Chapter 1-Él (He)

27.6K 657 32
                                    

Tit tit tit tit tit

Satu tangan sasa menggapai telefon lalu mematikan loceng penggera. Seorang lelaki bangun menyandarkan tubuhnya di kepala katil. Half naked.

Dia bangkit dari baringannya, bergerak ke bilik air untuk mandi serta solat subuh sebelum bersiap ke kerja.

"Awal bangun hari ni Zane" tegur Mak Leha.

"Saja bangun awal sekali-sekala".

Mak Leha telah sediakan nasi lemak bersambalkan udang masak sambal dan teh panas. Zane lekas menjamu selera memandangkan dia rancang untuk masuk kerja awal bagi menyiapkan kerja tergendala semalam.

Sememangnya dia tidak suka tangguhkan kerja kerana dia tidak mahu diganggu sewaktu cuti hujung minggu.

"Tuan nak saya hantarkan atau drive sendiri?" soal Noah, pembantu peribadi dia.

"Aku drive sendiri".

"Baik tuan".

-------------------------------------------------------------

"Tuan, terdapat penyelewangan wang berlaku dalam akaun bank syarikat kita.Kita telah kehilangan 1.3 billion".

"Any answer for this shit?" soal Zane.

"...".

"BAM" meja dihentak geram.

"BULLSHIT!! KALAU AKU DAPAT TAHU SIAPA YANG BERKOMPLOT,DONT EVEN DREAM TO RUN AWAY ALIVE!!GET THE FUCK OUT NOW AND DO YOUR FUCKING WORK".

Haih... Mengenangkan mesyuarat tadi membuatkan dia mengurut pelipis kening.

'Heh kau nak main-main dengan api' senyuman sinis terukir di wajah tampannya.

'We shall see how u handle this fire idiota' bisik hati Zane.

Tok tok

"Tuan" seru Noah.

Tangan dia memberi isyarat kepada Noah untuk sampaikan apa dia nak cakap.

"Pasal sugar baby tu saya sudah pilih beberapa girl mengikut kehendak tuan" Noah menghulurkan tab kerjanya kepada majikan.

"All of them are clean right?" dia memaksudkan adakah semua perempuan yang dipilih bersih daripada penyakit kelamin.

"Ye tuan".

"Nanti aku bagitau siapa aku pilih and kau kena set date aku ngan dia".

"Baik tuan".

"Out".

Dia leka menilik gadis-gadis yang bakal menjadi sugar babynya. Dia tidak terfikir untuk berkahwin memandangkan dia tidak mempunyai masa untuk mencari isteri. Tapi tipulah jika dia tidak merasa sunyi. Jadi, sugar baby jalan yang dia pilih untuk mengisi kesunyiannya buat sementara.

Satu profil telah menarik perhatian dia.

'Sugar' satu nama panggilan terpacul dari mulutnya.

Tangan menekan telefon pejabat.

"Noah set this girl to date with me".

"Aye sir".

-------------------------------------------------------------

"Haih senangnya dalam hati, kalau sudah berpunya. Seperti dunia ini, ana yang punya~".

"Amboi, bukan main menyanyi ye Anaya. Tak sabar nak kahwin ke tu?" sampuk Nek Jah.

"Hihi mana ada nek, siapa je nak dekat Anaya" jawab Anaya.

"Eh kamu je rasa begitu, dulu masa sekolah asyik kena usyar dengan budak-budak lelaki sekolah kamu tu. Kamu yang jual mahal" balas neneknya.

"Alah nenek nih, Anaya tak suka lelaki yang nak main-main. Nak yang serius,  yang boleh jaga Anaya, sayang Anaya macam nenek sayang Anaya" rengeknya.

"Alamatnya jadi andartu lah kamu".

"Nenek!".

"HAHAHAHAHHA".

Ting!

"Hah tepon kamu bunyi tu, ada orang usyar lah tuh" usiknya lagi.

"Eii ada-ada je nenek ni".

Anaya meletakkan bakul baju yang berisi pakaian kering ke lantai kayu rumahnya. Rumah peninggalan ibu bapanya bertemakan reka bentuk rumah Minangkabau. Dia segera membuka aplikasi sugar daddy memandangkan notifikasinya keluar dari situ.

'Wah ada daddy ajak Anaya jumpalah! Eiii tak sabarnya'.

Gadis polos seperti dia tidaklah mengerti sangat istilah sugar daddy. Yang dia tahu, sugar daddy boleh memanjakan dia dan memberi perhatian kepadanya. Dia tahu pasal aplikasi sugar daddy ini pun sebab dia dengar-dengar dari kawan sekelasnya berbincangkan topik tersebut.

"Eii bestnya ada sugar daddy,boleh mintak macam-macam nak ice-cream ke handbag ke".

"Ye tho dapat sorang tu wuish! Senang hidup tak payah susah-susah kerja daddy boleh bagi duit".

Dari situ, dia telah mempelajari bahawa memiliki sugar daddy juga boleh menggembirakan dia.Dia ada mencari kajian yang kebanyakan sugar daddy terdiri daripada orang yang lebih tua dan kaya-raya. Jadi bolehlah dia bagi duit yang dia dapat kepada Nek Jah untuk beli makanan yang sedap-sedap.

-------------------------------------------------------------

Papi Dulce (Completed) Where stories live. Discover now