"Sah? ".
"Sah".
Semua lantas menadah tangan apabila doa dibacakan selepas akad nikah yang dilafaz oleh Zane disahkan.Anaya mencuri-curi pandang Zane.
Sesekali mata mereka bertentang dan Anaya menundukkan kepala.
Malulah abang hihi.Zane segak mengenakan baju melayu putih disertai samping gold black di ganding dengan Anaya yang cantik mengenakan busana kebaya putih bersama selendang di kepalanya.
"Assalamualaikum isteri aku" sapa Zane untuk upacara membatalkan air sembahyang.
"Wa-waalaikumussalam a-bang " kekok dia nak memanggil Zane abang.
Sebelum ini panggil dadd-erm.Zane lantas memegang tangan kanan Anaya.
'Sejuk' komen Zane di dalam hati.
Sebentuk cincin emas bertakhtakan satu biji berlian besar dikelilingi dengan butir-butir berlian kecil disarungkan pada jari manis Anaya sebelum dia menghulurkan tangan kanannya pula untuk Anaya sarungkan cincin.
Anaya mencium tangan Zane sambil diambil gambar oleh photographer yang diupah oleh Zane.
"Cantiknya isteri aku nih sugar hmm" usik Zane berbisik di telinga Anaya semasa berposisi berpelukan untuk diambil gambar.
"J-janganlah usik Anaya centu.. " malu-malu Anaya.
Sudahlah mereka bergambar sambil dipandang oleh tetamu yang hadir.
Zane tertawa kecil sambil menunduk mencium ubun-ubun Anaya yang berlapik selendang.Cantik isteri dia pakai tudung.Takpe lepas kahwin dia akan slow-slow corak Anaya jadi isteri solehah yang menutup aurat.
Zaril memandang sebal Anaya dan Zane yang sedang bergambar.Jujur dia cemburu tapi apakan daya,gadis kesukaannya memilih lelaki itu berbanding dia.
'Haih aku terlambat' keluh Zaril di hati.
Kamarul yang melihat wajah menyesal anak lelakinya itu hanya mampu menepuk lembut bahu anaknya.
"Kamu jangan risaulah, nanti ada lah tuh jodoh kamu dengan perempuan lain.Ayah tak nak kamu jadi perosak rumah tangga orang " nasihat Kamarul.
Juwita tidak hadir ke majlis kahwin Anaya gara-gara demam panas selepas kejadian dia dengan Zane.
"Hmm" balas Zaril.
---------------------------------------------------
Zane baru selesai menjadi imam solat dengan Anaya.Mereka berada di hotel untuk majlis bersanding mereka.
Zane berpaling ke belakang lalu menghulurkan tangannya.Anaya menyambut dan mencium tangan suaminya.Zane tunduk kucup dahi Anaya.Sekejap lagi mereka akan menyalin pakaian.
"Enhorabuena,Zane mi amigo (Congrats,Zane my friend) " ucap Lucas.
Mestilah dia akan hadir pada majlis kahwin kawan baiknya.
"Gracias, hermano (thanks,bro)" dia berpelukan dengan Lucas.
Anaya yang berada di sebelah hanya tersenyum sambil menunduk kepala tanda hormat.Dia tak faham bahasa Spanish nyah!
"Es hermosa. Como un ángel (She's beautiful.Like an angel) " puji Lucas tanpa berlapik.
Zane menjeling sebelum menumbuk bahu kawannya.
"Auw, ¡Qué te pasa hombre! (What's wrong with you man!) " rengus Lucas.
Sakit tahu! Zane tersenyum sinis.
"Mira tu boca estúpida. Ella es mi esposa (Watch your mouth stupid.She's my wife) " Zane memberi amaran.
"Okay okay geez, Solo estoy bromeando (I'm just joking)" Lucas mengalah.
Sakit woo kena dengan Zane.Bukannya dia tidak pernah berlawan dengan lelaki sociopath itu.
"Hey beautiful, nama saya Lucas Matildo, your husband bff " walaupun agak pelat dan baku, tapi Anaya kagum dengan kebolehan kawan suaminya berbicara dalam bahasa Melayu.
"Hai, nama saya Anaya Mikayla,panggil Anaya sahaja" sopan dia memperkenalkan diri.
"Kau pergilah makan karang sejuk tak sedap" saja Zane menghalau.
Kawannya yang seorang itu bermulut manis.Lucas lantas beredar apabila melihat Zane menjeling mengisyaratkan dia untuk pergi makan.
"Anaya tak pernah nampak pun abang rapat dengan dia" soal Anaya.
"Dia selalu berada di Sepanyol, memanglah susah kau nak nampak aku dekat dengan dia" terang Zane.
"I have something for you sugar, take a sit first" ujar Zane sebelum beredar menghilangkan diri.
I found a love for me
Oh darling just dive right in and follow my lead
Well, I found a girl, beautiful and sweet
Oh, I never knew you were the someone waiting for meTersentak Anaya,dia tidak percaya yang Zane, suaminya sedang menyanyi.Omaigad!
Baby,I'm dancing in the dark with you between my arms
Barefoot on the grass,listening to our favourite song
When you said you looked a mess, I whispered underneath my breath
But you heard it,darling you look perfect tonightZane mengakhirkan nyanyiannya dengan sebuah senyuman manis.Mata setia memandang isterinya.Tetamu lantas menepuk tangan.Lucas dan geng-gengnya bersorak-sorak.
Zane berjalan mendekati Anaya lalu duduk di sebelahnya.Rapat.
"You look perfect tonight, sugar.Te amo, azúcar (I love you, sugar) " ujar Zane lembut pada Anaya.
"H-hah? Abang cakap apa akhir-akhir tu?" bingung dia bila Zane cakap bahasa Spanish.
"Kau carilah tahu sendiri" selamba Zane menjawab.
Anaya menjulingkan matanya tanda menyampah
Tamat sahaja majlis bersanding, mereka terus naik ke bilik untuk bersihkan diri dan bersiap untuk tidur.
Zane yang baru siap mandi memandang tubuh Anaya yang sudah terbaring tidur di katil.Saja dia biarkan Anaya mandi dulu sebab nampak penat sangat isterinya itu.
Dia lekas memakai seluar pendek.Dia memang sejenis yang tidak suka pakai baju time tidur walaupun sejuk sekali.Dia menutup lampu bilik dan berbaring menghadap Anaya.Dia mengelus lembut pipi sugarnya.
'My wife' bisiknya.
"Sleep tight sugar, Siempre te amaré y protegeré.Por favor, nunca te rindas conmigo(I will always love and protect you.Please,don't ever give up on me) " ucap Zane walaupun dia tahu Anaya tidak dengar.
Perlahan-lahan dia merangkul tubuh ramping itu dan melelapkan mata.
---------------------------------------------------
YOU ARE READING
Papi Dulce (Completed)
FantasyKarya Pertama In Editing Start : 26/3/2022 End : 28/4/2022 Let's jump to our hero first Alexander Malokev (Zane) Berumur 26 tahun.Ceo of Royal A.M. company dan dalam masa yang Sama menjalankan perniagaan illegal which is u will find out once you re...