"Anaya ada dengan kau kan Talia? ".
"Okay, jagakan dia untuk aku.Nanti aku datang ambik dia karang" arah Zane.
Titt
'Haih, padanlah muka kau' kutuk Zane di dalam hati.
Memang patut isterinya lari.Dah kena pukul dan rogol.Orang gila je tak lari lepas kena macam tu.
"Isk, slow lah sikit" ringisnya.
Talia cepat-cepat merawat luka di bibir Anaya.Tengok mata puannya sembam gara-gara banyak menangis.
"Tadi tuan call... dia kata nanti dia datang ambik puan" beritahu Talia.
Selepas sahaja Anaya berlari keluar, dia terus pergi ke Talia dan memintanya bawa dia keluar.Talia yang blur tidak tahu mahu bawa ke mana terus sahaja dia bawa Anaya ke apartmennya.
"Buat apa nak jemput pula, biarlah Anaya duduk sini ish" rungutnya.
Dia tidak mahu balik hadap perangai suaminya yang tidak semenggah itu.Menyakitkan hati!
"Mana boleh macam tu puan, tempat seorang isteri kan di sisi suami dalam Islam" mungkin dia nampak bodoh bab agama memandangkan dia dan Noah seorang Atheis tetapi sejak bekerja dengan Zane, mereka ambik tahu tentang agama tuan mereka iaitu Islam.
"Lelaki macam tu nak dipanggil suami?" sinisnya.
Bukan pertanyaan tapi terang-terangan itu satu sindiran.
Talia diam.
"Uhuk umph" Anaya dari tadi rasa mual di tekak.Talia memandang pelik.
"Kenapa puan? Tak sihat ke? " tanyanya prihatin.
"Takde apa-apa, pening sikit.Anaya nak tidur kejap" pinta Anaya sambil berbaring di sofa.Penat mungkin.
"Dah jom balik" ajak Aishah selepas Zaril selesai menukar pakaian.Sebaik sahaja pulang dari rumah Zane, terus mereka bergerak ke balai polis untuk menguruskan Zaril pula.
"Ibu dengan ayah janji apa dekat Zane sampai dia setuju nak lepaskan Zaril? " tanya Zaril curiga.
Aishah memilih untuk berdiam diri manakala Kamarul memandang tajam anak lelakinya.
"Kau jangan kacau diorang lagi.Lepasni kalau kau buat hal, ibu dengan ayah takkan halang Zane" tegas Kamarul.Zaril membuat reaksi menyampah.
"Tak habis-habis nak menangkan mamat tu" rungutnya perlahan.
---------------------------------------------------
"Jomlah balik sugar, kau tak penat ke? " pujuk Zane.Isterinya berkeras tidak mahu pulang.
"Orang kata tak nak, tak naklah" tegas Anaya.
Balik lepastu gaduh,pengakhirannya dia juga yang sakit bukan Zane.
"Kalau kita balik rumah, aku janji aku takkan cakap pasal tu lagi.Kalau kau nak tidur sorang-sorang dalam bilik tu pun aku okay" kena guna cara halus kali ini.Dia tidak boleh berkeras lepas apa yang sudah berlaku.
"Awak ingat saya nak percaya? " sindirnya.
Talia yang menjadi pemerhati sudah tidak senang hati.Zane itu bukannya penyabar sangat.
"Kali ni aku janji, kalau aku mungkir janji aku tak halang kau nak keluar rumah duduk dengan Talia" janji suaminya dengan pandangan mata mengharapkan isterinya lembut hati.
"TAK NAK" tekan Anaya.Talia sudah mengeluh melihat puannya masih bersikap keras kepala.
"Kenapa degil sangat ni? " keluh Zane lelah.
Sudahlah pukul 12 malam.Esok dia kena pergi kerja lagi.
"Entah" balas Anaya bersahaja.
Dia masih sakit hati.Zane yang sudah kehabisan idea terus bangun menarik lengan isterinya untuk beredar pergi.Tidak kuat tapi cukup untuk menarik isterinya.
"LEPASLAH ZANE!" marah Anaya sambil memukul lengan suaminya.Zane membuat muka bodoh.
"TAK NAK LAH JANGANLAH PAKSA SAYA!".
"Dah malam ni Anaya...jangan bising sangat" tegur suaminya tidak senang.
