* In primul rand, tin sa ii multumesc enorm lui @C200398 pentru munca depusa pentru primul trailer al cartii "Spionaj si alte belele " , a lucrat frumos si a onorat comanda imediat, o recomand tuturor celor care au nevoie de un trailer rapid si de calitate ! De asemenea, aceasta carte a depasit de curand 8k citiri, iar pentru acest lucru va multumesc voua, dragii mei spioni! Astept parerile voastre despre trailer, si desigur, despre capitol ! Bun, gata cu nota autorului , lectura placuta, micii mei spioni! *
Rasfoiam cu spor unul dintre zecile de romane de la sectiunea "actiune" din cunoscuta librarie " Ademiss" la care lucram deja de patru luni, si incetul cu incetul, viata mea intra intr-un ritm chiar normal. Neobisnuit de normal. Chiar suspect de normal. Citeam amuzata fiecare rand in care era descris antrenantul si intensul sentiment care te domina cand te vezi in fata unui pistol incarcat, gata sa te impuste ,si aproape ma bufnea rasul in mijlocul oamenilor veniti sa achizitioneze carti sau caiete, sau veniti doar pentru a arunca cate un ochi in noile reviste, gratuit. Dar macar ei nu furau nimic, asa cum obisnuiau alte persoane, de pilda chiar eu.
Se spunea ca intreaga viata iti trece prin fata ochilor intr-o clipa, ca revezi toate chipurile vazute si retraiesti toate situatiile in care ai fost pus pana in momentul respectiv, dar serios vorbind, singurul lucru pe care il mai poti vedea in acele momente este pistolul , si odata cu aceasta imagine inspaimantatoare de-a dreptul, toate sentimentele, gandurile si amintirile ravasite se rezuma la tragaciul gata-gata de a fi apasat, eliberand intr-o secunda moartea si lasand-o sa te invinga.
Nu apuci sa te gandesti la ce ar fi fost bine sa faci sau ce ai facut gresit in viata asta ,nu iti mai amintesti pe cine ai cunoscut, urat, simpatizat sau iubit , nu iti mai amintesti nici ce ai facut ieri, nici acum zece ani, cu atat mai putin sa iti vezi toata viata!
In acele momente, iti uiti si numele. Sau cel putin, asa ma simteam eu, si ma indoiesc de faptul ca Agatha Christie a fost vreodata in situatiile limita pe care le scrie , pe cand eu ... eu am trait totul pe propria piele , am simtit toata teama si toata adrenalina, acea adrenalina fierbinte si rapida care goneste prin sangele din venele mele ,pulsand groaza in fiecare tesut si in fiecare nerv, acele furnicaturi cutreierandu- mi intregul corp, in acel moment decisiv cand viata mea depinde de persoana inarmata din dreptul meu , care probabil ma priveste cu dusmanie si iata motivul pentru care nu ai timp sa te gandesti la toata viata ta de pana atunci. Pur si simplu, viata te abandoneaza in fata neputintei.
Agatha Christie. Aceeasi autoare talentata si fascinanta peste care am dat si in biblioteca lui Jacke Deville, lucru care nu ma prea ajuta sa il uit. Sunt inconjurata de carti pe care le citea el, la radio sunt melodii de pe albumele din colectia lui si as putea jura ca toti barbatii care intra in libraria asta s-au pus de acord sa poarte haine negre special ca sa imi aminteasca de el.
Sunt doar niste haine, stiu. Dar de ce negre ? De ce nu albe, albastre, rosii, mov in picatele ? De ce tocmai negre ?
Totul imi aminteste de el.
Aseara, dupa terminarea programului de la librarie, asteptam la semafor cot la cot cu ceilalti oameni ce tocmai scapasera de la lucru, si ce credeti ca trece in viteza chiar prin fata ochilor mei machiati aiurea ?
O motocicleta , o motocicleta a carui motor suna exact ca sunetul despartirii noastre. M-am uitat dupa ea timp de cateva minute, complet absenta din lumea reala si foarte absorbita de gandurile mele zbuciumate ,de imaginea chipului sau frumos cand m-a lasat prada nemilosului sens al simplului cuvant "pleaca" , si cand mi-am mai revenit mi-am dat seama ca ratasem culoare verde si a trebuit sa astept din nou o eternitate a putea trece fara sa fiu calcata de vreun monstru de metal.
Iar dimineata, pe cand asteptam la coada la magazinul alaturat pentru o sticla de Cola si o punga de jeleuri in forma de mini sticle tot de asa ceva, ce credeti ca cere baiatul din fata mea casierei?
CITEȘTI
Asasini cu ochi albaștri - 1.Spionaj si alte belele - În editare
Action,,Și când prietenii îți vor întoarce spatele fără pic de regret, când vei apăsa pe tasta de apel și nimeni nu va răspunde, când vei ajunge acasă și nimeni nu te va întâmpina - vei ști. Ți-ai ratat existența în cel mai grotesc mod posibil, va trebui...