chapter 50-Perdedor (Loser)

11K 337 23
                                    


"Well well well, look who's here" sambut Syed Aizril sinis.

Dia memang menanti ketibaan Lucas dan 'askar-askarnya'.

"Mati kau malam ni" ancam Lucas tenang.

"Jangan sembang sekarang, kita sembang lepas ada pemenang" sebaik sahaja tamat ucapan Syed Aizril, lampu di dalam gudang tua itu terpadam.

"Mierda! (Shit!)" carut Lucas perlahan sebelum memakai night vision.Sudah dia agak bangsat itu akan bermain kotor!

"He's going upstair" beritahu Talia melalui earpiece.

Posisinya sebagai sniper memudahkan pergerakan mereka.

"Track him" arah Lucas sebelum bersiul.

Prang

Beberapa budaknya pecah masuk melalui tingkap dengan memegang minigun.Oh it's gonna be a great hell nightout!

Bang bang bang

Kecoh suasana di dalam gudang itu dengan bunyi tembakan bertubi-tubi dan suara jeritan kesakitan.

"Watch out! " Talia memberi amaran sebaik sahaja nampak sniper musuh dari jauh cuba menembak Lucas yang berada di tengah gudang bergelut.

Bang

"He's down" keluh lega Talia.

Mujur dia cepat, kalau tidak sudah terkubur jejaka mulut manis itu.

"Thanks sweetheart" ucap Lucas dalam suara menggoda.

"Shut up and go upstairs stupid.He's gonna get away".

"Where do you think you're going bangsat?" agak kelakar ye dengan Manglish (Malay+ english) Lucas.

Almaklum lelaki Spanish itu sudah belajar beberapa perkataan carutan dalam bahasa Melayu.

"To the hell with you" balas Syed Aizril geram sebelum melontarkan pipe bomb.

Lucas lantas melompat dan berguling ke tepi sebelum ia meletup lalu bangun dan menyerang.

"Tak gentleman main pipe bomb" sindirnya.

Buk

Buk

Lucas berjaya mengunci pergerakan Syed Aizril.Pistol Syed Aizril yang jatuh ke lantai terus dia sepak ke sisi dinding.

"Fuck!" carut Syed Aizril lalu menyiku wajah Lucas.Sebaik sahaja dia bebas, dia terus berlari cuba menggapai pistolnya.

Bang

"ARGHH!! " betis kaki kirinya ditembak oleh Lucas.

"Too bad, I'm smarter than you" Lucas berjalan megah mendekati dia yang cuba mengengsot menjauhinya.

"I am down to earth, but above you.Kau patut pikir dua kali before buat tindakan bodoh ni.You're not my opponent" tangannya mencengkam kuat rahang Syed Aizril.Sakit hatinya melihat kawannya cedera.

"And kau ni coward, serang orang time malam, dalam gelap beramai-ramai.Tch" decit Lucas sinis.

"Remember this, a coward is a loser and never be a winner" ucap Lucas sebelum menyalakan pemetik api dan lempar ke badan Syed Aizril.Api mula terbit di baju lelaki itu.

"Opps sorry, aku tak dapat teman kau pergi hell malam ni.But don't worry, malaikat maut teman kau" Lucas tersenyum puas melihat lelaki itu berguling cuba mematikan api.

Dia mengeluarkan satu botol molotov dan pandang ke arah Syed Aizril.

"ARGHHHH! " belum sempat dia bersedia, molotov yang sudah dibakar itu mendarat tepat di kepalanya dan meletuskan api.

"In my religion we said rest in piece" Lucas lantas melompat keluar dan mendarat dengan selamat.

Talia lantas mendekati Lucas dan mereka berlari keluar sebelum api marak.Dia sudah mengarahkan budak-budaknya untuk lemparkan molotov di mana-mana jalan keluar.

Orang-orang Syed Aizril terperangkap dan terbakar bersama gudang tersebut.

Winner winner chicken dinner!

