"Slowlah sikit!"."Lambat nanti ramai oranglah" Anaya terus meluru laju ke kedai ayam gunting dalam mall.Sudahlah kedai itu sentiasa ramai pelanggan.
"Abang, nak satu ye.Pedas" pesannya.
Zane sudah termengah-mengah.Manakan tidak, tangan kiri kanannya penuh dengan barang isterinya beli.
Ini baru sebulan pregnant.Lain maciam ye mood ibu mengandung.
"Dah jom" dia menarik lengan suaminya ke meja kosong.Dia mahu menikmati kelazatan ayam gunting dulu baru balik rumah.
"Nak?" tawarnya sambil menyuakan potongan ayam.
Zane menolak.Kandungan lemak tinggi! Mahu hilang six packnya.Anaya memulakan makan dengan nikmatnya.
"Kau tak risau ke gemuk? " Zane perasan sejak mengandung, isterinya gemar makanan ringan dan manis.
"Kenapa? Awak tak sayang saya lagi ke kalau saya gemuk? " sensitif lah isu berat badan ni.
"Tanya je, kau ni sensitif sangat" kata Zane menyampah.Anaya sudah tersebek.
"Hiks" dia gelabah bila isterinya mula menangis.
"T-tak aku gurau je.Aku tak marahlah sugar" pujuknya sambil menarik Anaya ke pelukan.
Sensitif betul mak buyung ni! Geram nak gigit pipi tembamnya.
"Awak menyampah dengan saya hiks awak tak sayang saya lagi!" tangis Anaya.Zane tersenyum lucu.
"Tak lah aku sayang je ni hah tengok aku sayang kau" Zane terus menggomol pipi tembam isterinya sehingga dia terkekek ketawa.
"HAHAHAHHA GELILAH" tangan isterinya menolak wajah dia dari terus menciumnya.
Zane berhenti bila Anaya berhenti menangis.
"Nak makan apa-apa lagi tak? ".
"Tak nak, nak balik ngantuk" tangan Zane mengelap sisa makanan di bibir Anaya.
"Jom".
---------------------------------------------------
"Lah kamu mengandung ye".
"Baliklah sini nenek nak tengok rupa kamu mengandung".
"Hah kalau balik cakap ye, boleh nenek masak siap-siap"
Titt
Nek Jah terloncat gembira apabila mendapat khabar yang cucunya sudah mengandung.
Haish tak sabar nak tengok perut Anaya membuncit.
"Amboi nek, bukan main happy" tegur Aishah.Pintu rumah terbuka jadi dia masuk sajalah.
"Mestilah Shah, cucu aku mengandung" gembira sekali riak wajahnya.Aishah mengucap rasa syukur sekali.
"Bape bulan dah kandungan Anaya?" tanya Aishah.
"Baru sebulan hah".
"Pandai ke Zane nak melayan ibu mengandung? Ibu mengandung ni sensitif tau".
"Entahlah tapi tengok macam elok je si Anaya tu.Hah nanti diorang kata nak balik sini" beritahu Nek Jah.
"Ouh baguslah kalau macam tu, nenek pun dah lama tunggu diorang balik kan" ujar Aishah.
"Nanti Shah tolong nenek beli barang dapur ye" pintanya.Aishah mengangguk setuju.Sekali sekala tolong.
"Nenek! "
"Ya Allah janganlah lari Anaya oi" tegur Nek Jah bila cucunya berlari anak ke arahnya.
Mentang-mentang perut belum memboyot.Zane menggeleng kepala melihat telatah isterinya.
YOU ARE READING
Papi Dulce (Completed)
FantasyKarya Pertama In Editing Start : 26/3/2022 End : 28/4/2022 Let's jump to our hero first Alexander Malokev (Zane) Berumur 26 tahun.Ceo of Royal A.M. company dan dalam masa yang Sama menjalankan perniagaan illegal which is u will find out once you re...