45

135 18 5
                                    

"Appa!"

Minji berlari ke dalam rumah lalu terus ke tingkat atas dan masuk ke bilik bapanya.

"Minji,"

Tuan Hwang yang sedang berbaring di katil itu menoleh ke arah anak bongsunya itu.

"Appa okay?" soalnya.

Terkejut dia saat menerima panggilan dari pembantu rumah yang mengatakan bapanya mengalami sesak nafas sewaktu pulang dari berjoging di taman.

"Appa okay dah. Kebetulan, ada doktor yang tolong Appa tadi," Tuan Hwang tersenyum datar.

"Appa ni, kan Minji dah pesan, duduk je rumah. Appa tu bukan sihat sangat. Ni sibuk nak jogging bagai. Tu, Minhyun Oppa dah belikan treadmill dah kalau Appa nak exercise," Minji menjeling bapanya geram.

"Sesekali nak hirup udara luar,"

"Tch, mengada. Lepas ni kalau Appa degil lagi, tahu lah nasib Appa," bahu bapanya dicubit manja.

"Appa kamu tu memang degil Minji. Aunty dah nasihat, tapi dia tetap degil,"

Minji menoleh ke pintu dan dia tersenyum ke arah Aunty Yoon, isteri baru bapanya sejak dua tahun lalu.

"Itu lah, Aunty. Nasihat kita tak pernah nak didengarnya,"

"Sudah lah, jangan lah awak bergabung dengan Minji nak berleter pada saya. Saya tak larat nak dengar," ujar Tuan Hwang.

Aunty Yoon sekadar menggelengkan kepalanya.

"Minji, nak minta tolong boleh?"

"Tolong apa Aunty?"

"Tolong hantarkan doktor yang tolong Appa tadi. Dia ke sini tadi bawa kereta Appa. Rumah dia tak jauh pun dari apartment kamu," ujar Aunty Yoon.

"Boleh je Aunty. Dia dekat mana?" soal Minji.

"Ada kat bawah, Aunty suruh dia tunggu kamu. Terima kasih ya Minji," tangannya disentuh Aunty Yoon.

"Benda simple je Aunty. Appa, rehat lah. Esok lepas habis kelas Minji balik sini lagi. Minhyun Oppa pun balik esok," tangan bapanya dicium.

"Ya lah sayang. Hati-hati memandu," pesan Tuan Hwang.

"Minji balik dulu Aunty,"

"Ya lah, jangan lupa hantarkan doktor tu,"

"Okay,"

Minji melangkah keluar dan turun ke bawah. Saat itu dia terpandang seseorang yang sedang berdiri di perabot hiasan di mana bingkai-bingkai gambar di susun. Tangannya menyentuh bahu lelaki tersebut.

"Hmm, doktor-eh, Minho Sunbae?"

Dia terkejut melihat Minho yang berpaling ke arahnya itu. Tidak sangka mereka berjumpa lagi, di rumah dia pula tu.

"Hai," Minho tersenyum ke arahnya.

"Sunbae ke doktor yang tolong Appa saya tu?" soal Minji.

"Ya. Kebetulan waktu saya keluar klinik, saya nampak dia keluar dari 7E sebelah klinik saya. Lepas tu waktu dia nak masuk kereta, dia tiba-tiba jatuh," cerita Minho.

"Gomawo Sunbae. Kalau Sunbae takde, tak tahu lah apa jadi," ujar Minji.

"Saya kan doktor, itu memang tugas saya pun,"

Minji mengangguk tanda bersetuju dengan kenyataan lelaki itu.

"Oh ya, Aunty minta saya hantarkan Sunbae balik. Jom lah,"

"Saya sebenarnya tak nak susahkan awak. Tapi kebetulan, saya pun ada sesuatu nak bagitahu awak," ujar Minho.

"Bagitahu apa?"

FeelingsWhere stories live. Discover now