---------------------------------------------------

"Udah boleh pulang suami kesayangan ku" ucap Anaya sambil tangan menempek-nempek ganas bedak baby johnson ke muka Zane.Zane secara tidak rela menadahkan mukanya.

"So bolehlah abang nak Anaya malam ni" tanya Zane nakal.

"No no no, abang tak sihat lagi so puasa lah dulu" gelaknya jahat.

"W-what the fu- tak adil! " bentak Zane.

"Doktor yang cakap abang kena rehat secukupnya.Jadi jangan nak naik syeikh sangat.Sedar diri sikit tak sihat lagi".

"Mana doktor tu, aku tak puas hatilah eii" Zane menumbuk geram bantal tidurnya.

Argh memandai sahaja berkata sebegitu pada isterinya!

"Dah-dah, nak wrestling lain kali.Jom balik" Anaya menolak kerusi roda mendekati katil Zane.

Luka di perut Zane belum betul-betul kering lagi, jadi kena kurangkan pergerakan.

"Wait-wait, Anaya nak tolak abang ke?" tanya Zane risau.Sudahlah dia berat nak dibandingkan isterinya kurus dan mengandung.

"Yelah, takkan nak suruh nurse perempuan gedik tu tolak abang pulak" balasnya menyampah.Mahu terjegil biji matanya bila ada seekor jururawat perempuan beria nak bantu suaminya salin baju.

"Jeles ke? ".

"Taklah suka ni, dahlah cepat.Tinggal karang" rajuknya.

"Noah" laung Zane.Dia tak nak Anaya tolaknya.Nanti isterinya letih siapa mahu melayannya?

"Tolak wheelchair aku, kaki kau dah elok kan? ".

"Bolehlah" tangan Noah menggapai tempat pemegang tetapi ada satu tangan halus terlebih dahulu mendarat di situ.Mujur tidak tersentuh!

"Noah baru je sihat abang, biarlah Anaya tolakkan.Apa masalahnya?" geram dia dengan sikap suaminya ini.

"Anaya pregnant kan? Abang berat nanti penat.. " ujar Zane lembut.

"Tak penat, kalau penat Anaya cakap" putusnya lalu menolak kerusi roda.Noah mengambil beg baju mereka dan mengekor.

"Mentang-mentang abang tak sihat lagi...dah pandai melawan eh? " Zane masih tidak berpuas hati.Mahu digigit-gigit saja bibir merah itu.

"Bukan melawan, cuma Anaya jalankan tanggungjawab sebagai isteri iaitu jaga suami elok-elok" balas Anaya bersahaja.Zane mendecit kecil.

'Sabarlah kau sayang, aku dah sihat nanti aku tolak kerusi roda kau pulak' bisik hati Zane jahat.Mueheheehehe.

"Noah, nanti singgah gerai jual air yang kat depan tu.Saya nak beli ais chocolate" pinta Anaya.

Dia terliur sejak suaminya dimasukkan ke hospital.Cuma dia tahankan diri dari minum di depan suaminya kerana tidak mahu lelaki itu terliur.Hari ini suaminya sudah sihat sedikit.

"Nak jugak~" rengek Zane manja.

"Boleh tapi sikit je, abang tak sihat lagi jadi kena kurang ambik benda sejuk" tangannya memegang straw menghala ke bibir suaminya.

"Slurrp" Zane menghirup panjang.

Anaya memincingkan matanya.Saja ambik kesempatan!

"Dah-dah, Anaya nak minum pulak.Baby pun haus" tangannya melarikan bekas minuman itu.

Zane menjeling.Ish tak suka!

"Nak makan minum sedap-sedap kena cepat sihatlah" usiknya sambil menayang muka mengejek.

Bukan selalu dia dapat peluang membuli Zane.

"Humph! " Zane memeluk tubuh dan memalingkan wajahnya.Merajuk!

Anaya buat tidak hirau dan sambung menikmati air coklat.Sedap minum minuman berais panas-panas macam ni.Malaysia kan

---------------------------------------------------

Papi Dulce (Completed) Where stories live. Discover now