Sumpah dia jakun.First time naik kapal terbang, first class pulak itu.Zane tertawa lucu melihat reaksi wajah Anaya dari mula masuk ke lapangan terbang sehinggalah masuk ke dalam badan kapal terbang.
Lokasi honeymoon mereka semestinya Sepanyol, tanah air dia sendiri.Akal nakalnya merancang macam-macam.Hehe.
"Tutup mulut tuh sugar,masuk lalat nanti " ujar Zane lucu sambil menutup mulut Anaya.
"Erm hehe, Anaya first time naik kapal terbang" malu dia bila ditegur sebegitu.
Zane mengusap lembut kepala isterinya.Takpe nanti dia akan selalu bawak Anaya keluar bercuti.
"Assalamualaikum nenek! " laung Juwita di muka pintu masuk.
"Waalaikumussalam, hah Juwita, ada apa datang sini? "
"Ni hah Juwita ada bawak kuih ni alang-alang nak jumpa Anaya" pura Juwita.
Dia nak tengok jejaka idamannya itu, dia tidak serik lagi walaupun sudah diperlaku sebegitu rupa.Yang dia tahu dia nak Zane.
"Oh Anaya takde,diorang pergi honeymoon" terang Nek Jah.
"Hah?! Bila? ".
"Baru je tapi tak tahu lah kat mana, kamu kenapa?" pelik semacam je Nek Jah tengok.
"Takdelah ingat nak jumpa Anaya kejap, yelah Juwita rasa bersalah sebab tak dapat hadir majlis kahwin dia haritu " tipu Juwita.Dalam hati dia sudah sumpah seranah.
"Takpelah ayah kamu ada cakap kamu tak sihat kan, takpelah bukan rezeki kamu " pujuk Nek Jah.
"Hihi takpelah nenek,Juwita balik dulu" sopan Juwita meminta diri.Dia sudah geram duduk situ lama-lama
"Sugar" kejut Zane lembut.
Anaya sudah terlentok tidur di dada bidang Zane.Tidak sampai dua jam mereka berlepas, Anaya sudah karam tidur.Biasalah first time katakan.
"Hmm" rengek Anaya manja.Dia masih mamai.
"Bangun, kita makan and solat dulu" lembut Zane mengejut Anaya.
Dia tidak berhenti mencium pipi Anaya yang sedikit tembam itu.Anaya yang merasa rimas mula membuka mata.
"Don't rub your eyes sugar" laju tangan Zane menahan Anaya dari menggosok mata.
Inilah salah satu habit Anaya yang Zane tidak suka.
"Okay-okay stop cium Anaya" pinta Anaya, obses betul suaminya dengan pipinya.
"Señor, ¿quiere su comida con postre? (Sir do you want your food with dessert?)" soal pramugari perempuan setelah mereka selesai solat.
"Sí, y por favor agua pura también ( Yes, and please plain water too)" pinta Zane.Sugarnya ini kurang gemar minuman manis.
"Lama lagi ke abang?" soal Anaya.
"Lama lah sayang Sepanyol tuh jauh " balas Zane.Sampai sahaja di lapangan terbang Spain, Barcelona,orang-orang Lucas sudah bersedia menyambut mereka.
Dia terus arahkan mereka supaya hantar dia dan Anaya ke hotel Passeig De Gracia di Barcelona.Lucas ada mengajaknya untuk tumpang di rumah dia tapi dia menolak dengan alasan menginginkan privacy.
"Señor, estas 6 personas serán su guardaespaldas aquí ( Sir, this 6 people will be your bodyguard in here)" terang PA Lucas.Zane hanya mengangguk sahaja.
"Wah, cantiknya abang" puji Anaya sebaik sahaja masuk ke hotel.
Zane hanya mengiakan saja.Sekarang dia mahu berehat.Esok sajalah dia bawak Anaya pusing-pusing.
"Abang~wake up" usik Anaya dengan jarinya seronok mencuit wajah Zane.Sesekali kening Zane berkerut gara-gara diganggu.
Lepastu dia berguling pula di atas badan Zane.Dia sudah teruja nak keluar jalan-jalan.Tangan Zane sigap menahan badan Anaya dari terus berguling atas badannya.Ish mencabar iman dan nafsu betul,dahlah pakai singlet dan seluar pendek paras peha.
"Ye sayang, kau nak apa? Nak attention aku ke? " malas-malas Zane melayan.
"Jomlah keluar" ajak Anaya.
