"Wake up sugar" hidung Zane menyapa pipi tembam Anaya."Hmm" dia mengeram malas.Zane yang melihat isterinya tiada tanda-tanda mahu bangun terus menggigit geram pipi kiri Anaya.
"Auw sakitlah! " tangannya laju menepis muka suaminya.Suka gigit orang!
"Bangunlah sugar" tangan dia mengusap perut isterinya yang sudah menampakkan bentuk.Comel baby bump isterinya!
"Ish yelah-yelah" Anaya lekas bangun dengan rambut kusut.Dia suka tidur bila kandungannya masuk usia 4 bulan.
"Huarghh" dia menggeliat dengan tangan sengaja menyiku sedikit kepala suaminya.Balasan!
"Jom mandi".
"Sorrylah saya nak mandi sendiri" balasnya sombong.
"Alah nak mandi dengan kau" rengek Zane.Isterinya suka jual mahal sejak mengandung.
"Boleh" Zane mula tersenyum.
"Boleh blah" tangannya menolak dada suaminya dan laju masuk ke bilik air.Zane sudah menganga melihat dirinya di permainkan sebegitu.Melepas!
"Jom pergi mall" ajak Zane.
"Buat apa? ".
"Beli baju baby lah" dia sudah semangat nak pegang barang bayi.
"Jantina baby pun tak tahu lagi.Susahlah nak pilih" tolaknya.
"Alah apa susah, beli lah kaler yang sesuai untuk both gender" cadang Zane.
"Saya malas nak keluar" itu je alasan dia tidak mahu keluar.
"Takde-takde kau kena ikut.Kalau tak aku angkut kau guna kerusi roda" ugut Zane.Eh ada tau kerusi roda dekat stor.Dia beli dulu masa cedera diserang musuh.
"Whatever" Anaya menggulingkan matanya ke atas menyampah.
---------------------------------------------------
"Bila kamu nak gerak? " tanya Kamarul.
"In shaa Allah hujung bulan ni ayah" Zaril mendapat tawaran sambung degree oversea dan scholarship.
Ini adalah bonus dari pointer cemerlangnya semasa mengambil diploma.Dia bercadang ingin melanjutkan pelajaran ke peringkat seterusnya dalam bidang arkitek.
"Kamu tak nak bawak Juwita ke? " tanya Aishah.
Dia kesian melihat anaknya dicaci di sini.Sekurang-kurangnya Juwita boleh mencari ketenangan jika dia ikut Zaril.
"Nak ke dia ikut Zaril?".
"Kalau boleh ibu nak dia ikut.Kalau duduk sini, orang-orang kampung tak berhenti caci dia" terang Aishah.
"Kalau dia nak, Zaril tak kisah".
"Nanti ibu dengan ayah pujuk dia" putus Kamarul.Ini yang terbaik untuk anak-anak mereka.
"Kamu ikut abang pergi oversea ye? " pinta Aishah.
"Nak buat apa ibu? Juwita bukannya nak sambung belajar pun" rengusnya.
"Ye ibu tahu, tapi ibu dengan ayah yang nak kamu pergi sana duduk dengan abang".
"Kenapa? Ibu dengan ayah malu dengan apa yang Juwita dah buat? " sinis Juwita bertanya.
"Bukan macam tu sayang, ibu dengan ayah nak Juwita tenangkan diri dekat sana.Slow-slow berubah.Ibu dengan ayah boleh hadap tohmahan orang kampung.Tapi ibu tak sanggup tengok orang caci kamu" tangannya mengelus lembut rambut ikal mayang anaknya.
Juwita sememangnya cantik.Lebih tepat nampak ayu.Cuma anaknya tersilap jalan.
"Kamu pergi ye.Kali ni ibu merayu sangat" rayu Aishah.
YOU ARE READING
Papi Dulce (Completed)
FantasyKarya Pertama In Editing Start : 26/3/2022 End : 28/4/2022 Let's jump to our hero first Alexander Malokev (Zane) Berumur 26 tahun.Ceo of Royal A.M. company dan dalam masa yang Sama menjalankan perniagaan illegal which is u will find out once you re...