"Anak mama baik kan, duduk diam ye masa cukur jambul nanti" pesan Anaya sambil menyisir lembut rambut Adham Zafran.Dia sudah habis berpantang dan sedang menyambut majlis cukur jambul untuk si kecil ini.
"Ah ma ma" sahut Adham Zafran.
Tangannya tidak berhenti bergerak cuba menggapai rambut panjang mamanya.
Anaya tertawa kecil lalu menarik lembut rambutnya yang berada dalam pegangan tangan kecil itu.Nakal macam daddy dia.Suka main rambut dia.
"Are you done Anaya?" Zane masuk ke dalam bilik untuk membawa anaknya keluar.
"Dah abang, Adham pun dah siap" Anaya menggendong tubuh kecil Adham Zafran dan menghulur pada suaminya.Dia mengambil tudung sarung dan keluar bersama.
"Kita mula sekarang ye".
"Comelnya anak kamu Anaya, rupa orang putih betul" puji penduduk kampung.
Majlis cukur jambul diadakan di rumah Nek Jah.Atas permintaan Nek Jah sendiri.
"Ikut muka bapak dia acik, nak buat macam mana" balas Anaya.
"Jom makan sugar" ajak Zane.Dia berbual sekejap tadi dengan pemuda kampung.Dia meminta diri.
"Anaya! " panggil seseorang perempuan.
Anaya berpaling mencari empunya suara.Macam kenal tapi siapa?
"Juwita! ".
"Ya Allah aku rindu kau" Juwita memeluk erat leher Anaya.
Anaya membalas pelukan Juwita.Adham Zafran merengek tersempit antara tubuh mereka.Juwita membebaskan rangkulannya.
"Dah lahir anak kau, last aku jumpa kau perut tak nampak lagi" Juwita mencuit lembut pipi tembam Adham Zafran.
Zaril diam berdiri di sebelah Juwita.Dia masih segan dengan apa dia sudah buat dahulu.
"Duduklah Zaril, makan" ajak Zane ringkas.Mereka berdua baru sampai.
"Macam mana life kau dekat sana?" Zane memulakan perbualan apabila Zaril terusan diam.Malu agaknya.
"O-okay je alhamdulillah" balas Zaril kekok.
"Memanglah okay, dah ada crush dekat sana " sampuk Juwita.
"Orang sana ke Zaril? " tanya Anaya.
Sesekali tangannya bermain dengan jari kecil anaknya.
"Takdelah, dia orang Malaysia juga.Tak minat lah orang oversea"
"Cantik weh, sejuk mata memandang" beritahu Juwita.
Dia suka dengan Saadah.Ayu dan manis.
"Kalau dah suka, teruslah masuk minang.Nanti melepas pulak" Zane bermain dengan sudu pinggannya.
"Cadangnya macam tulah " jawab Zaril.
Dia menunggu masa yang sesuai untuk masuk minang Saadah.Agak susah memandangkan mereka berdua sibuk belajar.
"Juwita macam mana? Dah ada calon jugak ke awak? " tanya Anaya teruja.
Juwita tersenyum kecil.Ada seorang jejaka Caucasian beragama Islam yang berminat padanya.Tapi dia belum memberi kata putus lagi.
"Ada tapi tengoklah macam mana.Tak pasti lagi" itu jawapan paling selamat.
Adham Zafran merengek tidak selesa.Panas mungkin.
"Saya masuk dulu ye, Adham dah merengek ni" pinta Anaya sambil diekori suaminya.
Sejak ada anak, makin melekat pulak Zane dengannya.
YOU ARE READING
Papi Dulce (Completed)
FantasyKarya Pertama In Editing Start : 26/3/2022 End : 28/4/2022 Let's jump to our hero first Alexander Malokev (Zane) Berumur 26 tahun.Ceo of Royal A.M. company dan dalam masa yang Sama menjalankan perniagaan illegal which is u will find out once you re...