"Ish yelah-yelah" mengalah jugak akhirnya bila Anaya membuat mata puppy.Dia lekas call PA Lucas untuk sediakan kereta.
"Llévame a la Sagrada Familia y a los Sitios gaudí de Barcelona (Take me to Barcelona's Sagrada Familia and Gaudi Sites)" pendek sahaja arahan Zane.
Dua buah kereta yang mengekori belakang penuh dengan 6 bodyguard yang diberi oleh Lucas.
"Cantiknya seni dekat sini" teruja Anaya melihat.
Memanglah tempat mereka pergi ini dulunya sebuah gereja tapi sekarang menjadi tempat pelancongan untuk pelancong yang minat seni.
"Kau suka? ".
"Suka, Anaya suka benda yang berkaitan dengan seni! Dulu masa sekolah Anaya ambik seni tau" rancak Anaya bercerita tentang zaman sekolahnya.Zane hanya menjadi pendengar setia.
"Lepasni kita pergi ke The Great Mosque of Cordoba, solat kat sana, masjid sana cantik tau" terang Zane serba sedikit.Anaya mengangguk laju.Dia suka melancong.
Bila hari sudah ingin mencecah senja, dia bawa isterinya pulang.Malam-malam tak elok keluar.
"Penat? " soal Zane setelah melihat isterinya sedang baring terlentang sejak solat isyak tadi.
"Penat, tapi best " balas Anaya riang.
Zane yang geram dengan kecomelan Anaya lantas memagut bibir Anaya dan melumat geram.
"EH mm" belum sempat Anaya menghalang, Zane sudah memegang kedua-dua tangan isterinya dan menekan di bantal.Zane melepaskan bibir sugarnya selepas Anaya lemas mencari nafas.
"Hah hah" merah padam muka Anaya.Suaminya ini tidak boleh dijangka langsung.
"Abang ni-".
Tok tok
Zane dan Anaya berpaling ke pintu bilik hotelnya.'Siapa yang gila sangat ketuk pintu bilik mereka tengah malam ni' dengus Zane.Dia bangun jugak ke pintu apabila ketukan itu berterusan.Terjegul kepala Lucas dengan sengihan tidak bersalah.
"¿Eres estúpido? (Are you stupid?) rengus Zane.Lucas lantas tarik Zane ke luar bilik.Ada benda penting dia nak cakap.
"¡¿El jodido hermano?! (The fuck bro?!)" bentak Zane.Dahlah kacau time malam.
"¡Está aquí imbécil! (He's here moron!)" bidas Lucas.
Ingat dia nak kacau ke masa persenyawaan mereka? Euw.
"¡Imposible! La última vez que lo rastreé, ¡estaba en México! (Impossible! Last time I tracked him, he was in Mexico!)" bentak Zane.
Musuh utama mereka Águila Negra (Black Eagle) berada di sini, ketika dia sedang berhoneymoon.
"Eso es porque él sabía de tu boda estúpido (That's because he knew about your wedding stupid) " terang Lucas.
"¡Mierda! (Shit!)" carut Zane.Kenapa masa dia bersama isterinya, masalah begini muncul.
"No podemos dejarlo ir esta vez, ¡es difícil rastrearlo de nuevo! (We can't let him go this time, it's hard to tracked him again!)" desak Lucas.
Betul apa Lucas cakap, agak susah mereka untuk jejak kumpulan mafia tersebut.Mereka selalu berpindah-randah.
"¿Qué tal mi esposa? ¡No puedo dejarla aquí sola! (How about my wife? I can't leave her here alone!)" gelisah Zane.
"No te preocupes por ella, mi hombre puede cuidarla. Dejaré mi PA para doble protección (Don't worry about her,my man can take care of her.I will leave my PA for double protection)" ujar Lucas.
"Entonces prepara a tus hombres ahora (Then prepare your man now) " arah Zane dingin.
"Iremos allí con helicóptero, es demasiado peligroso ir con el coche (We will go there with helicopter, its too dangerous to go with the car)" pesan Lucas sebelum beredar pergi.
---------------------------------------------------
YOU ARE READING
Papi Dulce (Completed)
FantasyKarya Pertama In Editing Start : 26/3/2022 End : 28/4/2022 Let's jump to our hero first Alexander Malokev (Zane) Berumur 26 tahun.Ceo of Royal A.M. company dan dalam masa yang Sama menjalankan perniagaan illegal which is u will find out once you re...