak tengok dia suap Soojin, sebab tu kau tak nak bagi," Yiseo bersuara.

"Aku? Cemburu? Tch, buang masa," ujar Minji.

"Habis tu? Bagi je lah aku kek tu," Soojin yang dari tadi diam akhirnya bersuara.

"Okay. Kalau kau nak sangat. Ambil lah," ujar Minji sambil bangun dan menghampiri Soojin dengan piring kek di tangan.

"Ambil ni!"

Kek tadi ditekup ke muka Soojin dengan selamba.

"Yaa!"

Semua orang terkejut dengan tindakan Minji itu.

"Kau kenapa?" soal Soojin kuat.

"Hwang Minji!" Jeno menarik lengannya menjauhi Soojin.

Yiseo dengan segera membantu Soojin mengelap kesan kek di wajahnya. Jelas kedengaran carutan dari mulut Soojin saat itu.

"Apa masalah kau hah? Gila ke?"

Soojin meluru ke arah Minji dan menolak kepalanya.

"Ya, memang aku gila! Gila sebab kena hadap perempuan perampas macam kau ni! Perempuan tak sedar diri! Boyfriend kawan sendiri pun kau nak rampas!" Minji menepis tangan Soojin kasar.

"Perampas? Siapa perampas? Hah?"

Soojin menarik rambut Minji dan Minji tidak diam. Ditarik lebih kuat rambut Soojin yang panjang itu.

"Lepaslah!" jerit Soojin.

Kedua gadis itu mula menyerang satu sama lain. Sehinggalah Yiseo terpaksa masuk campur. Minji cuba menahan rasa sakit bila Yiseo turut menyerangnya.

"Yaa, yaa! Berhenti!" Jeno cuba meleraikan mereka bila dilihatnya pergaduhan itu makin teruk.

"Yaa, korang kenapa?" Jaemin dan Sunwoo yang baru masuk juga terkejut melihat mereka.

"Hwang Minji!" Jeno menarik bahu Minji kuat.

Dan dia berjaya menyebabkan pegangan pada rambut masing-masing telerai.

"Kau gila ke?" dia menolak Minji kuat sehingga gadis itu terjatuh.

"Yaa!" Jaemin segera mendapatkan Minji.

"Darah," dia melihat siku Minji yang terhantuk pada bucu meja saat Jeno menolaknya tadi.

Minji menepis tangan Jaemin darinya. Rasa sakit hati pada Jeno melebihi rasa sakit di sikunya itu. Dia tidak percaya yang Jeno sanggup menolaknya.

"Yaa, kenapa ni?" Haechan pula muncul.

"Minji, kau okay tak?" Sunwoo ingin membantu namun tangannya turut ditepis.

Beg tangan yang berada di kerusi Minji capai lalu dia terus keluar dari situ.

FeelingsWhere stories live. Discover now