"LEPASKAN TANGAN SAYA DULU" arahnya geram.Apa pegang-pegang ni ingat sweet ke?
"EII LEPASLAH ZANE-UMPH! " dia lantas menekup mulut.
Zane yang melihat isterinya berubah secara mendadak berhenti menarik.Wajahnya berubah risau.
Pening di kepalanya makin menjadi.Bayangan suaminya menjadi dua sebelum dia rebah.
"ANAYA! ".
"PUAN! ".
"Congrats! She's pregnant.2 weeks" ucap doktor Alicia.
Dia seakan-akan tidak percaya.Talia pula sudah menganga manakala Noah hanya bereaksi biasa.Dah rogol banyak kali takkan tak mengandung kan?
"But kena jaga dia betul-betul.First trimester can be tricky especially bila emosi puan Anaya terganggu sekarang ni.Risau akan mengganggu kandungannya.And please no wild sex" nasihatnya sambil menjeling pada Zane.
Zane menayang senyuman kekok sahaja manakala Noah du sebelah sudah merah muka menahan tawa.Talia pula terpinga-pinga.Dia virgin lagilah!
"Aduh" keluh Anaya sambil memegang kepala.Peningnya.
"Sugar, kau dah bangun" tegur Zane lembut sambil memicit kepala isterinya.
Dia gembira mendengar berita semalam.
"Ni kita dekat mana?" matanya masih cuba membiasakan diri dengan cahaya yang menerobos masuk dari tingkap.
"Dekat villa lah, dalam bilik kita" beritahu suaminya sambil mengucup lembut leher dia.Bangun tidur pun wangi.
Anaya yang tidak tahan dengan pening di kepala terus bangun berlari ke bilik air.
"Uwerk!" dia memuntahkan isi perutnya.
Perit tekaknya.Zane mengusap lembut belakang Anaya sambil menyelak rambutnya dari mengganggu.Menggigil sedikit tubuhnya.
Dia rasa mahu jatuh.Zane lekas memegang tubuh isterinya dari belakang.Tubuhnya tersandar pada tubuh suaminya.Dia melentokkan kepala lemah di leher Zane.Penat!
"Aku mandikan kau" dia mengangkat Anaya gaya bridal style dan meletakkannya ke dalam bath tub lalu membuka air sejuk dan panas.
Isterinya diam sambil menyandarkan kepala ke sisi bath tub.Lemau rasa tubuhnya.
"Makanlah sikit" pujuk Zane.
Anaya menolak tangan suaminya yang memegang sudu ke tepi.Tidak berselera dia mahu telan bubur kacang hijau itu.
Tekaknya mahukan benda sejuk.Dia bangun bergerak ke peti sejuk dan mengeluarkan aiskrim mello-eh milo.
"Pagi-pagi lagi makan aiskrim, tak eloklah" tegur Zane.
Anaya menayang muka toya.Suka hati dialah nak makan apa humph!
Zane menggeleng kepala melihat sikap degil isterinya.Kang marah cakap tak sayang bini pulak readers ni.
"Dah meh makan ni" ajak Zane setelah Anaya selesai makan aiskrim.Anaya menggeleng kepala tidak mahu.
"Then kau nak makan apa?" tanyanya lemah.Memang ibu mengandung ni mengada-ngada eh?
"Nak maggie tomyam" pintanya.
Seriuslah nak mi segera.Sudahlah Zane anti dengan mi segera.
"Takde benda lain ke nak minta".
"Tak nak, nak maggie tomyam" tegasnya.
"Tak eloklah mi segera untuk baby" nasihat Zane lemah-lembut.
"Baik tak payah tanya nak makan apa kalau macam tu!" bentak Anaya dan berlalu ke dapur semula.Minta dekat Mak Lehalah.
"Ish" rengus Zane sambil memegang kepala.Lagi orang larang lagi dia berkeras nak.
---------------------------------------------------
Aku busy
Tu sebab aku lambat update
Maaf
YOU ARE READING
Papi Dulce (Completed)
FantasyKarya Pertama In Editing Start : 26/3/2022 End : 28/4/2022 Let's jump to our hero first Alexander Malokev (Zane) Berumur 26 tahun.Ceo of Royal A.M. company dan dalam masa yang Sama menjalankan perniagaan illegal which is u will find out once you re...